Една и съща e причината в над 1600 жалби за авиационна безопасност
Всички са съгласни, че пияните пътници в самолетите са проблем, но никой не предлага единодушно решение как този проблем да бъде овладян.
Писателката Амелия Муларз била на полет от Чикаго до Лос Анджелис по-рано тази година, когато силно пиян пътник се строполил на седалката до нея.
Докато самолетът се отдръпвал от изхода, мъжът изтичал до тоалетната и, по думите ѝ, повърнал и се наложило да бъде извикан екип за почистване от летището. След това пътникът бил свален от борда, а самолетът излетял с около един час закъснение.
Но Муларз далеч не е единственият пътник, който е бил свидетел на подобна ситуация.
Когато професорът по криминология от Тексаския университет в Далас Лин М. Виерайтис анализирала дългогодишни доклади за инциденти по време на полет, тя открила една обща тема:
„Алкохол. Алкохол. Алкохол.“
Виерайтис и нейната колежка Шерил Скагс прегледали 1600 жалби, подадени в Системата за докладване на авиационната безопасност, като разделили случаите на категории като словесни обиди, физическо насилие и сексуален тормоз.
„Хора, които се бият, спорят помежду си, отказват да приберат багажа си, не следват указанията, както и сексуалните посегателства и тормозът по време на полет всички те са обвързани с консумацията на алкохол.“
Тези констатации може и да не изненадват всеки, който е бил свидетел на подобни ситуации. Според доклад на Института за изследване на алкохола, 60% от възрастните във Великобритания казват, че са се сблъсквали с пияни пътници в самолети, а 51% смятат, че има „сериозен проблем“ с тях по време на полет.
Истории за пияни пътници не липсват. Имаше случай с мъж, който се опита да отвори аварийната врата по време на полет и беше залепен с тиксо за седалката си, както и случай с пилот извън смяна, който предизвика хаос в самолет на Alaska Airlines миналата година. И още много други подобни инциденти.
Много хора са съгласни, че пияните пътници причиняват значителни проблеми на борда — от досадно поведение в най-лекия случай, до нападения над пътници и членове на екипажа в най-тежките. Това, за което няма съгласие, е кой трябва да поеме решението на проблема.
„Ако погледнете анкети сред стюардесите, те казват, че могат да докладват инциденти на работодателя си, но не чувстват, че нещо се предприема, нито че авиокомпанията ги подкрепя“, отбелязва Виерайтис.
Уникалните предизвикателства на професията само изострят ситуацията на работното място, а за съжаление стюардесите работят в "метална тръба" на 9 000 метра височина. „Не можеш просто да изгониш някого от бара“, казва тя.
Въпреки че някои стюардеси получават специализирано обучение за работа с пияни, агресивни или насилствени пътници, това не винаги е достатъчно, особено когато се очаква едновременно да обслужват пътниците, да сервират храна и да извършват проверки за безопасност.
„Стюардесите са висококвалифицирани специалисти по безопасност, оборудвани с техники за деескалация, за да се справят с неспокойните пътници и да защитят всички на борда“, казва говорител на Асоциацията на професионалните стюардеси пред CNN.
Някои авиокомпании, вече обявиха, че ще глобяват пияни пътници с до 5000 евро. Като повода беше подобен, през януари самолет от Дъблин за Канарските острови бе принуден да кацне в Порто заради напил се мъж, който бе арестуван на летището, но 160 души бяха принудени да прекарат нощта в Порто, като разходите бяха за сметка на компанията.
Превод от CNN.
Добави Коментар