Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Нова зона на София затваря за най-пушещите коли от 1 декември

Ключови думи: нова зона, платено паркиране, автомобили, голям ринг, център, софия

От 1 декември 2025 г. Столична община ще започне да следи и да глобява собствениците на автомобили от най-ниската екологична група 1, които се движат в т. нар. голям ринг на центъра на София. Същият ще стане част от т. нар. зона с ниски вредни емисии, наричана още нискоемисионна зона (НЕЗ), пише segabg.com.

Това заяви зам.-кметът по екологията Надежда Бобчева на събитието "Чиста мобилност за София", организирано от екологичната организация "За Земята". Бобчева припомни, че решението за затварянето на още по-голяма територия на града за най-замърсяващите моторни превозни средства е взето през 2022 г. в мандата на миналия общински съвет. Глобите за физически лица са от 50 до 200 лв., а за юридически - от 1000 до 2000 лв.

Както и през тази зима, НЕЗ ще действа от началото на декември до началото на март 2026 г. Големият ринг обхваща (виж картата) пространството между бул. "Сливница", бул. "Данаил Николаев", бул. "Ситняково", бул. "Михай Еминеску", бул. "Пейо Яворов", бул. "Никола Вапцаров", ул. "Атанас Дуков", ул. "Люба Величкова", ул. "Сребърна", ул. "Хенрик Ибсен", бул. "П. Ю. Тодоров", бул. "Иван Ев. Гешов" и бул. "Константин Величков".

Вече две зими поред НЕЗ бе въвеждана в малкия ринг - карето между булевардите "Васил Левски", "Патриарх Евтимий", "Ген. Скобелев", ул. "Опълченска" и бул. "Сливница". През първата година ограничения за влизане в нея имаше също само за автомобилите от екогрупа 1, но през отиващата си зима под забрана попаднаха и тези от група 2. От Столична община съобщиха, че става дума за още около 140 000 коли.

В сравнение с ноември м. г., когато тестовете на системата за наблюдение отчитаха до 20 000 автомобила от група 1 и 2 на ден в малкия ринг, в рамките на действието на НЕЗ нарушителите са намалели до около 2000 на ден, заяви Бобчева. "Сега" вече писа, че според официалните данни на общината всъщност става дума за средно около 2500 нарушения на ден. Най-много бяха регистрираните в първия работен ден след влизането в сила на НЕЗ - 2 декември 2024 г., когато в нея бяха засечени 4243 автомобила от ниските екогрупи.

През декември е било често явление над 3000 МПС на ден да нарушават забраната, личи от статистиката. През януари и февруари този праг не е прехвърлен нито веднъж, като най-много влизания са регистрирани на 14 февруари - 2857. През последната седмица на февруари данните са: 2379 нарушения в последната събота на месеца, 2143 в неделя, 2500 в понеделник, 2601 във вторник, 2671 в сряда, 2663 в четвъртък и 2607 в последния ден от действието на НЕЗ.

Вече са започнати над 3000 административно-наказателни процедури за нарушения на ограниченията и са връчени 1508 фиша, изброи Бобчева. Тя поясни, че вече има и платени глоби, но без да съобщи колко. През тази зима налаганите глоби на нарушителите са само минималните от 50 лв., призна зам.-кметът на София.

85% от нарушенията са от коли от екокатегория 2 и само 15% са от по-старите МПС, съобщи още Бобчева. Тя допълни, че общината следи дали след 1 март броят на най-неекологичните автомобили в центъра се е повишил. От тези данни ще зависи дали кметството ще предложи промени в действащата наредба и целогодишна забрана за влизане в НЕЗ на МПС от екогрупи 1 и 2 в малкия ринг, каза още зам.-кметът по екологията.

В 90-дневния период на забрана са регистрирани водачи с 50-60 неправомерни влизания в центъра на София, съобщи още Бобчева. Тя поясни, че през тази година се отчита и наказва по едно нарушение на ден, като допълни, че изявените рецидивисти са около 600 МПС. Зам.-кметът коментира, че в масовия случай става дума за доставчици на различни стоки. Бобчева каза, че вече са проведени разговори със собственици на фирми за намиране на решение на проблема с техните автомобили.

 

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Италия прие закон да наказва с 5 години затвор за незаконните АI – “дийпфейкове” В Италия правителството прие забрана за изображения или видеоклипове, създадени с помощта на изкуствен интелект, без съгласието на изобразените лица 11-годишен бе приет по спешност в болница след 14-часово писане на домашни Ученикът е диагностициран с дихателни проблеми, причинени от хипервентилация, в резултат от емоционален стрес
Столична община трябва да премести трамваите от локалното на бул. „Скобелев“, реши ВКС Вече 13 години общината бездейства по отношение на задължението си да премахне едно уж временно трасе „Евакуираха“ служителите на Община Бургас заради пожар В рамките на тренировката беше разигран сценарий, при който терорист предизвиква пожар в приземния етаж на сградата
52 години по-късно има зловещи съмнения за тази катастрофа На 12 ноември 1973 г. Людмила Живкова се качва в правителствен черен Mercedes-Benz W114/115 и тръгва от резиденцията в Бояна в посока летище „София“... Тръмп обяви Aнтифа за терористична организация – какво означава това Антифа от години е символ на разрушение и безнаказаност и е нанесла щети за милиарди долари
Мелания Тръмп говори високо и ясно в ярко жълто на държавния банкет във Великобритания Кейт Мидълтън и Мелания Тръмп предприеха различни подходи към модата в замъка Уиндзор  Държавата заделя над 1,5 млн. лв. за спасяване на Рибарското училище в Созопол Проектът осигурява изграждане на временна укрепваща конструкция, която ще стабилизира сградата, без да натоварва допълнително компрометираната конструкция
На вниманието на Джокович! Камелия ще гостува на Фестивала на семейството в Полски извор Тази година програмата е страхотна Работодатели искат да се замрази минималната работна заплата Дават ли се „пари под масата“ за възнаграждение и в кой сектори?
Баща и син от Царево дариха уникална пейка за кърмачки на Общината Царево стана първият град в България с пейка, създадена специално за удобство на кърмещите майки Байдън закъса с парите - няма желаещи за лекциите му по $500 000 Основната причина е ниската му популярност сред американската публика