Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Напитката, която намалява кръвната захар и е супер за диабетици

Ключови думи: чай, кръвна захар, комбуча, понижава, здраве

Учени от Училището по здравеопазване към Университета Джорджтаун установиха, че хора с диабет тип II, които са пили ферментирал чай от комбуча в продължение на четири седмици, са имали по-ниски нива на кръвна захар на гладно.

Техните резултати са сравнени с данните на тези, които са пили плацебо напитка с подобен вкус. Това откритие от пилотно проучване за осъществимост, предполага възможността за хранителна интервенция, която може да помогне за понижаване на нивата на кръвната захар при хора с диабет и предоставя основа за по-мащабно проучване, което да потвърди и разшири тези открития.

Комбуча е чай, ферментирал с бактерии и дрожди, който се е консумирал още от 200 г. пр.н.е. в Китай, но става популярен в Съединените щати една през 90-те години на миналия век. Известността му се подхранва от анекдотични твърдения за подобрен имунитет и енергия, намален апетит и понижено възпаление, но доказателствата за тези ползи са ограничени.

„Някои лабораторни проучвания и изследвания при гризачи, на които е давана комбуча, показват обещаващи резултати, а друго изследване при хора без диабет установява, че тя понижава кръвната захар но доколкото ни е известно, това е първото клинично проучване, изследващо ефектите на комбучата при хора с диабет“, казва Дан Меренщайн, доктор по медицина, професор по хуманитарни науки в Училището по здравеопазване на университета Джорджтаун и професор по семейна медицина в Медицинския факултет на университета Джорджтаун, който е автор на изследването.

Една група хора са пиели около 240 мл комбуча или плацебо напитка дневно в продължение на четири седмици. След това, когато минава двумесечен период за „отмиване“ на биологичните ефекти на напитките, групите с комбуча и плацебо били разменени за още четири седмици. На нито една от групите не е било съобщено коя напитка приемат по това време.

Чаят от комбуча изглежда е намалил средните нива на кръвната захар на гладно след четири седмици от 164 на 116 милиграма на децилитър, докато разликата след четири седмици плацебо не е била статистически значима. Според Американската диабетна асоциация, нивата на кръвната захар преди хранене трябва да бъдат между 70 и 130 милиграма на децилитър. Учените са изследвали състава на ферментиращите микроорганизми в комбуча, за да определят кои съставки може да са най-активни.

Те са открили, че напитката се състои предимно от млечнокисели и оцетнокисели бактерии и форма на дрожди, наречена дрожди на Декер, като всеки микроб присъства в приблизително равни количества. Това откритие е потвърдено чрез секвениране на РНК гени. Различните изследвания на различни марки комбуча, проведени от различни производители, са открили леко различаващи се по състав микроби състави казва д-р Робърт Хъткинс от Университета на Небраска-Линкълн и старши автор на изследването.

Основните бактерии и дрожди, обаче, са силно възпроизводими и е вероятно да бъдат функционално сходни в различните марки и партиди, което е окуражаващо за нашето изследване.“ „Около 96 милиона американци имат предиабет, а самият диабет е осмата водеща причина за смърт в САЩ и основен рисков фактор за сърдечни заболявания, инсулт и бъбречна недостатъчност.

Успяхме да предоставим предварителни доказателства, че една често срещана напитка може да повлияе това състояние. Надяваме се, че използвайки поуките от това проучване, ще се проведе по-мащабно проучване, което да даде по-категоричен отговор на въпроса за ефективността на комбучата за понижаване на нивата на кръвната захар и за превенция и лечение на диабет тип 2“, казва д-р Чагай Менделсон.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Белодробната болница в Бургас организира безплатни прегледи за туберкулоза Туберкулозата е предотвратимо и лечимо заболяване, стига да бъде открита навреме Младите баскетболисти на Свети Влас отново са най-добрите Те спечелиха бронзовите медали на финалния турнир от Държавното първенство по баскетбол в столицата
Стилиян Петров: Когато каузата е чиста и хората са единни, всичко е възможно Благодаря на всеки, който си купи билет. Вие не бяхте там само за да гледате футбол. Вие дойдохте, за да изпратите послание, пише дългогодишният капитан на националния ни отбор Певицата Андреа проговори за опита за самоубийство Фолк звездата категорично отхвърли слуховете, че е посегнала на живота си
Любо Пенев е новият треньор на „Локомотив" София Легендарният български специалист подписва договор за 1+1 години със столичния клуб след прекарано лечение Парламентът даде възможност на кабинета да тегли нов дълг до 3,8 млрд. евро "За" бяха 135 народни представители - "Прогресивна България" и ДПС, против - 29 ( "Демократична България" и "Възраждане") , въздържаха се също 29 депутати - ГЕРБ-СДС, и "Продължаваме промяната"
Мнозинството от шведите е против влизането в еврозоната Още през 2003 г. страната проведе референдум, с който отхвърли идеята да се присъедини към единната валута Откриха тяло на сърна в двор на къща С голяма разкъсно-контузна рана
Краят на футболната анонимност Невронни мрежи и предсказателна сигурност влизат в безмилостна война с хулиганството Бургас развива нов модел за растеж чрез образование, индустрия и високотехнологични инвестиции Градът изпълнява стратегия, която постепенно променя икономическия профил на Южното Черноморие
Нотариуса е изнудвал с компромати магистрати и данъчни Разследваният е бил предупреден, че му се готви обвинение, показват документи от прокуратурата Пияна жена гърмя с пушката на мъжа си, арестуваха я Служители от Първо Районно управление реагирали незабавно