Магията на куклите е в опасност – театърът в Бургас търси спасение
От екипа на Държавния куклен театър в Бургас е входирано писмо под формата на молба към Общинския съвет с искане за увеличение на субсидията, която се предвижда за институцията от страна на Община Бургас. Ръководството иска да се осигури възможност фестивалът „Дни на куклите“ да продължи да се реализира.
Шестдневно събитие през август от 14 години радва малки и големи, и носи със себе си магията, която само кукленият театър може да създаде. Традиционният фестивал е истинско богатство и е важно да подкрепим и това чудно сандъче, което ни прокрадва в света на приказките на чудните сюжети. С безкрайните цветове и шарки, които се преплитат в костюмите и в декорите в първата седмица на август. „Дни на куклите“ е не просто фестивал – той е жив, дишащ организъм, какъвто е и творческият свят на самите марионетки. Те са медиатор между въображението и реалността, между играта и сериозното. Понякога дори ни дават повече от реалността. Този чуден свят в Бургас в момента има нужда от подкрепа, за да продължи да съществува, пише в писмото до ОбС.
Създателят на фестивала и директор на ДКТ-Бургас Христина Арсенова сподели пред репортер на Флагман, че Община Бургас винаги е подкрепяла творчеството и идеите на Бургаския куклен театър. Вярвайки в добрата им симбиоза във вид на мутуализъм (при който и двата печелят бел.а.), Арсенова се надява общинските съветници да разгледат искането ѝ и потенциално в бъдеще то да бъде одобрено.
Хубаво е да се съпоставят и двата сходни куклени фестивала, които са едноседмични. Първият е в Стара Загора "Пиаро'', като за 2025 година субсидията от тяхната община е била 68 000 лева, над 2 пъти по-голяма. А в Пловдив финансовата подкрепа на общината е 75 000 лева за фестивала "Двама са малко, трима са много".
Идеята е, ако е възможно да се прегледа клаузата в правилника на "Фонд Култура", за да може таванът на помощта да не е фиксиран в направление 2 – „Традиционни и утвърдени фестивали, конкурси, концерти и събития от културния календар на Община Бургас“.
Добави Коментар