Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Научете кое такси е копърка в Бургас и кога шофьорът може да не качи или да свали клиент!

Крайно време е Общината да направи общо мобилно приложение за всички коли, защото само половината сме свързани с централа. Таксита по улиците има, но вие не можете да се свържете с тях, казва лидерът Снежана Никова
Ключови думи: таксиметров превоз, бургас, копърки, какво е копърка, проблеми

-Г-жо Никова, откога оглавявате Браншовата организация на таксиметровите превозвачи и шофьори в България?

-От 2016 г. Моята фирма е „Мания Кар 2014” ООД. Аз самата съм в бранша от 2002 г. и все още управлявам такси. Фирмата ми е от 2011 г. на пътя в Бургаско и не само. При мен, като председател на БОТПШБ не може да има такива нередности, за които са ви сигнализирали - че наше такси  А 3192 РС е с неизправен брояч и станала разправия, слизане на клиентите по тази причина. 30 минути след този злополучен курс вече бях при шофьора си, за да видя какъв му е проблема.  

Никога не вземайте такси от това място в Бургас

-Шофьорът е казал, че колата му е дефектирала и се е наложило да прекрати курса, но преди това са го питали колко ще стлува от Водната палата до жк Лазур и обратно, защото броячът буквално щракал като "луд"?

-Да, колата е аварирала, още чакаме да излезе от сервиза. Нуждаела се е от смяна на филтри, които се запушват и колата започва да губи мощност. Няма опасност за движението, но придвижването става бавно, може и да спре. В случая даже е спряла - аз го дърпах до сервиз. Нося ви касовата бележка от този курс, който е бил твърде кратък - от Водната палата до денонощния магазин "Стего" на бул."Булаир". Лично  тествах, защото и аз съм шофьор - минах по същия курс. При него е излязло 5.18 лв., а при мен 5.16 лв. Разликата е от това колко време сме престояли на светофарите.

-Шофьорът обясни ли ви защо клиентите са слезли?

-Не са слизали. Той съвсем учтиво им  казал, че колата е дефектирала и не може да продължи курса си. Те са го обиждали: „Защо толкова бързо отчита апаратът?” и т.н. Това е шофьор на 2 седмици. На въпрос колко ще им струва до Лазур, бл. 104, той им е казал, че не знае, защото буквално не знае. Има апарат за това. Веднага са започнали  коментари, - че бил копърка. Искали да се оплакват, той им показал телефона на фирмата, който е на вратите, за да се обадят, ако искат. После първо отбива на спирката на жп гарата, били са мъж и жена в колата. Мъжът първоначално се опитал да го убеди да продължи курса, но колата наистина се е развалила. И шофьорът ми продължава напред, въпреки че вижда, че колата е зле. Оставя ги до магазин „Стего”, на светло, в близост до спирка. През това време съм на работа и аз. Към 11 часа и нещо започнаха да ми звънят колеги, клиенти и т.н. Било писано във Флагман оплакване. В същия момент ми звъни шофьорът да ми каже, че напълно е отказала колата му. Издърпахме я от „Демокрация” №7. Колата наистина не палеше - тя е Пежо от 2019 г.

-Нормална ли е тарифата, на която карате? Вие как смятате?

-Цените се определят от Общинския съвет на Бургас. Тези цени, на които ние караме, са с 19 стотинки по-високи от останалите. В Бургас тарифите са от 1.30 до 2.00 лв. за дневна и от 1.50 до 2.50 лв. нощна. Ние караме на 1.49 лв./км за дневна и 1.69 лв./км нощна, като първоначалните такси са 2.99 лв. дневна и 3.49 лв. нощна. На престой е 0.60 лв./минута или 1 стотинка на секунда.

Тарифата ня въпросното такси 

-Защо искате всичко това да го оповестите?

-Защото нашите клиенти са възмутени от това, което е написано за нашата фирма. Имаме 7 автомобила, със стикери на "Мания кар 2014"ЕООД са само три, другите са в Yellow, в ИндиКар и в ОК. Не е незаконно да се кара на по-високи тарифи. Клиентите трябва да разберат, че както в магазина гледат и сравняват цени на различни продукти, така трябва да гледат и при таксиметровите коли. Това, че в Бургас нямаме кой знае какви разстояния е друг въпрос. От центъра до жк „Славейков” разликата между нас и евтините ще е с 0.80-1.00 лв. най-много.

Касовата бележка от Водната палата до денонощния магазин Стего на бул.Булаир,
където клиентите са принудени да слязат, но не защото се възмущават, а защото колата се е повредила

-Защо е прославена тази Водна палата, че там спират само копърки?

-Първо какво означава „копърка” - това е да нямаш разрешително, да не отговаряш на Закона за автомобилните превози и в частност Наредба 34, която го допълва . Тези коли с шофьори, за които питате, си имат всички изрядни документи и отговарят на всички изисквания. Но при тях проблемът е, че въпреки че са на високи цени, определят цени за кратки разстояния, искат повече пари или твърда цена.

-Тоест договарят се предварително?

-Да, договарят цената за кратките разстояния. Съгласна съм, че това не е правилно, нищо че има ред на стоянката. Но „копърка” е съвсем друго нещо.

-Има ли "копърки" в Бургас?

-Има 5-6 такива, да. Всичките ги познаваме и опитваме да се дистанцираме от тях. И не може моята фирма след такъв сигнал, който няма нищо общо с реалността - 685 метра е разстоянието с престой 1.27 минути.

-Нелегалните продължават ли да се движат и зимно време?

-Да, виждаме ги и подаваме сигнали. С новите апарати, които сега монтираме, мисля, че ще станат повече като брой. Говорим за това касовият бон да се показва в лв. и в евро до края на декември, а после да е в евро/лв. до края на август и накрая само в евро. Имаме проблеми, защото самите производители забавиха доставките и те не са виновни - шест министерства се смениха и ние нямаме Наредба 35, която отговаря за касовите апарати. Никой производител няма да се наеме да прави сериозна промяна по софтуерите си, след като няма ясен закон. А такъв все още няма.

-Това значи, че ще има повече нелегални?

-Броячите им ще работят, но касовият бон няма да е в лв. и евро, а само в лв. След покупката на апарат колата минава метрология, после преглед и тогава се взима разрешително.

-Защо в Бургас няма таксита вечерно време, просто няма?

-Защото зимно време в нашия „заспал град” нощем почти няма работа. Клиентите разчитат да се обадят на такси и да им го пратят. В Бургас от три години 50% от таксиметровите шофьори са в централа, а останалите не са. Таксита има, но не можете да си повикате. Затова искаме да се обърнем към Общината - да направим приложение за Бургас, където да се включи абсолютно всяка кола. Да могат седящите в стоянките да ви обслужат.

-Хората, които се оплакаха за онази вечер, твърдят, че са се връщали от театър, в делничен ден. След това, като ги оставят на магазин Стего се оказват по-далеч, отколкото ако бяха вървели пеш. Звъняли са на всички фирми с обявени теефони, кола нямало - били заети всички.

-В делничен ден имаме много малко коли, защото просто няма работа. Особено зимата, когато застудее. Хабим повече гориво да поддържаме топлината, отколкото за реални курсове.

-Ще се вдигнат ли цените на такситата в Бургас от 1 януари?

-За Бургас по принцип аз съм човекът, който ходи в Общината по този въпрос. Но понеже имаме мардж - всеки иска по-голяма заплата, все пак услугите с увеличиха с 200%. Данъкът в Бургас си остава същият. Апелът ми е към колегите - да се обърнат към фирмите, за които работят, те да им вдигнат тарифите, защото почти никой в града не кара на максималната определена тарифа, определена от ОбС-Бургас. Повечето коли, снабдени с по-новия апарат, ще имат на показ и извънградска тарифа. От 15 години има такава, но поради спецификата, не можехме да я вкараме в апаратите. С новите обаче нея вече я има. За да не се получават такива неща с извънградското. По принцип за извънградско се взима апарат и половина - ако сметката е 20 лв., се плащат 30 и т.н. Не всички обаче са снабдени с такива апарати.

-Колко таксита има в Бургас?

-По разрешителни са около 520. В делнични дни обаче няма повече от 50 таксита на улиците. В петък и събота излизат между 150 и 200 таксита. Повечето таксиметрови водачи не работят през зимата. Обикновено работят друга работа.

-Има ли браншовик с толкова стаж, с колкото сте вие?

-Около 50-60 човека сме със стаж над 20 години. Има и колеги, които познават бранша повече от мен. На жп гарата са едни от най-старите шофьори, но те предпочитат извънградско и са напълно законни. 

-Имат ли право да отказват на клиент?

-Могат да преценят за себе си дали да качат клиент, позволено е  - ако видят, че е наркоман, болен, много пиян и неадекватен, мръсен или видимо бездомен, имат право да откажат курс.

 

31
Коментара по темата
31.
Cappo - до 22 и 30
05.11.2025 17:58:32
Работеща денонощно е цигарата в устата ти. Вмирисан пурко. Има 8 - 10 други СТАТИСТА на това работно място, работещи ЕЖЕДНЕВНО И ДЕНОНОЩНО и ЛИШЕНИ от домашен уют и собствени удоволствия. Като не ти харесва Имиджа на Бранша, НАПУСНИ ве НЕМОЖАЧ !!
30.
Шдидид
05.11.2025 14:34:32
Заради такива като станчо ставата и копелета му Панайот дето щавят хората от идва лошия имидж на такситата
29.
Томи Чинчири
05.11.2025 09:45:53
Каква е тази наглост , какво е това дебелоочие?
Йелоу такси си имат приложение , чисти коли и вежливи водачи. На тях приложението им не е правено от община.
Хората искат Юбер , хората искат прозрачност и честна сделка , а не шано .
28.
IT
05.11.2025 08:54:13
И защо общината да ви прави приложение и да плаща сметките? Организирайте се и ше ви дам цена!
27.
Бай ганьо
05.11.2025 08:49:45
От китайската луна на Константин Фотинов до 98 блок в Меден рудник 15 лева Инди Кар нормална цена.Другите са копърки миризливи.
26.
Шишари оод
05.11.2025 08:43:31
Намерили кой да питате за такситата в Бургас.В Бургас работели само 50 коли през деня .Те само екото и инди кар имат по 80 коли през деня,Бургас такси 30 коли копърките от окей 20 , тия ромляни от yellow и те имат към 40 автомобила.
Другите потънали кораби елеганс,кепитъл,грийн,орион и те да сформират още 10-15 коли
Горе долу легалните компании имат поне 300 коли на улицата през деня без да броим шанаджийте като госпожата от статията която има 1 кола и отскоро и това пежо.
Другите и "коли" в нейната фирма реално работят за други компании а не за нейната щом са брандирани...
Само четем глупости.
Копърките на гарата били легални това пък е вица на деня. Пратете една кола на ДАИ да видите номера на китайката на гарата. Направо палят и тръгват през бордюра.
Ползвайте услугите на
фирмите Елит Елите Елегансе Елеганте и няма да сбъркате :D
Ей сега ноември и декември са периода на голямата депресия при простите бакшиши и ще изкачат доста нови копърки тъй че залагайте на сигурното и си гледайте цените преди да се качите.
25.
Алчни са
05.11.2025 08:13:58
Обаждаш се в 11 вечерта, такси от Стадиона до Краставицата, майка с дете, всички се правят на луди "Няма коли", "Не можем да помогнем" и прочее. Нее нормално това, Вкрайан сметка има първоначална такса, цена на километър, изчакване, това са поне 5-8 лева за разстояние от 1-2 километра! То не може само курсове до летището и меден рудник! Или пред мола висят и чакат руснаци, украинци и т.н, и до Лазур отказват да возят, че чакали други. Хич да не реват, че реално не може да се разчита на тях за нищо освен летището.
24.
Mmm
05.11.2025 08:08:31
Брей, уж нямаше инфлация, а услугите поскъпнали с 200%? Уж беше забранено да се вдигат цените при влизане в Зоната, а всички вдигат по2, барабар с държавата. А де?
23.
Монополите
05.11.2025 07:14:00
По цял свят има Убер, Волт и др таксиметрови услуги, само в бг кочината няма
22.
Валентин-ИНДИ
05.11.2025 01:03:23
Най АЛЧНИТЕ КОПЪРКИ които висят на водната палата са СТАНЧО ПАНАЙОТОВ-СТАВАТА и НАДРУСАНИЯТ МУ СИН ПАНАЙОТ ПАНАЙОТОВ -ПИКОТО.Денонощно работещи и мамещи клиентите.
21.
Валентин-ИНДИ
05.11.2025 01:03:21
Най АЛЧНИТЕ КОПЪРКИ които висят на водната палата са СТАНЧО ПАНАЙОТОВ-СТАВАТА и НАДРУСАНИЯТ МУ СИН ПАНАЙОТ ПАНАЙОТОВ -ПИКОТО.Денонощно работещи и мамещи клиентите.
20.
пътуващ
04.11.2025 21:40:40
Изгониха Uber от България, и такситата наглеят
19.
бургазлия
04.11.2025 21:36:09
Проблемът на нямането на работа е, че повечето таксиметраджии или са пенсионери или работят и другаде. Даже жената го каза това. Не можеш да очакваш раздаване от хора на които и малко им е достатъчно. Все пак си имат и други доходи. Трябва да останат само тези на които това им е единствената работа.
18.
Izpatil se
04.11.2025 21:17:36
Na Veleka sashto ima koparcheta,nagli shiahki!Kolata na djibri miriahe s ancunga vatre i tarifata garmi
17.
Анонимен
04.11.2025 20:55:36
Преди година и половина, в 1:30 през нощта, пристигаме с автобус от София аз и двете ми дъщери, на гарата стоят две таксита. Отказват ни и двете да ни закарат до Лазур!!! В 1:30 посред нощ, с четири куфара и две деца и отказват! Това не са хора! Това са алчни и бездушни говеда! Единият склони да ни качи заедно с близки, да ни закарат първо до Лазур и после да закарат тях до М.Рудник…не знам колко платиха накрая…натъпка ни като сардели 5 пасажера с 8 куфара…
16.
Някой
04.11.2025 20:36:32
Искаме Болт или Юбър. Да си поръчаш такси през приложение и да платиш в приложението. Стига с тези копърки, тъпотии, цигари в колите, отворени прозорци лятото и мръсни коли. За манталитета на шофирите няма да говоря.
15.
Стоян
04.11.2025 20:26:07
Делничните дни само Еко Такси да около 80 коли през деня. Тази жена говори пълни глупости.
14.
Стоян
04.11.2025 20:26:03
Делничните дни само Еко Такси да около 80 коли през деня. Тази жена говори пълни глупости.
13.
Глупости
04.11.2025 20:21:10
Да бе, от нашите данъци да им направи общината приложение. Не еи малко нагличко? Ако има излишни пари общината по-добре да направи приложение за доставка на пици, че тези Glovo не ме кефят
12.
Обиколил половината свят
04.11.2025 19:55:52
Не е добре, когато полуграмотни кроманьонци експериментират да правят политика. Просто разрешете Юбер и Болт като в нормалните държави и ще видите, че секторът сам ще се изсветли и прочисти от гнилоч.
11.
1234
04.11.2025 19:47:46
От Водната палата до ТОХ-А В проливен дъжд 12лв
10.
pump it
04.11.2025 18:59:11
До 5
Точно тази такса от 2лв е легалния начин да ви изпомпят без помпа.
Големите компании в града нямат такава такса.
9.
Хх
04.11.2025 18:56:32
Никога не ползвам тези таксита на въпросната госпожа . От Обласна управа до демокрация сметката с тях е 12 лв , а с Еко около 6,7
8.
BBC
04.11.2025 18:49:09
На мен тази жена ми е вземала до Меден Рудник 30лв.
Класическа помпа отвсякъде.
7.
Хаха
04.11.2025 18:46:36
Единствените по нагли и гнусни от таксиджите са депутатие, но вторите поне се къщата и обличат прилично.

Тази свинчуга от статията също го показва
6.
Михаил
04.11.2025 18:45:17
хахаха тея на гарата били легални.
Какви глупости говори тая жена.
На леля ми от гарата до Долно Езеро един адски грозен бакшиш с очилца и наби цена 50лв. Добре че бях там да и помогна с багажа като пристигна така хубаво го изпратихме с усмивка сигурно още му държи влага ако четеш та *ба в наглото копеле цайс.
Беше с една много изсипана Дачия Лоджи...
5.
Такса повикване
04.11.2025 18:29:59
2 лв такса повикване... копърската схема
че тя жената тръгва на 5лв само да се качите в колата и 1.5лв на км.
От Водната палата до гарата толкоз 6.5лв излиза до лазур 10 лева.

Каква е тази такса повикване като не може да им се обадите да ги повикате.

Тая баба е помпа мен ме е пържила от Лазур до Славейков 16лв
Кара едно счупено VW Caddy с черна броня и калник.

Екото и индикар ми вземат 10лв
4.
НАП да не спи...
04.11.2025 18:24:26
Видиш ли цъкнат брояч на такси взето от стоянка дначи са цъфнали налъмите. Всички бакшиши, които не са в трафика, а висят и чакат дългата кирия са в СИВО.
3.
Курти
04.11.2025 18:22:35
"Крайно време е Общината да направи общо мобилно приложение за всички коли"!!!!!!!???!!!!.....аааааааааа,гъза да ви избършем?!!!....ще съберете пари всички бакшиши.....ще платите на ИТ специалисти и готово.....яяяяя най-добре да се хванете на нормална работа....ши въ йебъ в бакшишите.....кучета миризливи.....
2.
Бай Пенчо
04.11.2025 18:20:03
Права е Снежана,
Но това е работа на Общината и на пътна полиция да ги гони тези мижитурки.
1.
Бай Пенчо
04.11.2025 18:19:43
Права е Снежана,
Но това е работа на Общината и на пътна полиция да ги гони тези мижитурки.
  Добави Коментар
Сигнал до Флагман.бг: Улицата пред Морското училище в Бургас се превърна в река (ВИДЕО) Учениците буквално няма откъде да минат, оплака се нашият читател Станислав Мъжете или жените - кои се влюбват по-често Психологически изследвания сочат, че...
Владо Николов е скритият стратег в "Traitors", планът му е железен Николов е напът да забие финален ас в полето на "предателите" Натали от "Ергенът" с емоционална изповед срещу насилието Тя счита, че в обществото ни не се реагира достатъчно адекватно при агресия
Защо в камиони и микробуси се поставят ярки предпазни колани? Има не само естетическо, но и практическо обяснение Мъж опипа публично президента Клаудия Шейнбаум, арестуваха го Случаят е шокиращ
Гергана си хареса гаджето на Габи в "Ергенът", не се спря и пред заплаха Калата е харизматичен Всеки десети в МВР е с ТЕЛК, бивш министър сравни брадатите полицаи със затворници Веселин Вучков критикува състоянието на системата на МВР, която според него е „в морален и институционален разпад“ 
Защо вкараха магаре в Къщата на Биг Брадър Тайна мисия стресира съквартиранти Зеленски идва до България Ще разговаря с премиера на Гърция
Космически кораб е ударен? Трилър с тайконавти Най-самотният слон в Индия почина Животното дълги години нямаше другар