Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Участък от АМ "Тракия" остана без аварийна лента

Става въпрос за отсечка между Нови Хан и Вакарел
Ключови думи: АМ Тракия, аварийна лента, нова маркировка, АПИ, трафик, пътна безопасност, шофьори, камиони, Красимир Георгиев, магистрала

Един от новоремонтираните участъци на АМ „Тракия“ остана без аварийна лента, което озадачи хиляди шофьори. Водачи сигнализираха, че са попаднали в необичайна и рискова ситуация – камиони използват зоната до мантинелата, където по правило спират аварирали автомобили.

Оказва се, че липсата на аварийна лента не е грешка, а част от новата организация на движението, целяща „отпушване на трафика“, както обясниха от Агенция „Пътна инфраструктура“. Според тях лентата е преназначена за движение на товарни МПС, а маркировката е поставена с одобрението на МВР.

„Целта е да се осигури по-голяма пропускателност и безопасност. Екипи на пътноподдържащата фирма са на място денонощно“, пише в официалното съобщение на АПИ.

В ефира на NOVA Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите заяви, че подобна практика съществува и в други държави, но обикновено в стръмни участъци. Той предупреди, че за да се ползва аварийната лента като активна, са нужни конкретни законови мерки – специални знаци, ограничение на скоростта до 90 км/ч и ясно сигнализиране.

Георгиев бе категоричен – с премахването на лентата за принудително спиране се губи един от елементите, които гарантират статута на магистрала. Той допълни, че в случай на авария водачът трябва да спре възможно най-дясно, да постави триъгълник и да стои близо до мантинелата, без да се движи срещу трафика.

Темата предизвика бурни реакции в социалните мрежи. Мнозина питат – какво става, ако трябва да спрем по спешност? И какво ще ни пази от връхлитащите с висока скорост тирове?

8
Коментара по темата
8.
Лош материал
05.07.2025 11:21:26
Повечето явно не са излизали от милата ни родина и си нямат идея какво е магистрала,как изглежда и как е устроено движението
7.
хехехе
04.07.2025 13:57:20
Аварийната лента е предназначена за ДВИЖЕНИЕ на аварийните автомобили - линейки, пожарни, полиция и т.н. в случай на нужда.
6.
Ъ?
04.07.2025 09:58:54
Нещо не схващам - решението им за справяне със задръстванията е да премахнат магистралата, така ли? При преминаване от там с магистрална скорост автоматично рискуваме 400 лева глоба. Т.е. направили са си нова хранилка а го обличат с добри намерения...
5.
os
04.07.2025 09:47:17
Две неща - в аварийната лента не се спира освен принудително! Не за малка, не за голяма нужда и не за да взема нещо от багажника. И второ - магистрала без аварийна лента не е магистрала!
4.
Подкрепям
04.07.2025 08:49:00
Подкрепям. Обикновено се прилага само в определени часове или участъци, а не постоянно. Същевременно аварийната лента може отново да се използва по предназначение при нужда. Такава е практиката: Hard Shoulder Running – Seitenstreifenfreigabe - Spitsstrook - Smart motorways...
3.
292
04.07.2025 08:10:15
До 2. Да не говорим за онези врати от двете страни на магистралата, дето дуретата си ги отварят и затварят когато си поискат и излизат от "нищото", щото що да обикалят. Особено опасна е по посока Бургас, където се изсулват на магистралата в десен завой и по надолнище.
2.
Мда
04.07.2025 08:01:20
Те са видели бургашките калинки гробави какви чудеса сътвориха на байра след Вратица, ама за разлика от бургашките странджански глигани, ония в София си знаят правата и си пазят живота.
1.
Aman
04.07.2025 07:57:44
Лентата е за товарни, 90км/ч,
Като няма аварийна лента на пътя да Ветрен не е ли същото?
Само филисофи.
  Добави Коментар
Джордж Клуни изплаши феновете си: И той ли се разболява от деменция Актьорът признава, че вече му е по-трудно да запомня репликите си 4 зодии с шанс да променят съдбата си през декември 2025 г. Ето кои са те 
АПИ търси фирма за ремонт на тунела "Траянови врата" за 79 млн. лв. Дължината на тръбата за Бургас е 720 м и за последно е ремонтирана в периода 1996-1997 г., а за София е 685 м и на нея е извършван ремонт между 2002-2003 г. Софийският градски съд прекрати делото срещу Благомир Коцев СГС изпрати делото на ВКС за разглеждане с цел изпращането му на друг съд
Халваджиян, Иван и Андрей направиха нова медия Media Z ще се развива в Ютуб Хоспитализираха американец с щам на птичи грип, неоткриван досега при хора Според лекари това е “непредсказуемата еволюция” на вируса
Турските власти затягат контрола след зачестилите случаи на хранително отравяне От началото на годината са извършени 1 143 000 проверки в обекти Министерството на енергетиката поема управлението на новата Програма „Енергийна сигурност“ Предвидената до 2028 г. финансова подкрепа е в размер на 25 млн. евро
Задържаха близо 12 000 "маркови" стоки на Митница Русе Ментетата са открити в камион, пътуващ от Турция за Полша Софийският градски съд отложи делото на Кирил Петков за длъжностни престъпления за 2026 г.
Карлос Насар: Аз съм българин и няма да слушам друг химн за никакви пари Спортистът признава, че отношенията с баща му дълги години са били източник на емоционален товар Българинът се пази здрав с кисело мляко и зеленчуци, ракията липсва в статистиката Данните са от НСИ