Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Прочетете ли това, никога повече няма да посегнете към безалкохолна бира

Ключови думи: бира, безалкохолна бира, питие, кръвна захар

Ново научно изследване, проведено от учени в Германия и САЩ, разкрива, че безалкохолната бира – често считана за по-здравословна алтернатива на алкохолните напитки – може всъщност да носи сериозни рискове за здравето. Според данни, цитирани от "Мейл онлайн", редовната ѝ консумация е свързана с повишени нива на кръвна захар, инсулинова резистентност, както и увеличен риск от затлъстяване и сърдечни заболявания.

Продажбите на безалкохолна бира бележат рекорден ръст в световен мащаб, като много хора избират този вид напитки с идеята, че са по-безвредни. Но новите изводи сочат обратното – дори две бутилки безалкохолна бира на ден могат да повлияят неблагоприятно на метаболитното здраве.

Изследването е проведено съвместно от Университетската болница „Клиники Кнапшафт“ към Рурския университет в Бохум, Германия i Катедрата по медицина на Университета на Калифорния, Сан Диего, САЩ

Участие взели 44 здрави мъже, които в продължение на 4 седмици консумирали ежедневно или по две бутилки безалкохолна бира (330 мл), или вода (контролна група). Кръвните изследвания, направени по време на експеримента, показали значими промени в инсулиновите нива, кръвната захар и липидния профил.

Изследователите отбелязват, че не всички безалкохолни бири носят еднакъв риск. Най-проблемни се оказали:

- Пшеничните безалкохолни бири

- Смесените бири, ароматизирани със сладки напитки (напр. лимонена или портокалова сода)

- От друга страна, по-леките пилзенски бири с до 0,5% алкохол показали по-малко негативни ефекти, макар и те да не са напълно безопасни.

Основни здравни рискове, свързани с безалкохолната бира

Според учените, редовната консумация на безалкохолна бира може да доведе до:

- Повишена кръвна захар – основен рисков фактор за диабет тип 2

- Инсулинова резистентност – знак за метаболитни нарушения

- Повишени триглицериди и LDL (лош холестерол) – увеличават риска от сърдечно-съдови заболявания

- Калориен излишък – води до затлъстяване и наднормено тегло

„Безалкохолната бира се възприема като здравословна алтернатива, но всъщност крие редица метаболитни рискове, свързани най-вече със съдържанието на захар и калории“, заключават авторите на проучването.

Какво означава това за потребителите?

Макар че избягването на алкохол безспорно е по-добро за здравето, замяната му с безалкохолна бира не е без последици. Експертите препоръчват:

- Умерена консумация – не повече от 1 бутилка от време на време

- Четене на етикетите – избягвайте видове с високо съдържание на захар

- Търсене на алтернативи с по-нисък гликемичен индекс – например минерална вода, чай или функционални напитки без захар

Безалкохолната бира не е толкова безобидна, колкото изглежда. Новите данни подчертават нуждата от повишено внимание и информираност при избора на напитки, особено за хора, предразположени към диабет, сърдечни заболявания или затлъстяване. Както винаги, ключът е в умереността и добрата информираност./Zdrave.to


 

1
Коментара по темата
1.
Една ракия
28.06.2025 22:10:11
Безалкохолна искам да поръчам,и една без зеленчукова салата.Ако може робот изкуствен интелект да ми я сервира.
  Добави Коментар
Сладкиш 7+7+7: Рецептата, която се помни от първия път и се изяжда още по-бързо Мек белтъчен блат, плътен жълтъчен крем, пухкава сметана и шоколад се събират в десерт, който става още по-хубав след една нощ в хладилника Кметът на Бургас: Политиката не трябва да влиза в Евровизия! "Най-малкото пък да се атакуват политически кметовете на другите градове! За мен те са чудесни градоначалници", каза той
Западнонилската треска плъзва из Гърция: 45 нови случая за седмица, жертвите станаха 9 Заразените вече са 110, а 81 пациенти са развили тежки симптоми, засягащи централната нервна система Без фурна и без излишно суетене: Пухкав десерт с кафе, бисквити и цитрусов крем Какаови бисквити, кафе, лимон и портокал се събират в свеж десерт в чаша, който е най-вкусен добре охладен
Режат заплатите на болничните шефове: Вече ще получават според резултатите Таванът за изпълнителен директор пада до 8930 евро, а очакваната икономия за лечебните заведения е над 2,2 млн. евро годишно Кирил Петков: Голяма радост настана сред гербаджии заради Евровизия Бившият премиер видя политическа сметка зад победата на Бургас над София и постави под въпрос ролята на ръководството на БНТ, но не представи доказателства за намеса в избора
Бонка от ПП-ДБ е бясна, поиска отчет защо Бургас е избран за Евровизия Зам.-председателят на СОС поздрави морския град, но след това поиска точки, критерии, пари и доказателства, а покрай тях подхвърли и политическо съмнение към Иво Христов Нефтохимик и Созопол в морски сблъсък за Купата на България Бургаският тим приема съперника си на 19 август в Българово, а победителят ще продължи напред в турнира
Waze с проблем: Сигналите за полиция и мобилни камери изчезват при част от шофьорите Оплакванията се засилиха след версия 5.22.0.2, а потребители съобщават за липсващи предупреждения и във версия 5.22.0.3 Качамак като от бабината печка: Малко продукти, много масло и вкус от едно време Тайната на простичкото селско ястие е в бавното бъркане, хубавото сирене и ароматната запръжка с червен пипер
Лесотехническият университет отваря врати в Бургас Филиалът на Лесотехническия университет ще посрещне първите си студенти в Бургас от 23 септември. Британия полудя - зевзек с кофа за боклук на главата събра 20% подкрепа за депутат Въпреки че откровено се подиграфа на избирателите, ексцентричен комик, нарекъл себе си граф Бинфейс събира огромна подкрепа