Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

БДЖ днес: Над 50°C във вагоните, без климатици и масички на ластик

Ключови думи: жеги, 50 градуса, бдж, влакове

Да пътуваш в "бърз" влак, който закъснява 50 минути, и да си платиш за над 50-градусова жега във вагона. Това представлява БДЖ през 21 век. Този ад е преживяла Маринела Неофитова, която сподели в социалните мрежи своята пътна история от 24 юли. За подобен проблем сподели и министърът на транспорта Гроздан Караджов, но явно надежда за българските железници не се вижда.

Ето и историята на г-жа Неофитова:

"Пътувах с "бърз" влак София-Русе 4610 БВ, тръгващ от гара София-Север 15:40 (бърз е в кавички, защото влакът пристигна със закъснение от 50 мин.). Проблемът е, че в тези часове, в които пътувахме, от самото тръгване до пристигането ни бяхме подложени на ад. Адска жега беше във вагоните, не се дишаше, над 50°C. 

"Новите" немски вагони, за които толкова се говори са с масички, които са захванати с ластик. Масичката дори падна и удари племенница ми, която беше с мен. Климатиците НЕ РАБОТЯТ. НЯМА прозорец, от който да си поемеш въздух! Деца и възрастни хора пред колабиране, кондуктор, който играе ролята на инженер, за които инженери толкова се говори, че вече трябва да има във всеки влак задължително, за да отстранят повреда при нужда. Кондуктора толкова беше препотен, всякаш току що си е взел душ! Притеснен и объркан, защото не знае къде точно по таблото да пипне, за да задейства климатичната система. Включваше и изключваше, дори замириса на бакелит. Хора, ядосани, готови да се нахвърлят на него, сякаш той е виновен! 

Продължавам с разказа, защото този ад няма край. Позвъних на всяка възможна институция, от която можех да получа (или аз поне така се надявах) адекватен отговор за проблема, пред който бяхме поставени. Да! Обаче това не стана! Вместо това ми беше отговорено, че няма коментар и едва ли не да се оправяме, както можем сами. Да се обърна към кондуктора и той да разреши проблема. Що за глупост?! За пореден път се уверявам, че някои служители са поставени на позиция, за която не са готови да реагират адекватно. След 1 час бяхме уведомени и помолени да се преместим в стар български вагон, в който има прозорци, но забележете всички 4 пълни вагона на едно място! Пореден абсурд! В 21 век, 2025 г. сме, не мога да си представя, че сме Европейска държава и не мога да си представя, че се гордеем с това, че са закупени ВАГОНИ ЗА СКРАБ, това ли заслужава българският гражданин?

Кондуктора казваше, че температурата във вагоните е достигнала "58°C". Склонна бях да му вярвам, защото не можеше да се диша! Какво трябва да се случи, за да се задействат адекватни мерки? Някой да почине ли? Моля, с Вашите правомощия да направите така, че българският гражданин да получава европейските условия, които заслужава! Не е нормално да сме поставени в такава ситуация!

Другите две неща, на които бих искала да обърнете внимание са: 

Служителите, които отговарят на телефонната линия са до 16 ч. След това как се процедира? Вдигат служители от билетният център, които нямат представа как да реагират. Всеки вдига рамене и казва едва ли не да се оправяме! 

Вторият въпрос е, че едни и същи места се продават на няколко човека и сме принудени да се караме помежду си, за да има място където да седнем през 7 часовият престой във влака!

4
Коментара по темата
4.
Летящ Гражданин
26.07.2025 00:23:33
Welcome to България
3.
Закъснял бил 50 минути
26.07.2025 00:16:30
Че то туй си е овреме за стандарта на БДЖ,напрао рекорд за точност!!!Да бъдат благодарни,че въобще са пристигнали на същия ден.Да бяха дръпнали ръчната,че малко да излязат на поляната да вземат чист въздух....
2.
Aaaaa
25.07.2025 19:18:17
Дърпай те им ръчната спирачка ако има докато не си оправят бакиите тия мизерни от бдж.
1.
Пътувайте с нощни влакове
25.07.2025 18:15:34
това е моя съвет,ако има такива.Цялото БДЖ само на нощни влакове през лятото и на дневни през зимата.Тези немски вагони са проектирани за друг климатичен пояс с температури до 27градуса.
  Добави Коментар
Бургазлия призна за афера в Руен, съпругата му го разкри Връзка, започнала на работа, се превръща в бурен роман с тежки последици Как да запазим паметта си с възрастта - съвети срещу когнитивен спад и деменция Учените все още не знаят със сигурност защо паметта намалява с възрастта, но имат няколко теории за това как да се намали този риск
Какво правеше тази чаша на масата на Мария Цънцарова Вместо традиционните с логото на медията, днес сутринта тя беше поставила пред себе си чаша с надпис Time to make real change (Време е да направим истинска промяна) 20 години любов: Как случайната среща на Мат Деймън и Лусиана Баросо се превърна в най-стабилния брак в Холивуд Вижте тази вълнуваща история 
Това са тайните синове на Путин Путин яростно пази в тайна предполагаемите си деца и ги държи в изолация - от страх, че може да бъдат убити Въвеждат нови правила по кафетата в Турция Наскоро допълнителните такси, добавени към сметките в много кафенета и ресторанти, особено в Истанбул, предизвикаха критики от гражданите
Почина известна писателка С разбито сърце съобщаваме за кончината тази сутрин на нашата скъпа Софи (известна още като Мади, известна още като Мама) Не съм терорист, оплака се германският принц Хайнрих XIII Ройс Принцът отрече да е членувал или ръководил терористична организация
Защо пъстървата е една от най-полезните риби на трапезата ни Пъстървата е лека, вкусна и богата на ключови хранителни вещества – истинска супер храна в чинията Пробив: Комета може да е донесла живот на Земята! Учени откриха уникални градивни елементи Междузвездната комета 3I/ATLAS има безпрецедентни нива на метанол и циановодород, ключови за ДНК и РНК
Учени с плашеща информация за ледник в Антарктида Става дума за най-бързото свиване на сухоземен ледник, регистрирано някога Бургас се включи в антиправителствения протест Все още няма изявен говорител, който да застане пред множеството