Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Летище Бургас става още по-гостоприемно за товарни полети. А за пътнически?

Пловдив откри нова целогодишна линия до Милано и Братислава, а доскоро бе само авиационна периферия
Ключови думи: Летище Бургас, летище Пловдив, летище Варна, самолети Бургас

Понякога тишината говори по-силно от рев на турбини. Тези дни от „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД отново оповестиха, че Летище Бургас ще затвори врати за цели шест месеца. Мотивът – „една от най-мащабните инвестиции в летищната модернизация в България през последните десетилетия“. Похвално. Ние, бургазлии, никога не сме били против развитието. 

Но не ни е приятно, че за поредна година есенно-зимният сезон ще бъде лишен от въздушен пулс. Очевидно е, че бургаското летище има нужда не от пауза, а от реанимация.

Докато ние броим месеците до края на обявения ремонт, другаде животът ще кипи. Варна няма да спре да приема и изпраща самолети. А Пловдив – град, който довчера някои биха нарекли авиационна периферия – вече чертае нови въздушни маршрути. Преди броени дни се похвалиха с откриването на нова целогодишна линия, която ги свързва с Милано в Италия. „Уиз Еър" пък пуска на 15 ноември два нови директни маршрута до България – от Братислава до Пловдив и до Варна.

Това не са просто полети – това е стратегия, това е амбиция, това е визионерство.
Бургас обаче… ще чака. Отново.

Имаме няколко дълги месеца пред себе си, за да разсъждаваме върху следния цитат от съобщението на „Фрапорт“: 

„Инвестицията ще осигури дългосрочна експлоатационна надеждност на ключовото летище за Южното Черноморие и ще повиши капацитета му за приемане на широкофюзелажни и товарни полети.“

И да се питаме: 

Накъде летим? Към по-чести кацания на товарни самолети? Към логистичен хъб, а не към живо международно летище? Ако това е бъдещето, то концесионерът има основание да се усмихва. Товарът е стабилен, прагматичен, предвидим бизнес.

Но какво става с нас – обикновените бургазлии? С туристите, които биха дошли извън сезона? С икономиката, която има нужда не само от логистика, а от жив поток на хора, идеи, култура? С едно крайморско пространство, което много отдавна заслужава да диша в ритъма на модерна Европа?

Да, инвестициите са важни. И модернизацията е необходима. Но в публичния процес липсва най-важното – визията.

Летище Бургас не е склад с писта. То е врата към региона, към Черноморието, към бъдещето на града.

Днес тази врата се затваря. Временна мярка, твърдят. Но опасенията на гражданите звучат все по-настойчиво:

Дали, докато ние чакаме, светът няма да отлети без нас?

И ако някой ден се събудим с едно прекрасно модернизирано летище, но с оредял пътнически календар… дали това ще бъде победа? Или тихо признание, че Бургас е отстъпил своето място на картата на авиационна България?

Докато слушаме ехото на обещанията, един въпрос продължава да тежи като празен терминал:

Какво печелим ние?

Не цифрите в отчетите, не товарните контейнери. А хората. Градът. Животът му.

Защото всяко летище има самолети, но големите имат и дух. И бъдеще.
 

27
Коментара по темата
27.
Гражданска позиция
11.11.2025 12:59:00
Тази година летях от Бургас до различни европейски градове 5 пъти. Сега от Варна ще летим, защото пак не работи Бургас. Държавата нехае.
26.
Инфо
02.11.2025 18:11:25
Явно сте много зле БурГЪЗлиите. Кой нормален ще иска да дойде в тоя град през зимата особенно. Няма жива душа , няма нищо , което да те накара да отидеш в това забравено от бога място. Имате типичните мързеливи хотелиери, които не си плащат на персонала даже и искат с 2 месеца да лежат цяла година. Кмета и хотелиерите авиолиния щяха да правят и накрая какво - едно нищо като смешното подобие на град, което имате. А концесионера няма интерес да нямате полети ама Вие сте тъпи и не го разбирате. Това летище струва Х пари и лято и зима и без полети работят на загуба, ама прости сте и това е.
25.
ДАА
31.10.2025 14:09:52
Днес оставам приятно изненадан да прочета две хубави статии от двама, да наречем - по ексцентрични автори- Стефан Минчев и Божидар Божков. А за Летище Бургас, отговорността е на този,който е дал зеленика,като е възложил концесия на Варненска фирма и за двете летища(Варна и Бургас) Решението- Намеса на Държавата(ако има такава), чрез промени в концесионните договори. Защото Държавата не би трябвало да се изявява само с полицаи,Даияджии и други репресиращи бизнеса и хората органи.
24.
ГРАЖДАНИН
31.10.2025 11:24:33
Крайно време е държавата да се намеси и да си вземе концесията и да я даде на друг който ще се справя ......
23.
рена
31.10.2025 09:38:22
заради затваряне съобщено в последните дни се провалиха много предварително платени оферти за Новогодишни празници в чужбина.Не трябва ли летището да осигури трансвер до другите летища към които се насочват пътниците Варна и София.
22.
Браво флагман!
31.10.2025 09:11:51
Прекрасно е, че следите тази тема. Това вече е поредното неработене на летище Бургас. Трябва да се изисква по добър мениджмънт от управляващите го, защото е ресурс за гражданите. Тази година го използвах 5 пъти. Следващия ми полет е от Варна, защото просто няма от къде.
21.
Сергей и Стефка Лагардерови
31.10.2025 08:50:00
Много се радваме че летището затваря,защото няма да плащаме заплати на персонала на Лагардер.Нашата политика на фирмата ни е такава използваме хората за лятото без пари и после ги гоним.
20.
Цървул
31.10.2025 08:37:37
Бургас - най-добрия град за живеене ...
19.
ХХ
31.10.2025 01:10:10
Логично е немското летище в бургас да обслужва немската фирма райнметал да изнася немските снаряди за подкрепяните от немците укронацисти.
Нали гласувате да слугуваге на немците?
Какво ревете?
18.
бургазлия
31.10.2025 00:52:58
много са ми смешни копейките като на всяко нещо намират начин да плюят по Украйна, по глобализма... вместо да погледнат реално, че не хората са ни виновни, а ние самите, защото виждаме, че герберите ни закриват града, но пак гласуват за тях. докато мафията на тиквун и шиши ни управлява, ще си бъдем в сянката на Варна.
17.
трябва да има
30.10.2025 22:30:28
летище за изнасяне на барута,който ще се произвежда .
16.
Бургазлийка
30.10.2025 21:39:20
Защо не се задава въпроса, че Бургас и Варна са на една концесия, а тя се удължи и с още 5 години. Летищата трябва са конкурират.
Летях с последния полет Октомври до Франкфурт и беше пълен. До Варна същия е целогодишен и 4/ седмицата, до Бургас лятото 2/ седмица.
От Бургас парите, за Варна славата.
15.
Бургазлийка
30.10.2025 21:39:10
Защо не се задава въпроса, че Бургас и Варна са на една концесия, а тя се удължи и с още 5 години. Летищата трябва са конкурират.
Летях с последния полет Октомври до Франкфурт и беше пълен. До Варна същия е целогодишен и 4/ седмицата, до Бургас лятото 2/ седмица.
От Бургас парите, за Варна славата.
14.
Някой
30.10.2025 21:31:57
Летище Бургас ще стане товарно а летище Варна ще е туристическо. Така потока от туристи ще е в курортите на ТИМ, а ние тук ще блеем байрите. Това и слепец би го видял.
13.
Да
30.10.2025 21:31:32
Летище Бургас ще бъде военно летище...ми то и досега беше! Лятото не минаваше ден без да излети по един украински турбовитлов АН, натоварен сещате се с какво! Тя и леля Ви Усула каза, че 1/3 от оръжията за 404 за от България. Сега честото на бургазлии, още една потенциална цел (мишена) освен Лукойл, пристанището и НТ Росенец. Жалко за обикновенните хора, заради продажниците, които ни управляват...
12.
ii
30.10.2025 21:08:22
Полетите с евтини билети до европейски градове са пълни и са пълни не с хора от София, а с хора от провинцията. Тези хора често пътуват от Бургас по 3+ часа на Тракия. Летище Пловдив в момента е пример за правилно провеждан авиационен маркетинг. Там са наети хора, които знаят какво и защо правят. Макар да е много близо до София си има линии и открива непрестанно нови такива. Защото има начини.
11.
О ВАРНА ти паричките ни БАРНА
30.10.2025 21:03:03
Шетище Бургас с ВАРНЕНски собственици Т.И.М
Областния на Бургас Владимир Крумов кореняк ВАРНАнлия.
Варненската строителна фирма ПЛАНЕКС сред водещите по поръчки във Бургас.
щВъория по важност ШЕФ в ДПС НН Данчо Цонев -Ментета от някво ВАРНЕНско село Каменар квартал на Варна е от ВГУ ДС ВАРНА
По тия четири причини Бургас е ПОДчинена
и е ПОД варненски ботуш на скрито задкулисно управление.
Варналии са хладнокръвни,тихи и действат активно БЕЗ шум за разлика от много говрещите самохвалци бургаски управници с шовинистично его и болни амбици за "НАЙ-добър град за живеене"
10.
Za многоооя лева
30.10.2025 20:51:59
Бургаското летище ШЕ изнася снарядите на Rheinmetal както го е правило досега с Арсенал Казанлъшките,и така до един слънчевжден когато на ПУТИН не му писне и прати един "Орешник" и няколко БПЛА ГЕРАН 2 с термбаричнинглави на спешна среща с товарното летище ма Rheinmetal
После НЯМА да има и граждански самолети щото една нова писта струва стотици милиони евра и
скъп ремонт с още по скъп специален асвалт
Само навигациония радар (с форма Голф
топката на летище Бургас струва от 89-100 милиона лева един руски ДРОН за няколко хиляди $ и ощежедин по РВД кулата и чао досвидания Game Over с всякви полети
9.
Хахахаха
30.10.2025 20:49:56
Бургас е гето. Все някой ви пречи. Истината в, че сами сте си виновни!
8.
Само питам за един приятел
30.10.2025 20:49:44
Само питам за един приятел що не пишете флагман за сарая на Доган в Бояна че има багери и го развалят ЗАЛИЧАВАТ?
7.
Какво печелим ние?
30.10.2025 20:31:40
Vie печелити ти екскурзия на собствени разноски до Малдиви те

Чистито на пичилившити
6.
До 2
30.10.2025 20:28:12
Да не би да сте варненска мутра та толкова се .давате, че варненска мутренска групировка и гербови политици загробват града ни?
Ако е така, може ли да злорадствате мълчаливо. За истинските бургазлии е голяма мъка, че от първата пътническа дестинация на България се превърнахме в девета глуха, която се пълни с грудовски и ямболски селяндури и през зимата е мъртвило. Децата ни избягаха и сега ще си караме старините в западащ град, пълен с опростачени туристи през лятотоипростима финали през зимата. Кметът няма да го коментирам, фактите не говорят , а крещят.
5.
До 2
30.10.2025 20:28:08
Да не би да сте варненска мутра та толкова се .давате, че варненска мутренска групировка и гербови политици загробват града ни?
Ако е така, може ли да злорадствате мълчаливо. За истинските бургазлии е голяма мъка, че от първата пътническа дестинация на България се превърнахме в девета глуха, която се пълни с грудовски и ямболски селяндури и през зимата е мъртвило. Децата ни избягаха и сега ще си караме старините в западащ град, пълен с опростачени туристи през лятотоипростима финали през зимата. Кметът няма да го коментирам, фактите не говорят , а крещят.
4.
2024
30.10.2025 20:27:13
Пак не ряботише защо е нямало цялостен ремонт още тогава
3.
Бургас
30.10.2025 20:24:59
е жертвеното агне на България и ЕДИНСТВЕН участник във всички най-гнусни глобалистки инициативи! Във всички държави има такива градове; в по-големите, повече. Други въпроси?
2.
*********
30.10.2025 20:17:18
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
1.
*88
30.10.2025 20:17:15
Летището е в мъртвата хватка на концесионера.
Нарочно летях до Краков с последните полети през октомври. Мислех, че самолетите до там и обратно ще са полупразни защото летището затваря, но се оказа, че няма свободни места .Като сардели бяхме притиснати, а мислех, че ще се ширим сами на по три места.
С очите си видях, че пътници от и до Бургас има, но няма никаква визия за развитието на летището.
Докато чакахме полета на гейта видяхме да излитат и кацат няколко товарни самолета.Може би наистина идеята е да се превърне в летище за карго товари само.
Ей тъй де, що да пречат на авиолиниите ползващи варненското летище?
  Добави Коментар
Ще отиде ли Пеевски при Радев? Днес се очаква лидерът на "Възраждане" Костадин Костадинов да беседва с президента, ще стори ли същото и Делян Пеевски от ДПС-НН? Както е известно, Пеевски не веднъж се е изказвал рязко за Радев Бордо маникюрът е признак за елегантна визия при дамите Металически акценти, овална форма и класически тонове доминират в тенденциите за сезона
Какви са цените на имотите в България, растат ли? Средната цена на апартаментите в София е около 2300 евро за кв. м, в Бургас - 1700 Доналд Тръмп съди Би Би Си за $10 милиарда заради манипулирана реч Великобританската медия излъчила подменен видеозапис, според който Тръмп призовава към насилие след изборите през 2020 г
Обирджия на Донарума се самоуби в затвора след натиск от тартор на бандата 21-годишният мъж бил пионка в престъпна схема, разкрит е психически тормоз от страна на лидера На 16 декември църквата почита Свети Агей и мъченик Марин – ето какво да не правите днес Православната традиция свързва този ден с обещания, гадаене за времето и предпазване от негативна енергия
Ограничения и ремонти по пътищата в страната: особено внимание за водачите в Бургаска област АПИ въведе редица забрани и отклонения поради ремонти, мъгла и аварийни участъци Джордж Клуни се отказва от сцените с целувки във филмите си Холивудската звезда обясни, че с годините приоритетите му са се променили и сцените с интимност вече не са част от професионалния му път
Медиците от КОЦ-Русе: Спасяваме животи, но заплатите ни намаляват Казват ни, че пари няма, споделят те и настояват за финансова ревизия  Мъркането разкрива повече за котките от мяукането Анализ със софтуер за разпознаване на реч показа, че нискочестотното мъркане съдържа уникални звукови характеристики, докато мяукането еволюирало като комуникация с човека
Почина Карл Карлтън – легендата зад хита "She’s a Bad Mama Jama" Звездата от Детройт, чиято музика беляза цели поколения, си отиде след дълги здравословни проблеми, но остави вечен отпечатък с хитовете си Уроки или стрес? Как да разпознаем негативната енергия и кога да потърсим лекар Народните вярвания свързват личните неуспехи с уроки, докато съвременната медицина търси причината в психическото и физическото натоварване