Участък от АМ "Тракия" остана без аварийна лента
Един от новоремонтираните участъци на АМ „Тракия“ остана без аварийна лента, което озадачи хиляди шофьори. Водачи сигнализираха, че са попаднали в необичайна и рискова ситуация – камиони използват зоната до мантинелата, където по правило спират аварирали автомобили.
Оказва се, че липсата на аварийна лента не е грешка, а част от новата организация на движението, целяща „отпушване на трафика“, както обясниха от Агенция „Пътна инфраструктура“. Според тях лентата е преназначена за движение на товарни МПС, а маркировката е поставена с одобрението на МВР.
„Целта е да се осигури по-голяма пропускателност и безопасност. Екипи на пътноподдържащата фирма са на място денонощно“, пише в официалното съобщение на АПИ.
В ефира на NOVA Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите заяви, че подобна практика съществува и в други държави, но обикновено в стръмни участъци. Той предупреди, че за да се ползва аварийната лента като активна, са нужни конкретни законови мерки – специални знаци, ограничение на скоростта до 90 км/ч и ясно сигнализиране.
Георгиев бе категоричен – с премахването на лентата за принудително спиране се губи един от елементите, които гарантират статута на магистрала. Той допълни, че в случай на авария водачът трябва да спре възможно най-дясно, да постави триъгълник и да стои близо до мантинелата, без да се движи срещу трафика.
Темата предизвика бурни реакции в социалните мрежи. Мнозина питат – какво става, ако трябва да спрем по спешност? И какво ще ни пази от връхлитащите с висока скорост тирове?
Като няма аварийна лента на пътя да Ветрен не е ли същото?
Само филисофи.