БДЖ измами пътници с първа класа
Пътници, закупили онлайн билети за първа класа за пътуване с БДЖ от София до Бургас в четвъртък, бяха неприятно изненадани да разберат на място, че такъв вагон няма. Случаят е с влак №8613, който тръгва от столицата в 12:50, пътува половин ден и пристига по разписание в морския град чак в 21:07 часа.
В интернет страницата на БДЖ за този влак и в момента се предлагат билети за вагон А, който представлява първа класа. Там никъде не е уточнено, че в определени дни компанията просто не включва такъв вагон в композицията. Тъй като същият вагонен състав изпълнява пък обратния курс от Бургас за София в 6:55 на следващия ден, днес влакът отново потегли от Бургас без вагон първа класа, но с продадени за него билети.
„Кондукторката ни обясни, че няма как да ни съдейства да си получим обратно разликата, която сме надплатили за вагон А. Каза ни троснато: Да не бяхте купували билети по интернет, иначе щях да напиша върху хартиените, че такъв вагон няма и на място щяха да ви върнат парите“, оплака се една от потърпевшите — студентка в Пловдив. В четвъртък влакът бе съставен само от три вагона, които бяха препълнени, а в коридорите имаше и правостоящи. Някои от тях бяха сред измамените с по-скъпите билети, които наместо в първа класа, се оказаха прави по коридорите.
В момента влаковете през Пловдив от София до Варна и Бургас пътуват с около два часа повече заради полагането на новите релси около Чирпан. Композициите заобикалят трасето, като в зависимост от посоката — след Стара Загора или Пловдив, отклоняват към Димитровград. Това е с близо 100 километра повече. Линията Пловдив-Свиленград, която минава през Димитровград, е обновена и там влаковете се движат сравнително бързо. Но релсите от Димитровград до Стара Загора са още от 60-е години на миналия век и по нея движението е със скорост 30-40 км/ч.
Преди повече от 20 години, когато министър на транспорта и съобщенията бе Пламен Петров в правителството на Симеон Сакскобургготски, той много искаше да премахне, освен всичко останало, което успя да закрие, и линията от Димитровград до Стара Загора, тъй като я обяви за неефективна. Не е ясно по какъв маршрут щяха да се движат сега основните български влакове, за да заобиколят Чирпан, ако Петров бе изпълнил плановете си.
Едно време имаше огромни композиции, първа класа, вагон-ресторант, колички със закуски и напитки, а сега може да пукнеш от жега (или от студ, че и сняг вътре, според сезона) и жажда като те запокитят някъде с часове. Трябва да си носиш туба с вода! А и ще помогне ако пък те подпалят! Виж за дерайлирането, ако имаш късмет, ще оцелееш "по чудо", тъй като в тоя кенеф по друг начин не може да се оцелее. Ако пък нямаш, чудо голямо... ще погледнеш отгоре и ще се порадваш на някоя статийка с "извънредно" или "трагедия" в заглавието, чрез която се пълнят разни джобчета. Накрая, след статистиката, гавазите на Ран-Ът ще потрият доволно гнусни лапи - досадните туземци намаляват даже предсрочно!
с над 10 бона заплата пак си пътувам с влак понякога.
Когато ме кефи.
Комплексарите да му мислят.
Даже 1971ва, София-Бургас за 5 часа по подбалканската и 6 часа през Пловдив.
Факти.