Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Потребители заляха КЗП с 28 000 жалби

Ключови думи: Комисията за защита на потребителите, 27 549 жалби, потребители

През 2024 година в Комисията за защита на потребителите (КЗП) са получени 27 549 жалби и сигнали от граждани. В по-голямата си част те касаят права на потребителите при покупка на определени видове продукти от интернет сайтове, рекламации на стоки, сключени договори с мобилни оператори, оплаквания, свързани с услуги, предоставяни от банки или във връзка с договори за т.нар. "бързи кредити", презентации по домовете или в хотели с цел закупуване на стоки и др.
 
Това каза в интервю за БТА председателят на КЗП Мария Филипова, която беше потърсена по повод днешния Световен ден на правата на потребителите, провъзгласен от Общото събрание на ООН, предава lupa.bg.
"Използвам случая да обърна отново внимание на факта, че потребителите най-добре могат да се защитят сами, като бъдат внимателни и се информират предварително за условията, при които сключват договори с търговците. Да бъдат малко по-подозрителни към обещанията за чудодейни стоки или маркови такива на нереално ниски цени", посочи тя.

Филипова припомни, че на първо място потребителите имат право на информиран избор. Това означава, че преди да закупят стока или ползват услуга, те трябва да разполагат с достатъчно информация, която да им позволи да изберат най-доброто за тях приложение, без да бъдат изненадани впоследствие неприятно от скрити обстоятелства, които е било възможно да се предвидят.

    Потребителите имат право и на ползването на безопасни стоки и услуги, за което се грижи КЗП съвместно с другите държавни органи. Имат право на защита срещу прилаганите, спрямо тях, нелоялни търговски практики. През миналата година са забранени 269 различни практики, които са прилагани от традиционни и онлайн търговци в различни пазарни сектори - туристически услуги, хранителни и нехранителни стоки, електронни съобщителни услуги, при продажби от разстояние и извън търговски обекти, посочи тя.

При все по-разпространената търговия от разстояние, потребителите имат право, без да дават обяснения, да върнат закупената стока и да развалят договора в 14-дневен срок. Имат право да предявят рекламация, когато закупят стока или ползват услуга, които не съответстват на договореното с търговеца. Потребителите имат право да изискат безплатен ремонт, замяна на стоката, намаляване на цената или възстановяване на платената сума. Важно е да запазят документа, удостоверяващ покупката или ползването на услугата, обясни още председателят на КЗП.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Русия обяви секс война на САЩ Красавици от Китай също атакуват Америка Айтос празнува с Молец и Дует Шик Общината е организирала богата програма за празника на града
Край на хартиените документи за кадастъра и имотния регистър С последните законодателни промени се придава изключителна тежест на електронния документ, като се създава вътрешноадминистративна електронна услуга Коварен вирус върлува в Пловдив  Важно е пациентите да си почиват и да приемат достатъчно течности, съветва д-р Костадин Сотиров
Камала Харис пак ще си пробва късмета на избори за президент Тя сподели, че е възможно да е първата жена в историята на САЩ на този пост На Димитровден небето се отваря На 26 октомври според народните вярвания идва зимата
Слави Трифонов си поръча брониран "Мерцедес" за един милион евро Слави Трифонов си е поръчал последен модел "Мерцедес" S-класа със солидна бронировка Регионалният министър: Ще предприемем стъпки за отпадането на спорната такса "водомер" Законът за ВиК предизвика много полемики, като най-притеснителни не са политическите тълкувания, а опасенията на гражданите относно компонента “такса водомер"
Грешки, които правим при настаняването и престоя си в хотел Независимо дали планираме да отседнем по работа или пък за по-дълга почивка, едва ли се замисляме много покрай престоя си в хотела Сбогом, мухъл! Таен трик с 2 съставки за идеално чиста пералня Стандартното почистване е неефективно, защото спорите на мухъла са изключително устойчиви
Домашен метод за по-бели зъби с банановата кора, който наистина работи Все повече хора по света споделят, че банановата кора е техният домашен заместител на скъпите избелващи ленти Дете падна от скала на Седемте Рилски езера  То е транспортирано с медицински хеликоптер