Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Този път Boeing не е виновен: Пилотите спрели подаването на гориво в самолета на Air India

Ключови думи: боинг, самолетна катастрофа, индия, пилоти, грешка

Двигателите на самолета на Air India, който се разби миналия месец, отнемайки живота на 260 души, са останали без гориво, след като един от пилотите е прекъснал подаването му, съобщиха официалните следователи.

Във време на объркване в пилотската кабина пилотите са възстановили подаването на гориво, за да рестартират двигателите, но е било твърде късно. Лишен от мощност, Боинг 787 Dreamliner се е разбил на земята 30 секунди след излитането си от Ахмедабад за Лондон на 12 юни, се казва в предварителния доклад на индийското Бюро за разследване на авиационни инциденти, предава dnes.bg.

Превключвателите за горивото, които превключват между „работа“ и „прекъсване“, се използват за стартиране и спиране на двигателите при всеки полет. Те са разположени на конзолата между пилотите и е невъзможно да бъдат манипулирани случайно, защото са защитени и изискват умишлени действия, за да бъдат преместени.

Професионални пилоти заявиха, че неволно затваряне на двата горивни клапана е невъзможно.

Самолетът е излетял нормално, но „веднага след това превключвателите за изключване на горивото на двигател едно и двигател две са преминали от положение „работа“ в положение „изключено“ един след друг, с времева разлика от 01 секунди“, се казва в доклада.

Вторият пилот, Клайв Кундер, е пилотирал самолета под наблюдението на капитан Сумит Сабхарвал.

„В записите от пилотската кабина се чува единият пилот да пита другия защо е прекъснал захранването. Другият пилот отговаря, че не е направил това“, разкрива докладът.

В анализа не се посочва кои коментари са направени от капитана и кои от първия офицер, нито кой пилот е предавал „майдей, майдей, майдей, губим тяга“ точно преди катастрофата.

В предварителния доклад също не се посочва как превключвателят е могъл да се премести в положение „изключен“.

Превключвателите са били върнати в нормалното положение, започвайки процедурата по повторно запалване, но единият от двигателите не е успял да се рестартира, което е довело до катастрофата на самолета, се посочва в доклада.

Превключвателите за подаване на гориво се използват по време на полет само в случай на авария, за да се изключи двигател, който не работи.

    „Това са свещени превключватели. Никога не бихме ги докоснали по време на полет, освен ако няма много сериозна причина“, каза Бен Уотс, пилот и инструктор на Боинг 737, в подкаст, след като тази седмица изтече информация за изключването на двигателя.

Докладът фактически оневини Boeing след опасения, че може да има дефект в 787, флагманския продукт на проблемния американски производител на самолети. Полет 171 на Air India е първата загуба на един от самолетите Dreamliner, които са в експлоатация от 2011 г.

Разследването, което продължава, все още не е открило значителни дефекти в самолета.

Джон Кокс, американски експерт по авиационна безопасност, заяви, че пилотът не би могъл случайно да премести превключвателите за горивото, които захранват двигателите.

    „Не можеш да ги удариш и те да се преместят“, обясни той.

В доклада се посочва: „На този етап от разследването няма препоръчителни действия за операторите и производителите на B787-8 и/или GE GEnx-1B двигатели, което предполага, че не са открити значителни дефекти в самолета или неговите двигатели.“

На борда са били 242 души, включително 53 британски граждани, 169 индийски граждани, седем португалци, един канадец и 12 членове на екипажа. Само един пътник е оцелял – британският гражданин Вишваш Кумар Рамеш. Според доклади от бранша, общо 260 души са загинали в инцидента.

Air India потвърди доклада и заяви, че продължава да „сътрудничи изцяло“ на разследването.

Президентът и главен изпълнителен директор на Boeing Кели Ортберг заяви, че е разговаряла с председателя на Air India Натараджан Чандрасекаран, за да „предложи пълната ни подкрепа“ и че Boeing „е готова да подкрепи“ разследването.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Треньорът на България с любопитно изказване след 1:6 в София Призова да не бъдем черногледи Много българи имат повод да почерпят днес Именици са Мартин, Марто, Марти, Мартинел, Мартен, Мартина, Марта, Мартинела, Мартена и производните им
Какво ще е времето в страната Ветровито Защо умните жени остават необвързани: 7 често срещани грешки във връзките Понякога жените чувстват, че техните успехи и постижения ги правят недостъпни за другите. Това може да създаде бариера и да отблъсне потенциални партньори
3 ясни знака, че някой ви харесва, дори и да го крие Вижте ги Как се обличат дамите според зодията си Женственост, мекота, романтика - всичко това е преплетено в стила на жената Рак
Рецепта за най-вкусните картофи по селски – ароматни, хрупкави и лесни за приготвяне Ето я рецептата Имате ли болки в кръста? Ново проучване разкри колко минути на ден трябва да ходите Болката в долната част на гърба често е резултат от слабост в мускулния корсет, който поддържа гръбначния стълб
Владо Карамазов сбъдна мечтата си! Светът говори за неговия проект от Белене! Кои точно са големите имена, застанали зад продукцията, Владо засега пази в тайна Направете това с радиатора преди отоплителния сезон, за да спестите пари Замърсените радиатори намаляват ефективността и разнасят прах. Вижте лесни стъпки за почистване и свеж дом
Бригита Чолакова била глас на Централна гара На 6 октомври се навършиха 26 години от кончината на грандамата на БНТ от времето на соца Бригита Чолакова. А на 12 октомври стават 92 години от рождението ѝ Защо е полезно да ходим на пети По стъпалата ни има много активни точки и нервни окончания