Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Колко често трябва да се слага вакса върху колата

Ключови думи: кола, боя, шофьори

Честотата зависи от няколко фактора, включително от вида на ваксата, която използвате. Конвенционалната пастообразна вакса е по-трудна за нанасяне поради гъстата си консистенция и обикновено осигурява защита за три до шест месеца. Течните варианти, от друга страна, оставят по-тънък защитен слой, който трае около осем седмици.

След това има карнауба вакса, която е известна с това, че придава на боята богат блясък. Синтетичните или полимерните вакси може да не предлагат същата дълбочина на цвета, но като цяло издържат по-дълго от карнаубата. Синтетичните могат да издържат около три до четири месеца, докато тази със засилен блясък може да се наложи да се нанасят отново на всеки четири до осем седмици.

Освен вида на ваксата, трябва да вземете предвид и метеорологичните условия, както и дали паркирате автомобила на открито или в гараж. Естествено, добре поддържаните автомобили се нуждаят от по-рядко третиране в сравнение с тези, които са изложени на ултравиолетови лъчи, вятър, дъжд и сняг. Като се има предвид това, нанасянето поне два пъти годишно, веднъж преди лятото и веднъж преди зимата, е добра основа за обикновените потребители.

И точно както честото миене не уврежда боята, така и по-честото третиране не й вреди. Всъщност, нанасянето на вакса около четири пъти годишно може да осигури значително по-добра защита на лака срещу ултравиолетовите лъчи, птичи екскременти, изсъхнали петна от насекоми, киселинен дъжд и други замърсители.

Боята е това, което придава добър външен вид на вашия автомобил, но тя има и друга функция, освен естетическа. Тя спомага за предотвратяване на образуването на ръжда върху метала под нея, като го предпазва от химически, влажни и солени замърсявания.

Въпреки това, слоят боя също се нуждае от защита, тъй като може да потъмнее и да избледнее, когато е изложен на атмосферни влияния. Тук на помощ идва лакът. Това е прозрачно, лъскаво покритие, което защитава боята и подобрява нейния блясък. Но тъй като съвременните автомобили имат само тънък слой, е необходима допълнителна защита.

В крайна сметка, когато нанасяте вакса, вие всъщност не правите самата боя да изглежда по-добре и по-лъскава, а защитавате лака. От друга страна, ако пропуснете процедурата или не го правите достатъчно често, прозрачният слой остава уязвим на ултравиолетовите лъчи, окисляването и други замърсители.

За да бъде ясно, ваксата е различна от полиращата паста, въпреки че има продукти „две в едно“, които съдържат и двете съставки, за да премахват драскотини и да нанасят вакса в една стъпка. Ако боята ви има леки драскотини или петна, ваксата няма да ги премахне, но ще направи тези несъвършенства по-малко забележими, когато се гледат под определен ъгъл. Полирането на лака е това, което всъщност премахва драскотините и следите, но нанасянето на слой вакса след полирането е необходимо за целогодишна защита. Преди да започнете с нанасянето на ваксата, е задължително да започнете с чиста, току-що измита кола, за предпочитане с вода и специален шампоан за коли. Избягвайте да миете колата си с препарат за миене на съдове, тъй като той отстранява ваксата и оставя повърхността матова и бледа.

След измиване изсушете автомобила с микрофибърна кърпа, за да подготвите боята за процедурата. След това нанесете малко количество вакса върху чиста гъба за нанасяне и разнесете тънък слой с припокриващи се кръгови движения. Оставете я да изсъхне до мъгла за около пет до десет минути, след което избършете излишъка със суха кърпа. Обърнете кърпата и леко полирайте повърхността, за да постигнете дълбок, лъскав блясък. По-добре е да се прави на сянка, защото на директна слънчева светлина ваксата изсъхва много бързо и става много трудна за избърсване.

Добър начин да разберете дали боята на колата ви се нуждае от вакса е да наблюдавате как се образуват капчици вода, когато повърхността е мокра. Пастата оставя хидрофобен слой върху повърхността, което увеличава повърхностното напрежение и образуването на капчици вода. Ако боята на колата ви не образува капчици вода, когато вали, е време да я нанесете отново, пишат експертите от automedia.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Как черното да остане черно – 4 трика при пране Естествени, ефективни и доказани Спортисти от Русия и Беларус спечелиха знаково дело в съда Ще участват на Олимпиадата като неутрални атлети
Ултрасите на Левски с остра реакция след погромите в София "Многократно сме показвали любов към отечеството и готовност да защитаваме народа си безусловно", категорични са те, отхвърляйки обвинения Колко често трябва да се слага вакса върху колата Навременното третиране ще ви осигури по-дълъг живот на лака и по-добра визия
Това е тайната на най-вкусния пълнен шаран с орехи, непременно го направете за Никулден Рецептата съчетава сладостта на доматите, аромата на лимона и богатството на орехите България подписа стратегически важен договор за новите ядрени мощности на АЕЦ „Козлодуй“ Министрите Станков и Лече подчертаха значението на сътрудничеството между България и Канада, което създава верига на добавена стойност за икономиките на двете държави
Световните медии отразиха протестите в България: Най-мащабните от години Бележейки засилването на антикорупционното движение в най-бедната страна от Европейския съюз Като след цунами: Азия е разтърсена от смъртоносни циклони и мусонни дъждове Най-малко 1250 души са загиналите в региона
Продължават експертните обследвания през нощта Околовръстния път на Пловдив Работата им започва през нощта и ще продължи и тази вечер между 19:30 ч. и 2:00 ч.  Празнична програма за Никулден в Поморие и Ахелой По традиция на хората ще бъдат раздавани осветени рибни ястия и курбан за здраве
Започна нов хитов турски сериал в България Главната роля се изпъллнява от Чаатай Улусой Задържаха бившият върховен представител на ЕС Федерика Могерини за измама  По повод обучение на бъдещи дипломати в ЕС