Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

След смъртта на трима тийнейджъри край Созопол са разкрити нередности в документацията от автошколата на 18-годишния шофьор

Случаят поставя остро въпроса за дефицита на контрол в автошколите и липсата на реално проследяване на практическите часове
Ключови думи: автошкола, трима, загинали, тинейджъри, Созопол,

След тежката катастрофа край Бургас, при която загинаха трима младежи, Министерството на транспорта започна спешна проверка на начина, по който е бил обучаван и изпитан 18-годишният водач, получил шофьорската си книжка само ден преди трагедията, предава bTV.

Инцидентът е станал в петък вечерта по пътя Созопол – Черноморец, когато автомобил, управляван от младия шофьор, се врязал в дърво. На място са загиват трима души – водачът и двама негови приятели, и двамата едва 17-годишни.

Още на първия етап от проверката е установено, че в картона на младежа е отбелязан урок по нощно шофиране в 17:00 ч. през юни.

"Такова нощно обучение няма как да се проведе по това време – още е светло. Очевидно е фиктивно вписване", подчерта инспектор Атанасов.

Проблемът е, че обучението е приключило преди 12 юли, тоест преди въвеждането на дигиталната система за проследяване на часовете, което прави невъзможна електронната проверка.

В проверката участва и Детелин Кънчев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България, според когото има пропуски и в самия изпит.

"Маршрутът е бил лесен, без сериозни предизвикателства. Председателят на комисията дори е бил без предпазен колан по време на изпита", посочи Кънчев.

Той допълни, че някои автошколи въвеждат ръчно часове по кормуване, без реално да са проведени.

"Има учебни центрове с по 800–900 часа фиктивно обучение. Това означава, че десетки курсисти получават книжки, без да са готови за пътя", алармира експертът.

От Автомобилна администрация увериха, че всички документи и записи ще бъдат разгледани и констатациите ще се обявят публично след приключване на проверката.

Случаят поставя остро въпроса за дефицита на контрол в автошколите и липсата на реално проследяване на практическите часове.

Експертите са категорични, че трагедията край Бургас е симптом на системен проблем – младите водачи получават правоспособност, без да са подготвени за реалните рискове на пътя.

"Това не е просто инцидент. Това е резултат от пропуски в контрола, които струват човешки животи", заключи Кънчев, предадено от bliz.bg

Приятел на загиналите момчета край Созопол: Последните ми думи към Йордан бяха "Карай внимателно"

Стотици изпратиха Леон - една от жертвите на тежката катастрофа край Созопол

7
Коментара по темата
7.
Bai Hoi
21.10.2025 12:31:09
Автошкола та ли е виновна че някой е решил да кара с 200?там научаваш правилата опита идва със стаж,контрола е слаб.нови шофьори да карат 2г с придружител със 10г стаж да имат временна книжка да карат кола до 90кс има какво да се случи.а не при 3 жертви да се търси виновен след дъжд качулка
6.
От Созопол
20.10.2025 17:06:18
И да, в Созопол някои деца (под 18) са навънка без родители по ВСЯКО време на денонощието. На 14-15 висят на площада и парковете да пият и пушат и рушат в 12:00 вечерта... Не е нормално, нито законно! А родителите казват "Вече са големи, да се оправят"
5.
От Созопол
20.10.2025 17:00:45
И аз мисля, че е възможно автомобилът да е бил скапан. Нищо чудно момчето да е натиснало газта (да се пробва, нали) и после да не може да намали или спирачката да откаже или каквото и да е...Онзи, който се уби с Мустанга, пък имаше опит, ама ето - пак over speed...
4.
24оь
20.10.2025 14:41:09
Да, инструктора му натискаше газта и няма как друг да не е виновен, както и на ония с аудито в софия дето влезе в рейса и уби човек и на него инструктора му виновен. Тогава пак правиха проверка и какво от това ? Няма пътища, няма системен контрол на пътя, освен някакви инцидентни акции светлина, колан, скорост и т.н. , няма истински контрол на техническото състояние на автомобилите и се движат разни таралясници за хвърляне, няма събираемост на глобите. Пълна лудница сме и си носим последствията!
3.
Анна
20.10.2025 13:45:50
Има много нередности около катастрофата и времето преди нея.
Дали е бил наистина технически изправен въпросният поне 25 годишен автомобил?
Защо не са били с пълнолетен придружител през тъмните часове на денонощието?
Защо не се спазва нощният час за непълнолетни?
2.
edin
20.10.2025 12:21:08
Ако в България даваха шофьорски книжки както във Финландия, навярно от 100 кандидата само 5 или 6 щяха да могат да си карат законно по пътищата, но и пътните призшествия щяха да са колкото там.
"През изминалите 12 месеца (2024г.) в Хелзинки не е регистриран нито един смъртен случай в резултат на пътен инцидент, съобщиха градските власти.
1.
292
20.10.2025 12:07:23
Въпросът е защо нередностите не са разкрити преди да се допусне до изпит или поне преди да му се издаде книжката. Защото на тези, които отговарят за контрола на дейностите, свързани с придобиване на квалификация за водач на МПС им дреме на ...., ли?
  Добави Коментар
Транспортираха много болна жена директно в моргата, впоследствие тя почина Голям скандал на Острова Защо трябва да имате краставица в колата си през зимата Тя съдържа естествени масла и предпазва прозорците от замръзване, сочи великобтирански експерт
Чуден хляб, изпечен в плик – винаги перфектно мек и с хрупкава коричка! Ямболски джигит и немски гастрольор паркираха безплатно на ул. "Лермонтов" в Бургас, но кой изтръгна ограничителните колчета Пореден случай на безнаказана наглост в центъра на града 
Поставете сол на прозореца тази зима и забравете за влагата и конденза През есента и зимата разликата между топлия въздух в помещението и студените стъкла е голяма Шофьор свали сам скоба от колата си и си тръгна Полицията извършва проверка
Националният форум „Учители вдъхновители“ събра образователни експерти от цялата страна в Бургас Винаги сме подкрепяли инициативи, които поставят учителя в центъра на промяната, този форум е още една стъпка към по-силна и устойчива общност от педагогически специалисти, каза ректорът на Бургаския държавен университет проф. д-р Сотир Сотиров Зверска катастрофа едва не праща в гроба Веско Маринов – счупени ребра и месеци в болница! И до ден днешен черпя на 5-и юли, разказва певецът
71% подкрепят протестите срещу бюджета, почти 50% искат оставка на кабинета Недоволството от проектобюджета за 2026 г. се засилва, а протестите срещат широка обществена подкрепа, включително и сред негласуващи българи  НИМХ предупреди 4 града за 5 декември Прогноза за опасни валежи в Кюстендил, Благоевград, Пазарджик и Смолян
Минус 17° отчетоха термометрите в Североизточна Турция Студеното време доведе и до заледяване на пътищата, което причини периодични прекъсвания на движението Магистрати и университетски преподаватели поставиха борбата с киберпрестъпността в центъра на кръгла маса, Апелативна прокуратура-Бургас и Бургаски свободен университет със съвместен проект