"Тойота" си направи град от бъдещето в Япония
Автомобилният лидер „Тойота Мотор“ (Toyota Motor Corp) официално стартира първия етап от своя амбициозен проект „Град на свързаността“ (Woven City) в централна Япония – урбанистично пространство, където автономни превозни средства, доставни роботи и интелигентна инфраструктура функционират реално за потребностите на жителите, съобщава Ройтерс, предаде Дебати.
Проектът се реализира в южния подножие на планината Фуджи, в град Сусоно, префектура Шизуока. В началната зона от около 47 000 кв. м вече са се разместили първите семейства, а до приключване на етапа там ще живеят около 300 души, свързани с „Тойота“. В бъдеще, теренът ще бъде разширен до почти 300 000 кв. м, за да събере над 2000 жители – служители, партньори, а от 2026 г. – и представители на обществеността.
„Стремим се да изградим безопасно общество на мобилността чрез интеграция на транспортните средства и инфраструктурата“, заяви Дайсуке Тойода – старши вицепрезидент на подразделението за мобилни технологии (Woven by Toyota Inc.) и син на председателя на компанията Акио Тойода, по време на откритията.
Инфраструктурата на тестовия град включва пътища за автономни автомобили, светофари с усъвършенствани сензори и камери, а също и мрежа от подземни тунели за изпитания, защитени от външни фактори, като прах и слънчева светлина. Това позволява тестване на самоуправляващи се технологии, които не могат да се изпитват на обществени пътища поради законови пречки.
Сред иновациите са адаптивни светофари, регулиращи се в зависимост от потока от пешеходци и превозни средства, както и експерименти за синхронизация между инфраструктурата и автономните автомобили за по-безопасно и ефективно движение.
„Тойота“ сътрудничи с седем компании извън автомобилния сектор, включително „Нисин Фуудс“ (Nissin Foods Holdings), „Дайкин Индъстриз“ (Daikin Industries) и стартъпа „Интерстелар Текнолъджис“ (Interstellar Technologies). Компаниите, като „Нисин“, например изследват възможността за създаване на ресторант с индивидуално меню според възрастта и пола на клиентите.
С проекта „Град на свързаността“, „Тойота“ продължава прехода си от традиционен производител на автомобили към иновационна мобилна компания, насочена към свързани, автономни, споделени и електрически превозни средства.
Все пак, проектът повдига и важни въпроси. Поради увеличената зависимост от сензори и интелигентни технологии, някои експерти изразяват опасения относно защитата на личните данни и сигурността на системите, което ще бъде ключови теми преди по-широкото въвеждане на т.нар. „интелигентни градове“.
Идеята за „Града на свързаността“ бе представена от Акио Тойода на изложението Си И Ес (Consumer Electronics Show – CES) в Лас Вегас през 2020 година.
Добави Коментар