Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Бургас ще изгради велоалея до Атия

Ще бъде продължена съществуващата велоалея от кв. Крайморие. Бургас до този момент има изградена солидна веломрежа в града - над 60 км
Ключови думи: Бургас, велоалея, Атия, Созопол, велотуризъм, инфраструктура, Росенец, Крайморие, пасарелка, устойчив транспорт

Бургас се зае с амбициозната идея да изгради велоалея до границата с община Созопол, научи Флагман.бг.  Проектът предвижда продължение на съществуващата велосипедна мрежа от кв. "Крайморие", преминаваща през парк „Росенец“, и достигаща до контактната зона между двете крайбрежни общини - с. Атия.

Ключов елемент от проекта е почти завършената пасарелка за велосипедисти в района на „Пода“, която освен че ще улесни достъпа, ще разкрие и впечатляваща панорама към целия Бургаски залив. Паралелно с това се проектира и интегриране към новия обходен път на ж.к. „Меден рудник“, където ще бъде изграден локален път, предназначен специално за велосипеди.

След достигане до Атия, продължението на маршрута ще зависи от последващи действия на Община Созопол. Очаква се тя да поеме инициативата и да продължи трасето до курортния град, като по този начин се осигури напълно свързан велосипеден маршрут между Бургас и Созопол.

Експерти в областта на регионалното планиране и туризма оценяват проекта като изключително перспективен. „Тази велоалея не е просто инфраструктурно съоръжение, а инвестиция в бъдещето. Тя ще преобрази цялото южно крайбрежие, като отвори нови възможности за активен туризъм, спорт и рекреация“, коментира урбанист от Бургас.

Според други специалисти, маршрутът ще предложи едно от най-живописните велосипедни изживявания в страната. Каращите ще се движат през морски пейзажи, борова гора, край паркови зони и уникални екосистеми, което ще постави трасето сред водещите туристически атракции по Южното Черноморие.

 

28
Коментара по темата
28.
За тесните пътища
07.06.2025 10:08:53
Колкото по-тесен и осеян с дървета мантилени и т.н. отстрани е един път, толкова повече шофьора изпитва нужда да кара бавно и внимателно. Пътя не става по-опасен като се сложи мантинела, а като се разшири и даде свобода на автомобила. Ако сте на летищна писта с колата, ще ви се кара ли с 30? Ами ако сте в жилищен квартал на тясна еднопосочна улица с контейнери, дървета и пешеходци отстрани? Сигурно ще карате с 30. Грешното мислене, че широкия път и "препятствията" като мантинелите, бива тествано от американците в продължение на близо столетие и както виждате, и десет широки ленти без мантинели не им стигат. Градски транспорт нямат. Велосипедистите са пречки. Колите са задължително притежание ако искат да имат свобода на движение. Замислете се какво бъдеще искате, като хленчите за автомобилна инфранструкутра. Дупки очевидно не трябва да има по никой път.
27.
Боян
07.06.2025 09:51:19
До шишковците с автомобилите: Велоалеи ТРЯБВА да има. Между градове и в градове. Автомобилния монопол ТРЯБВА да бъде унищожен. Бъдещето е в алтернативния транспорт, който, преди да се задушат градовете с тенекии на колела, е бил ОСНОВНИЯ транспорт. Хората са ходили от село до град с колело (и още ходят в държави и в общини в България, където се цени този древен вид транспорт). Сега автомобила заплашва живота на всеки, който дръзне да стъпи на автомобилна територия, която е НАВСЯКЪДЕ, дори по тротоарите и зелените площи. Всеки велосипед на велоалеята е една кола по-малко пред вас на пътя. Всяка велоалея е покана за транспортна независимост на децата, понеже няма възрастово ограничение за каране на колело. Вземете си продайте колите и пробвайте да живеете като хора, а не като човешкия интерфейс на машините, които тровят и трепят хората всеки ден, които ви нервят и които са един излишен комплект абонаменти.
26.
До 17
13.05.2025 16:48:44
Не съм се объркал. Ти като караш кола и трябва да спреш, няма да има къде да отбиеш, защото вместо банкет, ще има велоялея, която даже е и преградена. Ще трябва да хвъркаш, стана ли ти ясно?
25.
велоПЕДАЛ
12.05.2025 23:39:42
Първо да отремонтират пътя, че има повече дупки от пясака на плажа и по-големи вълни в морето!!!
24.
Деян
12.05.2025 22:42:13
Ако ще и до луната да има велоалея, карат по пътя. Евентуално някой от Ямбол може да видиш да кара с кола по велоалеята
23.
Велосипедите
12.05.2025 20:27:47
Колкото я изгради о до Сарафово!
22.
лъжливото овчарче
12.05.2025 20:20:15
То бива наглост,някой хора са се самозабравили.По селата хората кал газят,тези с вело алеи пари перат,всичката им е оправена.
21.
Да ва еба
12.05.2025 18:58:30
и наглите крадци, община Бургас.Ненаядни паразити сте, мамицата ви. Спрете да крадете и да правите малоумни велоалеи и кръгови. Вложете пари в общинската болница, оправете си шибаните дупки, пътища. Накрая ще ви хвърляме в дупките или по бабуните.
20.
...
12.05.2025 17:56:54
Дувaр нa през Дюлинския проход нa ни нaпaвите ...
19.
Колоездачът
12.05.2025 17:54:27
Единственото преимущество на велоалеята до Пода е, че палим Барбекюто до реката
18.
Бай..,..
12.05.2025 17:39:15
Разбойниците от ГРОБ в действие !
17.
До Герчо 15:
12.05.2025 16:45:34
Май се обърка: на велоалеите няма банкет за аварийно спиране! За велосипеди са, не за камиони!
16.
До 13 и 12
12.05.2025 16:42:42
Добре е да го направят! Този стар път е повече от стар: античен е! А до 12: ЛЯТНО ВРЕМЕ ЩЕ ЗАПОЧНАТ ДА СЕ ТРОЯТ ОЩЕ ПОВЕЧЕ, ИЗПРЕВАРВАЙКИ В НАСРЕЩНОТО! ВЯРНО Е, ЧЕ Е ТЕСЕН! СТАНА ТАКЪВ СЛЕД МОНТИРАНЕТО НА МАНТИНЕЛИТЕ, ЗАРАДИ БЕЗОТГОВОРНИ КРЕТЕНИ ПО ПЪТИЩАТА!
15.
Герчо
12.05.2025 16:42:21
Като гледам снимката, няма банкет! Е, за поръчителите ще има банкет. Като спукаш гума, насред движението ли ще кибичиш? Трябва да има място за аварийно спиране! А това е банкета.
14.
Кой
12.05.2025 16:41:57
От преди почти 20г бе обещано велоалеи до Поморие и Созопол. Те до Сарафово и Крайморие не могат да стигнат за толкова време пък да не говорим за другите квартали.
13.
Стоян
12.05.2025 16:01:57
Голямо лапане със тея велоалеи— нямат спиране. Следващата да е до Малко Търново
12.
Възмутен
12.05.2025 15:45:25
Добре,като имате пари разширете съществуващият път. Същият дето го намалите като поставите мантинела по-средата и стана по тесен и опасен Като изпреварва или те изпреварват риска от завътане е голям просто е тесен и лятото с коли на висока скорост има голям риск от катастрофи. И нищо чудно причината за катастрофи по пътя до Созопол освен високата скорост да е и намалената му широчина и липсата на банкет!
11.
Ivo
12.05.2025 15:33:41
Старата велоалея е толкова обрасла с храсталаци на места че едвам се минава. Лешперите не са я поддуржали откакто е построена!
10.
Пак реклама на администрацията.
12.05.2025 15:25:16
За пишещият малко инфо. Община Бургас свършва при кръстовището за парк Росенец. След кръстовището започва община Созопол. А и според Закона за пътищата и Наредбата за специално ползване на пътищата в рамките на първокласен път НЕ СЕ РАЗРЕШАВА велоалея в сервитута на пътя. Така че общинската велоалея приключва до бензиностанция Дега и разклона за Крайморие, защото пътната отсечка е в урбанизираната зона и е прехвърлена за стопанисване и подръжка на Община Бургас. След изхода на Крайморие за Атия (а тя е в община Созопол) пътя е на МРРБ/АПИ и на него по закон не може да се добави велоалея.
9.
браво
12.05.2025 15:16:35
Аз съм За.
8.
Spartan
12.05.2025 15:15:24
Не е ли по-важно и с по-висок приоритет първо да се навържат кварталите на Бургас с велоалеи и чак тогава да се мисли за разширяване извън града?

Задължително първо велоалеи до: Ветрен, Долно Езерово, Сарафово, Крайморие - още малко остана, Черно море! След това да се мисли за разширяване към Поморие и Созопол.

С тези сини и зелени зони вече с автомобил не можеш да влезеш в Бургас без да си плащаш по 2 лева на час. С велосипед, тротинетка или друго алтернативно средство за придвижване е много по изгодно и удобно за хората, да се идва в града по или на работа от кварталите.

Затова първо трябва да се помисли за нуждите на живущите в Бургас и после за красиви пейзажи и т.н.
7.
Браво
12.05.2025 14:58:44
Браво това по рано трябваше да се случи да караме безопасно и без страх че някой може да на блъсне.
6.
Spartan
12.05.2025 14:58:04
До Созопол и така си ходим с колелото по вътрешния път. Просто не става за шосейки.

Обаче до Ветрен или Долно Езерово наистина няма от къде да се мине освен по пътя с автомобилите. Няма алтернативен или стар път както до Атия и Созопол.

А то и до Крайморие реално няма още велоалея. Тя свършва доста преди да влезеш Крайморие и доста е опасно това "кратко" разстояние особено за родители с деца на велосипеди. Дори мен ме е страх да мина със сина ми с колелото до Крайморие.
5.
Данъкоплатецо
12.05.2025 14:46:02
Шшшшшшшш АЛООООООООО затва ли дигнахте данаците ?! Да строите велоалей ?! Пътя до Атия да не е общински ? Айде направете и тол система за колелата да вадите пари от тях .
4.
Прост
12.05.2025 14:45:26
Има хора които предпочитат да карат Ел. моторчета, тротинетки, колела и т.н. вместо да се блъскат сред стотици хиляди таралясници като тебе, това че ти не си се качвал да караш колело от 40 години или изобщо, не означава че други хора не го правят
Какво те е яд, че ще се усвоят пари, че няма на тебе да ти дадат ли какво ?
3.
Ало кметеее
12.05.2025 14:45:04
Направете обещания път за меден рудник.
Ремонтирайте пътя за Сарафово, за Отманли и много други
2.
Велосипедист
12.05.2025 14:40:19
Ако новата велоалея ще е като старата,въобще да не я почват.Това е пародия на велоалеа.
1.
Безсмислен
12.05.2025 14:38:24
И кой ще я използва?
Или просто да усвоим едни пари?
  Добави Коментар
Министерството на туризма даде старт на Лято в планината 2025 Лятната сцена с музикална формация TRIGAIDA и Стефан Вълдобрев събра стотици в сърцето на Родопите Българско семейство си купи имот в Сицилия за 1 евро Програмата в Италия обхваща обезлюдени райони, в които постройките трябва да се ремонтират
Правя това с краставиците за богата реколта, че и на съседите раздавам Хитрият трик, който ви предлагаме днес, е да засадите  краставиците в найлонови торбички без дъно 9 от 10 сгради няма да получат пари за саниране до 2032-ра Дo 2029 гoдинa в eнepгийнa eфeĸтивнocт ce пpeдвиждa дa бъдaт инвecтиpaни нaд 4 милиapдa лeвa
4 зодии взимат спонтанни и прибързани решения Вие сред тях ли сте Забрана с причина: Великобритания спира продажбата на вейпове след тревожни данни Разноцветните им опаковки, съблазнителни вкусове и ниска цена, стават се по-популярни сред децата
Христомир Каросеров срещу Симон Новиков на MAX FIGHT 62 Галавечерта MAX FIGHT 62 ще се проведе традиционно за 17-та поред година в Амфитеатър Арена, Свети Влас на 19-ти юли Ергенът Мартин откровен до болка: Не искам дъщерите ми да гледат жени като Даниела Това беше една грешка, която направих, каза още той
Под звездите, до морето, в ритъма на Джазче Публиката се потопи в звучния джаз сет на Namuro, а след това преживя истинско музикално пътешествие във времето със „Златните години на джаза“ Частен самолет се разби край Сандански! Какви са последствията Един човек е с травма в глезена
Взе още една диплома за магистър Митьо Крика вече има диплома в направлението е философия Готвят ли се да бият тревога и в Разградско заради черния леопард Информация във връзка със случая даде гл. комисар Александър Джартов, директор на ГД "Пожарна безопасност и защита на населението"