Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Рано е за летни гуми, не бързайте със смяната

Ключови думи: летни гуми, смяна, автомобил, време

Времето навън постепенно се затопля и някои шофьори вече започват да се замислят за преминаване към летни гуми. Причините за това могат да бъдат различни – там, където живеят вече няма сняг, или пък просто не искат да чакат на опашка на гумаджийниците, които ще се образуват след месец. Поставянето на летни гуми в този момент обаче крие някои рискове, категорични са експерти.

Първият от тях е намаленото сцепление с пътя. Това се случва, защото такива гуми са по-малко еластични при температури около 0 градуса. А ако летните гуми се поставят при още по-ниски температури, те буквално ще се втвърдят и това ги прави много опасни за автомобила и хората в него.

В допълнение, втвърдяването на гумите от студа е изпълнено с увеличаване на натоварването върху окачването - твърдите гуми предават повече удари от неравни пътища към него. А от това страдат всички основни елементи на окачването на превозното средство.

Летните гуми също така са опасни на мокри настилки извън сезона. Експертите припомнят, че летните гуми имат различна система за отвеждане на водата, която е предназначена за топлия сезон.

И ако все пак някой реши да рискува с поставянето на летни гуми по това време на годината, той трябва да спази още няколко правила. Едно от тях е, че новите гуми, поставени на автомобила, трябва бъдат правилно обработени след монтажа им. През първите 500-900 километра трябва да се избягва рязкото ускорение и спиране. Освен това се препоръчва да се намали максималната скорост.

В същото време трябва да се вземат мерки и за съхраняване на зимните гуми. Те трябва да бъдат добре почистени от всякакви замърсявания, тъй като върху тях могат да останат агресивни пътни реагенти, които разрушават гумената смес.

Гумите трябва да се съхраняват на сухо, тъмно и проветриво място без торби, за да се избегне образуването на конденз вътре. Влагата може да проникне дълбоко в гумата през микропори и да разруши металния корд. Оптималният метод за съхранение - гумите, които не са монтирани на джантата, се поставят вертикално, докато сглобеното колело (джанта с гума) се поставя хоризонтално.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
9 души загинаха в храм Ужасна трагедия в Индия 50 мл ракия, сланина и лук: Народната рецепта за желязен имунитет през зимата Тази комбинация не е просто вечеря, а истинска „витаминна бомба“ и имунен щит
Огромен екшън в Пловдив! Прекъснаха Локо-Ботев Наумов е ударен, мачът е прекратен при 1:1 От 4 ноември: Промяна в организацията на движение на АМ „Тракия“ в област Бургас Участъците ще бъдат сигнализирани и обезопасени с пътни знаци
10-годишно дете почина в двора на училище Трагедия в Гърция Ники от Калофер: Господа управляващи, спрете да крадете, живее ми се! Младият мъж от 20 години е напълно парализиран и прикован на легло заради тежкото си заболяване
Бащата на Мъск със сензационно твърдение за отменената среща Тръмп-Путин Хвърли обвинение върху... Ако имаш 3 ябълки и малко канела, направи този сочен сладкиш (ВИДЕО) Тайната на неговата свежест се крие в добавянето на лимонов сок и кора, които перфектно балансират сладостта на ябълките и канелата
Хакери откраднаха суперколата на спортна звезда Дръзкото престъпление стана по време на доставката Година от трагедията на жп гарата в Нови Сад, отнела 16 млади живота Правителството на Сърбия вчера взе решение и обяви 1 ноември 2025 г. за ден на траур
Древни ритуали срещу уроки и зли сили Солта и хлябът са най-силните пазители, сочи вярване Родовото проклятие обърква живота ни! Как да разпознаем симптомите Точно както физическите болести се унаследяват, така и психологическите блокажи остават в родовата памет и се предават през поколенията