Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Изгонете родителите от училището*

Те не пращат децата си там, за да се образоват, а за да не им се мотат вкъщи, снимката е илюстративна
Ключови думи: училище, родители, намеса

Главният виновник за проваленото българско образование са родителите на учениците. Напоследък те придобиха самочувствие, че могат да се месят в просветните дела, да държат сметка на учителите, да дават акъл какво да се учи и какво да не се учи.Този кураж им дойде от фейсбук, където българите са най-умни и всезнаещи. Те там всеки ден оправят войната, паметниците и бекхенда на Григор Димитров, та с едно образование ли няма да се справят.

А когато прости хора решат, че нещата трябва да стават според техните разбирания, става страшно.

Започна тормозът върху учители, недопустимите претенции „Защо си писала двойка на детенце, ма? То си знае сичко“… Продължи с оспорване на учебната програма „За кво да го учи тва, то няма да му трябва“ (щом майка му не го е научила и пак знае откъде да си включи телефона, всичко останало са излишни знания) и стига до „Детето ми не е невъзпитано, това не е простащина, а хиперактивност“ (чела е някъде този термин из беге мама групите и не знае кво е, ама ѝ звучи като добро оправдание).

Оттам насетне всичко се срина много бързо. Влязат ли прости хора в училището и почнат ли те да казват какво да се учи и какво не, провалът е сигурен. Същото би станало, ако по време на операция в болницата, в залата влязат десетина будни фейсбук граждани и започнат да дават акъл на хирурга как да оперира. Стигна се дотам, че за да угоди на тия нахални тъпаци, министерството ги включи в някакъв обществен съвет, който определя съдържанието на учебниците.

Това е безумие.

Образованието е сложна система, непонятна за кухите глави на тия родители. Те не разбират каква е ролята на училището. Те не пращат децата си там, за да се образоват, а за да не им се мотат вкъщи. Те смятат, че училището трябва да ГЛЕДА децата им. И че учителите са им слуги, които трябва да изпълняват всички прищевки на тия прости хора.

А идиотските им капризи не спират да ехтят по социалните мрежи – махнете матурите, опростете учебниците, това защо се учи, онова защо се учи… Защо им давате домашни, детенце не може да си почине… То, щото се е преуморило, видиш ли. Накарали са го да прочете страница и половина и вече има бърнаут, горкото. Психиката му е съсипана за цял живот.

Просто майка му предпочита вместо „детенце“ да пише домашни, да си цъка нещо на телефона там и да не я занимава, докато тя си цъка на телефона.

Ако искате да имаме по-добро образование, изгонете родителите от училището. Мястото им не е там. Училището е място за просветени хора.
И спрете да мрънкате.

Децата ви са тъпи не заради училището. А заради родителите си.

*Статията е препечатана от личната страница на автора

Б.Р. Наскоро италианското Министерство на образованието, водено от десния министър Джузепе Валдитара, обяви цялостна реформа на поведението в училище, която предвижда: обществено полезен труд за ученици, проявили агресия или нарушили дисциплината, арест и съдебна отговорност за родители, които физически или вербално нападат учители, задължително писмено съгласие от родителите за участие на децата им в извънкласни курсове по т.нар. „чувствителни теми“ (като сексуално образование, джендър въпроси и др.).

36
Коментара по темата
36.
Ало
03.05.2025 09:31:40
Половината учители са малоумни... другата половина са още по-зле!
35.
az12
02.05.2025 23:13:36
В Бг всеки си мисли, че разбира от работата на учтелите. Родителите нямат работа да се месят, така както не се месят на банкера си, на фризьора си, на лекаря си...Всеки си върши работата, за която е учил. И да не забравим, че огромен процент от родителите не са учили и на половина от това което са учили учителите!
34.
Пффффф...
02.05.2025 21:06:03
Учителите вечно мрънкат, вечно се оплакват, вечно се оправдават... като е толкова тежко, заповядайте в частни сектор, но там очакват резултати. нали?
33.
p
02.05.2025 20:33:14
№15,"детето ще прави каквото си поиска"/?..и "към него ще се отнасят с уважение"..Дори на стадиона не може всеки да прави каквото си поиска! Уважението е взаимно и би следвало първо ученикът да зачита преподавателите,дори да нямат фигури на борци и гласове на оперни певци,за да вземат думата от "агитките"в час.За липсата на елементарното/поне/възпитание са отговорни родителите,преди всичко чрез личния си пример.Учителят уважава внимаващите ученици и ги поощрява,дори и да не са чак толкова изявени.Не всеки предмет и урок може да е забавен като шоу!Без да полага усилия детето не може да стане пълноценна личност.
32.
Когато МОН , РУО,
02.05.2025 19:48:51
Станат частни организации и не паразитират върху нас, тогава ще имат претенции дали да гонят родители или не. Ако на паразитиращата част от малоумници завършили и сметнали, че стават за професията, не им харесва, да сменят попрището.
31.
Комунистичеко мислене
02.05.2025 19:16:06
На учителите са им виновни родителите....
На докторите пациентите....
На полицаите гражданите....
На политиците народа....

и тн.

Абе в тая държава има ли някой дето да е на държавна или общинкса служба и някой път той да е виновен за нещо и да носи отгороврност за действията и бездействията си?
30.
Аз
02.05.2025 19:11:50
... мисля, че на практика Ви виждаме подрастващите, по улиците - "що за стока са.." масово!
... не е до учителите "този резултат" всеки случай...
...
29.
Интереси
02.05.2025 17:47:16
Като трябва да събират пари за обзавеждане на стаите защо не гонят родителите!
28.
Янко
02.05.2025 17:24:12
Точно така! Изгонете родителите, но в никакъв случай не гонете одъртелите учители с разбирания за нормите в обществото от преди 1989 г. Тях си ги оставете, даже изобще не пускайте млади учители да пристъпват прага на училищата. Нека учениците бъдат бити с пръчка от достойни учители, като Георги Тодоров от Антон Страшимиров! Така трябва - тормоз и архаични методи, че да се научат от малки, че трябва да мълчат и да си натискат парцалите.
27.
За всеки случай, да се знае!
02.05.2025 17:23:22
И учителите и родителите не стават!
Не случайно, българина е най-тъпия примат в цяла Европа и започва да задминава Африка.
26.
До 24
02.05.2025 17:21:14
Ако не си учител или не адвокатсваш на някой твой роднина още по-зле. Това показва колко си неадекватен щом не виждаш как по всички стандарти образовението ни е пълно дъно без никакви праткическа приложимост . Кога учителите ще поемат отговорност или винаги всички други ще са им виновни? Аз досега не съм чул учител да каже да аз и колегите имаме вина за това и ще направим нещо по въпроса.
25.
До 6
02.05.2025 17:12:15
БРАВО на детето!
Горе/ долу моята работа е... Като ученичка в СОУ "Димчо Дебелянов", от 4- ти до 6- ти клас включително, ми преподава Вела Куцарова (Куца Меца, както цялото училище я наричаше неслучайно.) по български език и литература, и ни е класна. Двойки, ама двойки, тук- там тройка и една четворка. Имала е лично отношение към класната ни от 1- ви до 3- ти клас, включително, която е и братовчедка на майка ми. Майка ми е даскалица, баба ми също, прабаба ми, лелите ми са учители, директори на музеи, университетски преподаватели. Изобщо не ме галеха с перце, относно ученето. Баба ми беше най- големият цербер и по граматика, и по литература, и по краснопис.
Цялата рода ме побърква от допълнителни занимания, няма - двойкаджийка. По другите предмети- 6- ци и няколко 5- ци. Докато не видях едно от съчиненията си на тема: "Носията на българката", публикувано в списание: "РИК" и нейното име отдолу.....
На същото съчинение имах единствената 4- ка с много червено, както обикновено и половин лист рецензия. Казах на майка ми...
Родителска среща. Директор. Инспектор. Излезе, че имаме и други съчинения, които е публикувала в същото издание и си ги отбелязвала като авторски.
В 7- ми клас имахме друг учител по български език и литература. Е, там, вече получавах нещо по- различно от 2, 2, 3, 2, 3, 4.
После ме приеха в елитна гимназия. В университетите винаги бях с най- много точки от всички кандидатствали с български език и литература.
Баща ми ненавиждаше учителката си по френски, която си слагала кадифена ръкавица и им биела шамари през лицата. Не разрешаваше на майка ми да носи ръкавици в негово присъствие.
Знам и за водещ наш учен, която е имала изключително неприятна учителка и е понесла много унижения, защото е дъщеря на библиотекар.
24.
до 22
02.05.2025 17:09:37
По принцип учителите (държа да подчертая, че не съм учител) учат децата на това, което пише в учебниците. Оправданието "госпожата не ме научи" някак си е безсмислено.
Когато някой си е тъп по рождение... с кофа да му наливаш в главата, вакуумът поглъща всичко. А най-лошото (трагичното) е, че ставате все повече, така че относно размножаването погледни първо към себе си!
23.
До 15
02.05.2025 17:00:50
Много си далеч от истината. Учил съм и след 11-и клас, имам и сертификат от лондонски университет.
Стигнах до "детето ще прави каквото си иска" и разбрах що за човек стои зад този пост...
И не мразя младите хора! Мразя селяните, които се опитват да обезличат учителската професия. Мразя "родителите", които не учат децата си на елементарно възпитание, но си умират от претенции да карат БМВ и да се снимат с IPhone.
И не съм аз виновният, че бройката на дивите селяндури и кифли е все повече и повече и както е тръгнало, скоро наистина ще мразя "всички и всичко". Ако си се почувствал засегнат и мразен... изводите си ги направи сам.
22.
До 18
02.05.2025 16:57:28
Ами Педагози като вас са ме учили. Лошото е ,че от моите данъци се размножавате.
21.
Тоя е много умен
02.05.2025 16:54:13
Чалгарят Сиромахов е последния, който може да ни учи на морал!
Да си гледа писанията за ичкин ден, а също и за уткин ден!
20.
До 14
02.05.2025 16:53:50
Първо се научи значението на думата "Педагог" , после се научи да се изказваш ВЪЗПИТАНО и после имай претенции към другите.
19.
???
02.05.2025 16:48:25
Не може всички родители да се поставят под един знаменател.Аз също ще ви дам пример-дете не иска да ходи на училище ,обяснението е ,че там нищо не научавам,губим си времето.Но има друго ,това не се отнася за всички предмети.Така,че ако учителя иска да бъде уважаван ,трябва да извоюва своето уважение със знание,такт и да служи за пример.Децата не слушат учителя,когато той няма какво да им каже.Университети за учители много,но качествени учители малко.
18.
До 12
02.05.2025 16:47:07
Как успя за четири изречения да направиш толкова много граматически грешки?
17.
До всички ограничени и умствено изостанали родител
02.05.2025 16:39:05
Автора на статията не го харесвам, но го подкрепям с двете си ръце. Децата не са виновни, че родителите им са абсолютни малоумниции. Нормално е да имат нужда от допълнителна подготовка и помощ от родителите да си напишат домашните, ВИНАГИ Е БИЛО ТАКА! Никой не Ви е виновен, че изостават с материала и имат нужда от уроци. Обръщайте им и Вие малко внимание и всичко ще бъде наред.
Не си мислете, че като му дадете 10-20 лв джобни и ангажимента към Вас свършва!!!
И запомнете едно много важно нещо- УЧИТЕЛСКАТА ПРОФЕСИЯ Е ЕДИНСТВЕНАТА, КОЯТО СЪЗДАВА ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ!!
Простаци
16.
до 4
02.05.2025 16:34:15
Крия данъци, да :) 3 000 плащам всеки месец данъци :) Пожелавам ти някой ден и ти да плащаш толкова и да те видя :)
Това че ти си непрокопсаник не значи, че всички сме като теб :) Ама как да знаеш... като около теб има са пропадняци :)
Много добре помня какво се даваше преди и много добре зная какво се дава сега.
И си толкова нефумкционално неграмотен, че не разбра квинт есенцията на написаното и се хвана за тетрадките. Да, ти си проблемът на това общество. Беден, необразован и неразбиращ :)
15.
До 10
02.05.2025 16:31:46
Да, разбирам, защото повече от 10 години ходя да преподавам за да забърша некадърността на учителите.
Образованието. нали е безплатно, а? Или като здравеопазването.
Детето ще прави каквото си иска. Когато е на училище, обаче, към него ще се подхожда с уважение. Знаеш ли, че наскоро една много "знаеща и можеща учителка" каза на цял клас, че им правила компромис като им преподавала урока? Не знаеш. Няма и да знаеш, защото такива като теб коментира "по принцип" и не са влизали след 11ти клас в училище. Писна ни от подобни на теб имбецили, които не знаят изобщо за какво говорят. Омразата ти към по-младите се вижда от един коментар! Да, ти си от онези, които мразят всички и всичко. И да отричаш.. няма смисъл. Вижда се!
Наглецът тук си ти! Спрете се! Преди само родата ви знаеше колко сте прости, сега цял интернет наводнявате с идиотиите си!
14.
ПЕДАГОГ
02.05.2025 16:29:58
ВЪЗПИТАНИЕТО Е ОТГОВОРНОСТ. Не може само да се чукаш и да цвъкаш някакви чавета и после да обвиняваш Държавата , че не ти е осигурила образование. Отношението на обществото към Учителите и Лекарите показва нивото на това общество.
13.
...
02.05.2025 16:26:08
Крaдaт, крaдaт и зa внучетaтa си крaдaт е мотото им...
Легaлизирaхa и Джебчийството им ...
12.
В коя друга държава
02.05.2025 16:23:10
Има 30 вида часни уроци по 20 предмета. Просветените учители да обяснят ,къде другате по света бизнеса с часните уроци е по-голям от България. Има неадекватни родители , но учителите неадекватни с лопата да ги ринеш. Направиха здравеопазването бизнес , но образованието още по-голям , само още не са направили училищата търговски дружество все още официално.
11.
...
02.05.2025 16:19:16
Сaмо родителите ли? Aми 60- годишните бaби курсистки... с реплики към лектори в учебни зaнятия в училище:"AйДе СЕГA ДA ПОВТОРИМ!"?!Стaвaт и стрaжи, но сa с вид нa мекотели...
10.
до 4 и 6
02.05.2025 16:01:10
Явно списвате и в беге мамите...
Единият/едната искал/а нищо да не плаща... Другият/та разказва за някакви единични случаи. Ето за това Ви говори автора - всички сте големи разбирачи, ама отглеждате лигльовци и кифли...
Ех... защо не го направят образованието като в западните страни... Като иска да учи в елитно училище - плаща. Ако не - има си държавни училища. Да се обади вечер на учителя ... да ама не! Да пуска извинителни бележки, защото родителите
и детето щели да си правят селфита в Дубай??? А после имат наглостта да звънят да се жалват, че детето им е пропуснало материала и защо му пишат ниските оценки?
Не дай си боже някой учител да си изтърве нервите и да каже на тъпанарчето, че е просто... веднага баща му по мутренски отива да се прави на велик и да крещи на учителя, а майката, която стандартно няма време от коментари в беге мамите, веднага намира време да висне в РУО да се жалва...
И след като идиотчетата гледат родителите си... какво очаквате да правят в занималнята/училището (където родителите им ги пращат не за да учат, а да ги забавляват)? На какво уважение и морал ще са научени?
Въобще...пусто дърво и за малолетните наглеци и за родителите им.
Има и хубави, читави деца, но повечето матрял не става.
9.
За 4
02.05.2025 15:49:55
Ето за такива тъпаци като теб пише в статията. И преди 1990г се даваха пари за тетрадки и други неща, но всички уважаваха учителите. Сега ще доплащате , защото криете данъци и осигуровки. Води се на МРЗ , а кара кола 100÷200х.лв. , чака ред за детски помощи, ходи всеки месец на екскурзия за 4÷5х.лв., за да се тегне на екзотични места. Да - едновременно беше безплатно, но се плащаха данъците, никой не криеше, затова беше държавно - комунизъм. Сега всеки меринджей гледа да краде , да не плаща на работника и държавата, а само РЕВЕ, че другите са му длъжни. Правилно пише ,че нарочно ги товарите децата с уроци и извънкласни занимания , за да не ги гледате в къщи. И преди преподаденото в училищата не беше достатъчно, но родителите помагаха да се донаучи, самите деца си помагахме с домашните. Всяко лято имахме да прочетем по 10книги и всеки на есен се хвалеше колко е прочел. След работа всеки се пребираше да помогне на децата, да види какво не са направили, а не като сега само по кафета и МОЛ-ове, и на телефоните. А сега кажи твоето дете кога за последно е взел книга от библиотеката или книжарница, а да я прочете - да не говорим. ЗА ТАКИВА ПРОСТИ РОДИТЕЛИ ПИШЕ В СТАТИЯТА......
,
8.
А
02.05.2025 15:45:55
То само там да е. Простолюсието обожава да се прави на важно. То разбира от медицина и прави протести пред болниците, разбира от разследване и право и прави протести пред съдилищата и полицията. Въобще разбира от всичко, но не и от неговата си работа
7.
Паметлив
02.05.2025 15:35:58
Иво Сиромахов е от зулусите на Слави, опростачили един цял народ.
Срещу добро заплащане, естествено.
А след 6ато се самооглюспи от племето си, драска си книги и сам си ги чете.
Ненужен !
6.
Иван
02.05.2025 15:32:56
Автора не се е срещал с прости български даскали!
Познато дете, в пети клас двойки по български и литература, не можело да пише есета, наредени двойки и тройки.
Родителите му го местят в друго училище, след това в седми клас, същото дете печели национални и областни награди за стихотворения и есета, кмета го награждава за есе, изваждат детето да декламира собствените си стихове пред публика. Лектор от местния университет иска да го обучава да пишат тийн вестник и т.н.
Друго дете учителка едвам му пише 4 за срока по математика, родителите се заемат, водят го по състезания по математика, детето е на 15-18 място по точки в общо държавните математически състезания, Кенгуру и др, където се състезават хиляди деца, и изведнъж след резултатите детето му искат грамотите за да ги сложат в коридора на училището.
Какво правим с такива факти?
5.
Така!
02.05.2025 15:32:08
Изгонете неграмотните, безхаберните учители, които са 80%
4.
Хахахахахаха
02.05.2025 15:29:57
Има някои хора, които трябва просто да замълчат! Както има арогантни родители, така има и отвратителни учители!
Положението е следното: щом държавата има стандарт за образованието, ВСЯКО дете трябва да го покрива на 100%!!! ВСЯКО! БЕЗ изключение! Без уроци! Без кръжоци! Без 1 ст. допълнително от родителите! Без пари ча учебници! Без пари за помагала!
Докато това не се промени родителите имат място в училищата!
Виждайки абсолютният провал на МОН, СБУ и на учителите(в частност), родителите са длъжни да следят и контролират процеса! НИЕ не сме ви касичка! Или държавата плаща ВСИЧКО и ВСИЧКИ деца покриват определените знания от МОН, или ви счупваме перманентно провалящите ви кратуни.
И тази дискусия приключва точно тук!
3.
изключително точен преразказ
02.05.2025 15:20:26
съпругата ми е учител и всеки ден ставам свидетел на нагли и арогантни родители , които изобщо не се съобразяват в колко часа да звънят на учителите . практика е след 8-9 вечерта да занимават със скапаните си интриги , и проблеми. всеки с ужасно много претенции , а повечето деца са от разведени родители или такива които и името си немогат да напишат , но за тях учителите са виновни , а те най. българина никога не е уважавал , винаги за всичко само той е прав.
2.
Алберт Айнщайн
02.05.2025 15:16:35
Наглите и капризни родители са овце и то много на брой
1.
джокович
02.05.2025 15:12:04
Много точно написано от автора... Подкрепям
  Добави Коментар
Спа с 53-години по-голям мъж и сподели, че... "Когато бяхме само аз и той, нещата бяха много по-нормални, отколкото хората предполагат", казва Холи Мадисън за връзката й с Хю Хефнър Осъществяват спешен ход Милов и Новиков свикват извънреден брифинг
Забърка се в скандал Напи се жестоко, може би заради изпадането 86-годишен милионер е обвинен в изнасилване на 4 жени Проблеми за Смоуки Робинсън
Бивш държавен секретар на САЩ в бургаска компания на "Стамфорд Бридж" Кирил Евтимов и Кери с интересен диалог Брат й реализира за крайното 7:6 между Интер и Барса, а тя е... Киара е звезда в Инстаграм
Каза големи думи след драмата в Шампионска лига Ямал вижда бъдещето си в Барса, сигурен е, че ще ликува с тима в ШЛ един ден Градушка изпочупи стъкла на коли в... Село в Асеновградска област побеля
Тръмп с коментар за ескалацията на напрежение между Индия и Пакистан От САЩ искат конфликтът да спре Сблъсък между тийнейджърски банди в София Те най-вероятно са част от така наречените "локали"
Ключов момент в "Ергенът" Един от мъжете ще говори с майките на дамите, които го вълнуват МВнР отговори на Путин "Присъединяването на Република България към Организацията на Северноатлантическия договор (НАТО) е суверенно решение"