Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Имотите в България продължават да поскъпват, най-голям ръст е отчетен в Бургас

"Интересът към имотите в морския град идва и от чужденци, и от купувачи от целия регион", казват брокери
Ключови думи: цена, имот, българия, заем, бургас, хора

Имотите у нас продължават да поскъпват. Това показват последните данни на националната статистика.

За година жилищата се повишили цените си с 15,5 на сто. А само за второто тримесечие на година спрямо първото ръста е 3,8 на сто.

Последните данни отчитат най-голям ръст в Бургас - цените се увеличават с 6,2% за второто тримесечие. След това се нарежда столицата, следвана от Пловдив, Варна и Стара Загора.

Единствено в Русе от градовете с над 120 хиляди жители има спад на цените.

В Бургас, където ръстът е най-голям, Юлия Николова търси имот, който да използва за езиков център.

"Цените се покачват прогресивно все повече и повече. Примерно имот, който преди три години струваше 72 000 евро тази година струва 200 000 и това наистина е шок!", казва тя.

"Интересът към имотите в Бургас идва и от чужденци, и от купувачи от целия регион", казват брокери.

“Хората от близките градове, които идват – Сливен, Стара Загора, Нова Загора, Пловдив, купуват имот, който да използват предимно петък, събота и неделя", посочва Явор Адамски, брокер.

"Покачването на стойността на земята, себестойността на самото строителство като цяло, пакачването на цената материалите, покачването на цената на труда водят до по-скъпа цена на даден имот", казва Петър Сотиров, представител на строителна компания, пред бТВ.

Имотите поскъпват с повече от ръста на средната работна заплата, а това според експертите ще ги направи по-недостъпни за определени групи купувачи.

Стана ясно кой се опита да продаде за 4 млн. евро държавен имот в кв. "Сарафово"

47
Коментара по темата
47.
papa laf
25.09.2025 16:46:21
Изключително добри новини! Аз имам пустеещ апартамент в Бургас, чакам да стане 8000 евро квадрата, продавам го, ще си взема 2 жилища тук в Испания и с останалите пари ще карам спокойни старини. Давайте, купувайте!! За Бога купувайте нека цените растат само нагоре!!
46.
мнение
25.09.2025 13:04:43
Цените на апартаменти изпревариха цените на наемите. Много куца схема е да купиш апартамент/и/ и да го изплащаш цял живот. Особено от наеми. Живота ви ще премине само в сметки и треперене. По традиция после ще ви е виновна държавата и т.н. Живота е един и повторение няма.
45.
ghg
25.09.2025 12:56:59
До 20-30 год нивите между Изгрев и Ветрен ще са застроени с блокове. Но разбира се, масово няма да са заселени и този район ще бъде бетонна тъмна джунгла. А къщите във Ветрен и Банево ще станат абсолютно финансово недостъпни. Няма да ме учуди, ако надуят там цените до 1млн евро.
44.
стенли
25.09.2025 12:20:22
Мародери , край няма това поскъпване ей , не се наядоха...Какво толкова му е златното на тоя Бургас - едно скапано място за живеене, само вятъра е без пари...Ни здравеопазване , ни услуги , ни образование...
43.
Карнобатман
25.09.2025 12:07:16
Многозначително е фамозната Юлия Николова от Стара Загора да се оплаква от покачването на цените заради пришълците от Стара Загора,Ямбол и Сливен!
42.
агагхахаа
25.09.2025 11:55:16
''По данни от преброяването на населението, проведено през 2021 г. от НСИ, около 38,9% или 1 657 741 жилища са необитаеми, посочва омбудсманът Велислава Делчева ЦИТАТ ОТ ДРУГАТА СТАТИЯ ! А В СЕЛО БУРГАС 50% и повече са необитаеми
41.
Доста хора имат по 6 7 апартамента и повече
25.09.2025 11:52:20
Да, факт е. Това строителство направи много хора милионери. Баща ми го обезщетиха с 8 двустайни апартамента. Мама има 2 панела. Една гарсониерка и един многостаен панел. Те вече ги водят двустайни и 4стайни по новото. Роднините и те имат. Познати и приятели и те имат по 3 4 5 апартамента. Я ново строителство, я панел, я епк... всичко живо има имоти и се дават под наем. Това е в Бургас.
40.
Мудева
25.09.2025 11:13:27
до 33 Радева.Еб*х аз и това удобство на второ жилище в ....Бургас.Вместо с този капитал да си правя почивки поне два пъти годишно? В каквито си пожелая дестинации?Това за недоволните хора в коментара ви, не го разбрах.Но двата риторични въпроса в моя,мисля че отговарят и на него.Има недоволни хора - сменям дестинацията.При закупен имот - няма смяна,а недоволни и да липсват наоколо,винаги може да се появят.
39.
до #4
25.09.2025 11:03:20
Защото малоумнико....Първо нощният живот не е,само барове и дискотеки.Човекът е написал " а след 20 ч. паднала бомба ".Това означава ,че и преди 20 ч няма посетители на мероприятия ( театър,кино,събиране или разходка с познати ,шопинг...)които да се прибират от тях към 20 ч.Реално щом има РАБОТЕЩА ИКОНОМИКА има работещи.Хипотетично,тези работещи ,щом могат да си позволят да живеят нормално тук(изплащайки кредит или под наем при споменатите в статията цени) , само с доходите си от заплатата от МЕСТНАТА ИКОНОМИКА ,би следвало да имат и остатъчен доход с който да ЖИВЕЯТ.Част от него да харчат за разпускане,забавление и отдих след РАБОТНО ВРЕМЕ ( за масата е е 08,00-09,00/17.00-19.00)и в почивните дни.По горе се каза,че това не се вижда- няма движение на хора.Марш обратно на училище ,да се научиш да мислиш логически.///p.s.това беше разяснение относно нощния живот и изобщо,как се движи животът при РЕАЛНО РАБОТЕЩА ИКОНОМИКА.Личното ми мнение,конкретно за ситуацията с имотите е ,че може би 50-60% се купуват с ОТКРАДНАТИ пари от еврофондовете.Това генерира основното търсене и то предизвиква лавинообразен ефект.Следват реални купувачи 20%,хора които имат спестявания и просто следват тренда.Опитват се да избегнат инфлацията.Останалите %,част са хвърчащи (едни купуват, плащат кредит донякъде,омаляват други поемат щафетата и...)Другата част са фиктивни - на хартия.
38.
До 33
25.09.2025 10:35:52
За 2 седмици на л@йноморието през лятото, инвестираш 100 хил. евро, ами ако си в затворен комплекс и още 2000 евро на година, кога ще избуеш тея пари.
37.
28
25.09.2025 10:32:56
И като се събдуди беше ли отвит ?
5 апартамента airbnb х 100 лв нощувка х 30 дни в месеца = 15 000.
Значи имаш 5 апартамента заети 247365 в Бургас. Ти тва в София не можеш да го направиш, кво остава за рибарско село Бургас. Като лъжеш поне си сметни малко цифрите да изглежда реалистично, да беше написал 4-5000 можеше някой да ти повярва.
36.
Marinero
25.09.2025 10:31:15
Искате да кажете, че сте открили перпетум мобиле, философския камък? Ще научите истината по трудния начин!
35.
do 27
25.09.2025 10:22:08
братчед, свери си данните за първолаците от варна , пловдив и бургас. В Бургас са НАД два пъти по-малко от Пловдив и Бургас. Бургас зимата е по-малък от Стара Загора. Първокласниците ни (и населението на Бургас) е колкото Стара Загора, Плевен, Русе. В БГ има три града - СОФИЯ, ПЛОВДИВ и ВАРНА. Всичко останало е ЛЕШ
34.
hehehe
25.09.2025 10:07:02
Докато има пари за препиране, дали от наркотици, дали от сивия и черния бизнес, строителството ще върви.
33.
Радева
25.09.2025 10:03:02
Не рискуваш-не печелиш. Второто жилище в Бургас за много хора от другите краища на България е удобство. Не търсиш хотел-за никаква услуга, за да си на море. А и много млади хора не искат да живеят редом с хора недоволни от всичко.
32.
Хампарцумян Банкстер(Банкер+гангстер)
25.09.2025 09:56:32
НАЙ-ми е добре на Малдивите и Сейнт тропе
с богаташите на море
за балъците с кредити за "кутийки"не ма еве
инвеститор 1клас купих си ДУБАЙско тескере
31.
Дойче
25.09.2025 09:53:03
28 го познавам лично. По време на пандемията преди 5 години се върна от Германия и купи 5 жилища в Бургас за близоо 250 000 евро. Сега ги дава под наем и живее богато и не е бачкер в Германия.
Аре.
30.
До 28
25.09.2025 09:51:08
А колко апартамента купи напоследък?
29.
гражданина
25.09.2025 09:49:24
догодина с новите данъци и лихви ще се молят тея бизнесмени някой да им купи кутийките,уви много фалити идват
28.
;)
25.09.2025 09:48:37
Ако бях послушал преди 5 години разни такива "експерти" , които писаха за балона за недвижимите имоти - нямаше да имам нищо сега. Тогава с 240 000 евро купих 5 апартамента на зелено. Сега единия почти струва толкова. Пускам ги на нощувки от 1 година и по 15 хиляди вадя на месец.
27.
до 13
25.09.2025 09:45:23
Не знам дали Варна и Пловдив гонят 500000 както казваш, а Бургас е още на 200000, но тази година гледах колко първокласници има в Бургас спрямо Варна и Пловдив.
В Бургас са около 2800, във Варна около 3200 и в Пловдив около 3300.
Т.е. няма зашо да вярваш на статистиката на НСИ, а да гледаш други индикатори, които показват колко хора реално живеят в Бургас. Бургас е по-малък по население от Варна и Пловдив, но разликата не е в пъти както го представяш.
26.
Бургаски
25.09.2025 09:44:18
Има планове да се строят в Бургас още минимум 4-5 хил. апартамента яхнали хайпа на строителството, само че даже статистически това не може да продължи твърде дълго. Предполагам че самите строители/инвеститори ще си търсят наематели защото купуването ще секне. Не го виждам Бургас като някакво супер привлекателно място като Сен Тропе, Ибиза и подобни, че да е супер яко да инвестираш в момента на кв. 2-3000 евро за апратамент без 1 прав ъгъл и да трябва да дадеш още 1000 евро на квадрат за да го оправяш
25.
до 21
25.09.2025 09:22:40
Нее приятелю не са надценени просто мноого години бяха подцененни докато бяхме руска околия.
А сега имаме достъп до целият европейски континент и само олигофрен не може да оцени предимствата на Шенген
Та затова драги цените на имотите скоро няма как да падат.Не обръщам внимание на коментарите тук на хора с почти никакво разбиране на материята.Най вероятно с тежки кредити и изплащайки скъпо жилище.
24.
банкстера
25.09.2025 09:13:22
Инвеститорчета, гответе се за няколко различни риска, които ще се реализират -данъци - драстично поскъпване ; лихви по кредитит- плавно, но кумулативно драстично поскъпване от 2026г. Умните пари реализират печалби и жънат от вашата наивност и кредити, а вие изплащайте кредита за коптора цял живот. Даже децата ви ще ви изплащат кредита
23.
набутаняци
25.09.2025 09:07:39
толкова ли финансово неграмотен е българина да се набута с НЕЛИКВИДЕН (т.е. може години да не го продадете) надценен актив , в град с намаляващо и бедно население, с 50% празни жилища. Инвеститорите да се прегледат в най-близкото лечебно заведение
22.
ФАРСКЕЙП!!!!
25.09.2025 09:02:11
Тая легенда за заплати1000 лв. в Бургас вече е за учебниците по митология.
Да, за склададжии и разносвачи може да е 1400–1500, макар, че и те взимат поне 1800-2 хил, но професионалисти с умения си взимат по 2400–2800 чисто, без да мигнат. Ниските заплати са за тези, дето чакат да им падне от небето и после мрънкат.
Работиш – взимаш. Не можеш – вярваш в митове и легедни.
21.
Чочо
25.09.2025 08:58:26
Цените се покачват прогресивно все повече и повече. Примерно имот, който преди три години струваше 72 000 евро тази година струва 200 000 и това наистина е шок!"

Да. И това трябва да ви светне всички червени лампички колко надценени са имотите в България. Нито сме Дубай, нито Лондон, нито някоя бързо развиваща се държава. Населението се топи като лански сняг. Балонът е голям и изтрезняването ще е тежко!
20.
1111
25.09.2025 08:58:09
А защо 90% от партерните помещения на новите блокове с години стоят празни и със залепени бележки "Дава се под нааем"?
19.
кой ще наема
25.09.2025 08:52:37
каква е структурата на населението в Бургас? 20% деца, 40% пенсионери, 20% укри и всякаква подобна гняс, 20% активно население, най-вече от Ямболско и Сливенско. Отговорете си на въпроса кой ще ви наема имотите след време (освен лятото)
18.
7887
25.09.2025 08:51:43
Демек балона в Бургас ще изгърми най-силно! хаха
17.
хахах
25.09.2025 08:41:32
Бургас е с намаляващо население, най- вече бедно население. Как се плащат 1000 лв наем при 1000 лв заплата? ПЪЛЕН АБСУРД !
16.
Селянин
25.09.2025 08:17:14
Само откачени в тоя град. Имам познат закупил на зелено два двустайни в нивата около ВХТИ с кредит с идеята да ги дава под наем на студенти, при положение, че двата блока на общежитията ВХТИ са празни, понеже няма студенти. Наематели няма, кредита върви. Чуди се кой път да хваща. Единствената инвестиция, която си струва е земята. Нищо друго. Тези гипсокартонени кутийки ще са празни след някое деситилетие, както са празни Кубрат, Исперих, Средец и други подобни селища със затихващи функции какъвто е и Бургас. Няма ли производство, няма добавена стойност. Няма ли добавена стойност има само харчене. Не може да се разчита само на един сезон от два месеца, който от година на година става все по зле. Да не говорим, че гробарските ремонти по метода "работа, работа, работа", направени много в града преди ковида, вече се рушат.
15.
малко е
25.09.2025 08:16:49
искам по 1 000 000 евро да стане една двустайна панелка, нбе им отива на бедните бълъци да си купуват имоти, трябва да живеят в казани на улицата
14.
до 3
25.09.2025 08:14:03
Ти наред ли си бе палячо, ако ти е толкова носталгично пали за северна кореа. Бавноразвиващ и малките деца го знаят това банално писане. Пролемът е че ти си проблем реален.

ТОВА Е ПРОБЛАМА
Светла му памет и вечна слава на Бай Тошо
13.
Брокер
25.09.2025 08:07:35
За разлика от Варна и Пловдив които гонят 500000 население, Бургас не е мръднал от 200000 при всичкото това строителство и нови квартали. Това какво ви говори, няма приръст на населението, т.е. град който ще потъва. Няма ли ръст на населението, няма живот.
12.
Цените са нереални
25.09.2025 08:05:26
Не правете богати предприемачите и строителите те са чалгари хранят се със кайма и най-далечната им дестинация за почивка е Гърция 3-ти ръкав.
11.
Йфхйк
25.09.2025 08:03:45
Вдигали се цените,на какво бе говеда,се вдигат цените???50% от новите сгради са празни коптори. И мерси ,за тези цени да отиват идиоти,да теглят кредити и да се навират в тези кутийки от 80 квадрата.Аз си живуркам в къщичка и 27 декара двор за 50 000 евро.
10.
До 1
25.09.2025 08:01:22
Икономика в Бургас? Летище нямаме, кораби не пристигат на Пристанището, заводи няма, на мястото им никнат "инвестиции", тоя народ ще се храни от фотосинтеза.
9.
Запознат
25.09.2025 07:35:18
Няма луди европейци с пари (например от Швейцария, Холандия, Белгия, Германия), които да инвестират в бг имоти. Замислете се защо тези хора не навлизат на този пазар, въпреки привидно изгодния тренд…ами защото са умни. Локалните бг инвеститори да не забравят, че 50% от имотите са празни, предстои вдигане на лихвата от ЕЦБ след нова година и предстои вдигане на данъците също (тази година бяха вдигнати с 40%).Така че псевдо брокерите развеждачи колкото и да се опитват да надуват балона, скоро всичко ще ди дойде на мястото.
8.
Тома Неверни
25.09.2025 07:33:10
Отдавна вече НЯМА смисъл да купуваш имот по днешните цени , за да го даваш после под наем . Няма да ти стигне живота , за да си върнеш инвестицията . Казано иначе такъв прескъп имот ще го платиш ТИ , нооооо ... ще го ползват други . Съвсем друг е въпроса , че скоро се очаква драстично вдигане на данъците за втори и трети имот ( както е в любимата на някои Европа ) . В момента в който и тук стане така , тепърва ще стане много интересно ... Лично аз няма да се учудя , ако ПАК дойде времето , когато амбулантни търговци ( този път на имоти ) , започнат да гонят хората по улиците , за да им продават стоката си .
7.
?
25.09.2025 07:31:01
Нали сме уж най- бедни и все ни е скъпо?
6.
4678
25.09.2025 07:24:27
Те затова ще бутат хотел Мираж, Велека и Билла в Изгрев, за да строят високи блокове по 14 етажа. Общината ни, която раздава разрешителни, е за съд!
5.
Ко каза Ко
25.09.2025 07:22:42
Абе, Явор с 2 сделки за 8 месеца, какво прави анализ, това да не му е в Тойота! Абсолютно зле.
4.
До 1
25.09.2025 07:21:30
Защо критерият "нощен живот" е толкова важен? Икономиката не се крепи само на барове и дискотеки.
3.
Светла му памет и вечна слава на Бай Тошо
25.09.2025 07:20:02
Абе те хубаво поскъпват , само където НИКОЙ вече не ги купува . Презастроиха и буквално натъпкаха града със сгради , почти залепени една до друга , Вътре - кутийки с размери на затворнически килии , ноооо ... цените - космически . Разбираме , че в Държавата ни НЯМА нищо разумно в което да се инвестира , но да си купиш такава кутийка , която може да ти донесе единствено Клаустрофобия - наистина си е жива лудост . А и лудите у нас май взеха да посвършват ...
2.
Mда
25.09.2025 07:18:35
Ихууу, купувайте в Меден Курник панелки за 3000 евро квадрата и после слагайте ямболски наематели за по 300 лева на месец. След 145 години ще си избиете великата инвестиция.
1.
Поскъпване в
25.09.2025 07:16:21
Бургас? В тоя умрял град от селски тип. Ако не са децата и пендионерите , друг човек няма да видите, а след 20 ч. бомба е паднала.
  Добави Коментар
Защо ни боли глава през нощта? Главоболието, което ни събужда посред нощ или ни измъчва в ранните часове на деня, е проблем, с който се сблъскват много хора Притеснително: При война бункерите в Гърция ще съберат едва 2 милиона души В Гърция има 2892 убежища за цивилното население с общ капацитет почти 2 милиона души, при население малко на 10 млн. души
Убийствени цифри! Колко медала има Насар в последните 6 големи първенства и колко всички останали в тима Ако Херкулес от Червен бряг започне да се състезава за друга страна, рискуваме да изчезнем от картата на световното вдигане на тежести Никога не правете тези вредни неща преди лягане Ако имате такива навици, по-добре забравете за тях
Нова тенденция в земеделието у нас Трудностите в земеделието накараха немалка част от производителите да рискуват и да експериментират Гръм в Рая! Виктор и Кристина заживяха заедно? Тотален обрат в чувствата и решенията показаха двама от участниците в "Ергенът“ и както знаем, това са Виктор Иванов и Кристина Пламенова
Леден душ за Лудогорец Загуби у дома от Арда Знаете ли от къде идва проблемът с преяждането? Тревожни данни показват, че начинът, по който се хранят много хора, е вреден. Оказва се, че повече от половината българи вечер ядат не от глад, а от емоция
Нов удар по джоба ни! След Нова година вдигат цените на пакетните почивки и екскурзии ДДС ще вдигне цените на пакетните почивки и екскурзии, които се предлагат от туроператори и туристически агенти Каква е разликата между инфаркт и инсулт, и какво да правим в първите минути? Изисква се бърза реакция и колкото по-добре разбирате техните признаци, толкова по-големи са шансовете ви да останете здрави и живи
Колко монети можете да изсипете в магазина - законът слага таван „С буркан може, с торба или щайга – не“, обобщи Николай Вълканов Много варненци остават без ток утре Ето подробности