Коя е авторката на картина за 54,7 млн. долара
Картина на мексиканската художничка Фрида Кало беше продадена за рекордните 54,7 млн. долара на търг в Ню Йорк. Това е най-високата цена за творба на жена художник досега.
"Сънят (Леглото)" надмина рекорда на Джорджия О'Кийф, чиято творба "Джимсан Уид/Бяло цвете N.1" беше продадена за 44,4 млн. долара през 2014 г.
Съобщава се, че нейни картини са били продавани частно за още по-големи суми.
Автопортретът "Сънят (Леглото)" е сред малкото произведения на Кало, останали в частни колекционери извън Мексико. В родината ѝ нейното творчество е обявено за художествена ценност и творбите ѝ както в публични, така и в частни колекции не могат да напускат страната.
Продадената сега картина е от частна колекция. Не се разкрива името на собственика, но се казва, че има законно разрешение за международна продажба. Някои изкуствоведи обаче изразяват загриженост, че откупената картина, която за последно е била изложена публично в края на 90-те години на миналия век, след търга отново може да изчезне от публичното пространство. А вече има заявки да бъде включена в предстоящи изложби в различни градове, включително Ню Йорк, Лондон и Брюксел.
Обявената на търг сега картина "не само е сред по-важните произведения на Кало, но е и едно от малкото, които се намират извън Мексико и не са част от музейна колекция", каза Джулиан Доус от американското представителство на "Сотбис".
Фрида Кало безкомпромисно изобразява себе си и събития от живота си, който е преобърнат от автобусна катастрофа, когато тя е на 18-годишна възраст. Кало започва да рисува, докато е прикована на легло, претърпява серия от болезнени операции на увредените си гръбнак и таз, след което носи гипс до смъртта си през 1954 г. на 47-годишна възраст, припомня Асошиейтед прес.
Създадена през 1940 г., картината El sueno (La cama) показва художничката, увита с лозови храсти в легло с балдахин, носещо се в бледосиньото небе. Скелет, около който е привързан динамит и стискащ букет цветя, лежи над балдахина. Образът е изпълнен със символика и изглежда като алегория, но художничката наистина е имала скелет от папиемаше върху леглото си, отбелязва Асошиейтед прес.
Доус казва, че това е психологически автопортрет на художничката в разцвета на силите ѝ.
"Най-добрите ѝ творби са създадени в периода между края на 30-те и началото на 40-те години", каза той. "Тя е преживяла редица изпитания в личния си живот с Диего, със здравето си, но в същото време е на върха на творческите си сили", добави Доус, цитирано от impressio.
Добави Коментар