Карина Попова откри изложбата „Реалност/Нереалност“ в Бургас
Снощи в бургаската галерия „Неси“ бе официално открита изложбата „Реалност/Нереалност“ на изгряващата звезда Карина Попова – автор с фина естетика и концептуален подход към визуалното изкуство.
Експозицията е своеобразна визуална карта – не на географски, а на емоционални територии.
„Аз съм човек, който ходи с фотоапарат и снима моментите, които иска да останат като нещо силно емоционално. Работя с отраженията – те никога не казват нещо конкретно, в тях има страшно много допълнителни неща, които човек може да си измисли“, споделя Попова.
Снимки от Франция, Италия и България се вплитат с рисунки и визуални елементи, така че зрителят преминава през състояния, в които границата между реалност и илюзия изчезва. Именно тази „пречупена реалност“ се превръща в естетичен пейзаж, уловен между обектива и спомена.
„Много съм щастлива, че имам възможност да работя с автор като Карина Попова. Тя е един от младите творци, които излизат силно на художествената сцена. Това не са просто снимки на Венеция или Бургас, а сложни образи с отражения, които въздействат леко, ненатрапчиво, но остават в съзнанието“, коментира кураторът на изложбата Сузана Николова.
Включени са кадри, запечатани в движение, в които светлината размива контурите. Всяка снимка е като филмов кадър – от онези, които не търсят обяснение, а събуждат усещания. Експозицията представя творчеството на Карина Попова от последните няколко години, в които авторката експериментира с аналогова и дигитална фотография, керамика, рисунка и пътешествия.
Карина Попова е на 33 години, завършила е магистратура и е докторант в катедра „Изкуствознание по фотография“ в Националната художествена академия. Има специализации в Италия и Франция, а преподавателската ѝ дейност съчетава с активна артистична практика.
Изложбата „Реалност / Нереалност“ ще остане в галерия „Неси“ до 23 юни 2025 г. и е достъпна за посетители всеки ден от 17:00 до 19:00 ч. Визуалната ѝ идентичност е дело на дизайнера Емил Марков, а входът е свободен – останалото зависи от гледната точка на зрителя.