Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Ето как биг босът на Фейсбук внезапно обедня

Едно гениално изобретение не е непременно предпоставка за гениален продукт. Това показва опитът на създателя на Facebook Марк Зукърбърг
Ключови думи: Марк Зукърбърг, фейсбук, борса

Доскоро само споменаването на името му предизвикваше фурор на Уолстрийт - създателят на Facebook Марк Зукърбърг бе новият супергерой. Днес, уви, е принуден да се бори с огромни загуби на борсата, пише Дойче веле.

Едно гениално изобретение не е непременно предпоставка за гениален продукт. Това показва опитът на създателя на Facebook Марк Зукърбърг. От средата на май тази година неговата компания е на борсата, но резултатите от амбициозната стъпка остават далеч от очакваните. Причините са много, а следствието между другото е, че доверието на потребителите към социалната платформа може сериозно да се разклати.

Рекламата - нож с две остриета

Големите проблеми на Зукърбърг започват с излизането му борсата. В първия ден от борсовата търговия компанията му струва повече от 100 милиарда долара, а днес е загубила над 1/3 от стойността си. Част от причините за този драстичен спад в цените на акциите са в прекомерно завишената стойност на ценните книжа в началото на борсовия период. Загубите пък се обясняват с раздадените на служителите на компанията възнаграждения под формата на лични акции и средства за съпътстващите ги данъци. Фирмата на 28-годишния мултимилиардер е изправена пред още един сериозен проблем: тя не съумява да превърне в пари огромната популярност на социалната мрежа сред клиентите.

Простата истина е, че гениалният Зукърбърг изобщо не се оказа добър мениджър. От самото начало той реши да върви по пътя, избран преди него от всички останали интернет корпорации - пътя на рекламата. Нещо повече, Зукърбърг заложи на рекламата всичко. Което не бе нито креативно, нито смело решение. Да се разчита изцяло на рекламата, без да се търсят нови източници на приходи, е направо опасно начинание - защото големите рекламни компании могат за броени дни да напуснат панически кораба, както и се случва в момента. С напредването на мобилните технологии броят на клиентите, достигани от рекламните материали, постоянно намалява. Малките екрани на телефоните предоставят и малка площ за реклами, а това оказва сериозно влияние върху приходите от реклама.

Сценарий на ужаса?

Ако иска да генерира нови печалби, Зукърбърг ще трябва да прибегне до личните данни на 955-те милиона потребители на Facebook, които те споделят напълно доброволно: при регистрацията се изисква посочването не само на задължителните възраст и пол, а и на политическите убеждения и лични пристрастия. Да не говорим за това, че всеки втори потребител на Facebook влиза в мрежата чрез мобилния си телефон, което автоматично издава местоположението му в момента.

С такова изобилие от информация не разполага дори и най-секретната служба в света, което същевременно ни кара да настръхнем какво би могло да се случи с тази информация. Въпросът е дали, ако борсовите проблеми на Зукърбърг се задълбочат, той би използвал нашите лични данни, за да прави от тях пари?

Очевидно това, което върши работа на борсата, може да се окаже проблем за защитата на личните данни. Харесваното от инвеститорите може да се превърне в ужас за потребителите. И най-големият компютърен гений не би могъл да разреши противоречието, присъщо на всеки един бизнес, базиращ се на събирането на много ценни, но също така и много чувствителни лични данни. Зукърбърг разполага с огромна власт. Но не чак толкова голяма, колкото властта на акционерите и всички потребители на социалната мрежа Facebook.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Не разбивайте сърцето на тези зодии, те трудно преживяват раздялата Някои зодии се справят с разбитото сърце значително по-трудно от останалите Експерт разкри дали климатикът да работи през целия ден, или да го пускаме само когато сме вкъщи Ето как да изразходваме по-малко енергия
Плажният дневник на една кифла: Целта е да чукна поне 483 лайка, батка с бургаски Мерцедес и една морска разходка с яхта Слънчево е. Много по-горещо, отколкото ми се иска, но в името на перфектния тен трябва да издържа Тези зодии са склонни към вредни навици и зависимости Обръщайте внимание не само на вашия слънчев знак, но и на асцендента
БТПП: Законопроектът за въвеждане на еврото крие рискове за бизнеса и пазара Палатата предупреждава, че предлаганите мерки създават несигурна среда, отварят врати за произвол и подкопават доверието на инвеститорите Забраняват промоциите в големите вериги Законопроектът за веригата на доставки на земеделски продукти и храни гласи, че отстъпката от цената не може да бъде повече от 10%
БТПП: Държавата ходи по пари, а не се навежда да ги вземе Ще станем световни шампиони по пожари, притеснен е зам.председателят на палатата Красимир Дачев ЕК позволява авансови плащания до 85% към земеделците в ЕС Новата мярка цели да облекчи ликвидните затруднения на фермерите, засегнати от климатични аномалии и търговско напрежение
Сънувам я тази турска баница с кашкавал и сирене, откакто я опитах миналото лято! Днес ви предлагаме един специален вариант на бюрек, който се приготвя в района на оживения южен турски град Адана Лошо ми е! Помните ли Али Ръза? Нещо се случва с него, неузнаваем е В момента актьорът е кожа и кости, а на лицето му е изписано страдание
Отново печалба от над един милион Чака трето дете (СНИМКИ) Антония Петрова е бременна