Какво се случва, ако гумите се монтират обратно
Някои шофьори предпочитат да сменят сами гумите си, като пропускат важна подробност при монтажа. Повечето модели имат зададена насока на протектора, но понякога се случва – най-често заради липсата на опит или поради недоглеждане, гумите да бъдат поставени на обратно.
Именно това провери екип от експерти, специализиран в тестове на гуми. Те използваха всесезонни гуми на Pirelli, монтирани на обратно върху VW Golf, като сравниха резултатите с тези на правилно поставени гуми. И така разкриха какво могат да очакват шофьорите, които са допуснали грешка.
Изненадващ резултат от първото изпитание
Първият тест беше за спирачен път на сняг - цялото изпитание беше проведено при зимни условия. Неправилно монтираните гуми успяха да спрат Volkswagen с 4,7 процента по-добре от тези, монтирани правилно. Разстоянието, необходимо за спиране на автомобила от 45 до 5 км/ч, е намалено средно от 19,96 м на 19,07 м.
С това обаче свършват предимствата на лошо монтираните гуми. В тествания автомобил времето за ускорение от 5 до 35 км/ч беше увеличено с 9%, а увеличеното презавиване доведе до по-лош резултат при преминаване на пистата.
Тестовете на мокро показват ясно разликата
Тестове върху мокри повърхности показват защо трябва да се слушат производителите. Неправилното поставяне на гумите засегна аквапланинга - рискът от подплъзване се увеличи средно с 9 процента, сцеплението - влошаване с 14 процента, спирачния път - удължен с 3,6 процента и загубата на сцепление при скорост 68,8 км/ч, а не, както при правилно монтираните гуми, при 79,1 км/ч.
Затова изводите са ясни. В случая с гумите трябва да следвате препоръките на производителя, в противен случай излагате себе си и другите на потенциална опасност. А това бива да се пренебрегва, тъй като зимата е точно зад ъгъла.
Източник: automedia
Добави Коментар