Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

България ще настоява за законодателни промени, след като свалиха дете в инвалидна количка от самолет

Ключови думи: rynair, флагман, дете, инвалидна количка

България ще поиска законодателни промени и съдействие от Европейската комисия, след като приключи проверката за сваленото от самолети четиричленно семейство, предаде NOVA.

Една от нискотарифните авиокомпании, опериращи у нас, отказала да ги превози под предлог, че електрическата инвалидна количка на едно от децата им е опасна. Семейството тръгва на път от летище „Васил Левски” в София, но тъкмо преди самолетът да заходи по пистата за излитане, пилотът решава да свали 4-членното семейството.

Едно от двете им деца е със спинална мускулна атрофия и заради това е необходимо да се придвижва с количка, захранвана от батерии. Според пилота количката била опасна, според семейството тя е изрядна и има всички нужни документи. Въпреки това, точно количката става причина семейството да бъде свалено от самолета.

Васил, Серие и двете им деца пристигнали преди седмици от Тулуза, Франция, със същата авиокомпания и същата количка. За да се приберат обратно, идват на летището в София, преминават всички проверки и се качват в самолета.

„Настаняваме се и 10 минути преди излитане капитанът идва и казва „Трябва да слизате от самолета”, разказа Васил Тодоров. Причината за това - инвалидната количка с батерии на сина му.

„Минахме от Тулуза до Малта и после – от Малта за София. На двете летища нито при чекиране, нито в самолета сме имали проблеми”, обяснява мъжът.

„Обадих се още преди да купим билетите и да тръгнем на път, за да проверим”, обясни Серие Ходжова.

Министерството на транспорта и летищните власти, семейството е качено на друг полет, без да има проблем.

„Сигурността на полетите е безусловен приоритет, но тя трябва да върви ръка за ръка с достойнството и равните права на всеки пътник, особено когато става въпрос за пътни с физически увреждания”, заяви министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов.

Само преди няколко седмици ситуация със жена, която не беше допусната до борда обиколи не само българските, но и всички световни медии. Тогава компанията превозвач е същата.

„Прави ми впечатление, че при този превозвач това е втори случай на неравно третиране на българските граждани - не съм чул в друга държава някой друг да е третиран така”, каза още министърът.

След всичко това министърът на транспорта ще изпрати писмо до компанията, а след проверката ще се свърже и с Ирландските въздушни власти.

„Ще поискам съдействие на ЕК, включително и със законодателни промени, с които да стане ясно, че авиокомпаниите са тези, които носят отговорността за качването на помощните средства на хората с увреждания. До омбудсмана на ЕС и до правозащитните органи”, увери Караджов.

Министърът коментира и предположението, че служителите на авиокомпаниите са стимулирани да насърчават дребнавост по отношение на багажа.

„Дават нещо като награди или бонуси за всеки върнат багаж, за да може да се доплатят 65 евро, това е абсолютно брутална практика, ако се докаже”, каза още той.

3
Коментара по темата
3.
българин
09.08.2025 22:41:56
Всичко това се прави за да се плащат допълнителни такси!
Или куфарчето ще е 1см по широко или нещо друго само и само да платиш и да ти вдигнат кръвното!
Опрявайте си хората!!!!!
Писна ни от изнудвания,това отношение го няма никъде по света!!!!!!
2.
Глупости
09.08.2025 19:58:37
Пилотите носят отговорност за самолета и пътниците. Такива батерии нямат място на самолета. Хайде стига с поредната пепедебилщина.
1.
Пенчо
09.08.2025 16:50:25
Командира на полета разписва Notoc , notificatio to captain , че е запознат с опасния товар, в случая батерията от количката. В повечето самолети има товарен отсек където може да се съхрани тази батерия , разкачена от количката.
  Добави Коментар
Катастрофа между два трамвая и бус в София До момента няма данни за пострадали Теодосий Теодосиев: Да дадеш на слабоумен AI, е като да връчиш ядрено куфарче в ръцете на маймуна Благодарение на изкуствения интелект хората в момента си омаломощават мозъка, смята той
Китай временно спира забраната за износ на редки метали към САЩ  Дали страните затоплят отношенията си? Шефът на ПСС с любопитни разкрития за изчезналата Стефани, появи се голяма загадка Оказа се, че непрекъснато я гоним, заради липса на информация, а от нейна гледна точка тя си се е движила нормално, посочи Емил Нешев
Близо 1 милион души са евакуирани във Филипините Приближава още един супертайфун  Европейската комисия обмисля общ дълг за страните-членки, с който да финансира Украйна Последното предложение има за цел да използва замразените руски активи на стойност 140 милиарда евро, държани от Euroclear
Сушата удари и по реколтата от царевица 37 000 декара с тази култура са напълно унищожени, според официалните доклади Захарова: Русия е готова на всякакви отговори на ЕС за визите Ще има ответни мерки, но те ще бъдат взети в съответствие с дължимото внимание на първо място, на нашите национални интереси, каза тя
Защо не трябва постоянно да включвате и изключвате бойлера Всяко рестартиране на системата е съпроводено с рязка промяна в температурата вътре в резервоара Пеевски държи около 135 депутати със секс компромати, корупционни скандали или пари, твърди Ивайло Мирчев Има и една част, които са си просто такива прегънати главички с подкосени коленца в житейски план, добавя той
Дженифър Лорънс не се притеснява от голотата и целулита в новия си филм Тя играе майка с тежка следродилна психоза в „Умри, моя любов“ Това бе една от най-чудатите идеи през соца - да се създаде море край София Планът предвижда Дунав да бъде пренасочен към София чрез система от шлюзове, за да се създаде изкуствено "Софийско море", свързано с реките Струма и Марица, така че корабите да плават от Балтийско до Бяло и Черно море. Резултатът – София на три морета