Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Започва мащабна информационна кампания за еврото в България

Ключови думи: кампания, евро, видеоклип, реклама, валута

През настоящия месец март ще стартира мащабна информационна кампания относно въвеждането на еврото в България. Това стана известно от думите на министъра на финансите Теменужка Петкова в рамките на парламентарния контрол в Народното събрание. Петкова отговори на въпрос на народния представител от ПП-ДБ Николай Денков кога финансовото министерство планира да възобнови комуникационната кампания относно присъединяване на България към еврозоната и какво предвижда тя.

"Голяма част от забавянето на подготовката и възлагането на обществените поръчки по комуникационните дейности (относно приемането на еврото у нас - бел. авт.) вече е преодоляно, така че още през този месец ще стане факт и ще стартира мащабна информационна кампания по медиите във връзка с въвеждането на еврото в Република България", каза Теменужка Петкова пред депутатите в Народното събрание.

Петкова посочи, че един от водещите приоритети на правителството е членството на България в еврозоната и управляващите имат волята да направят всичко необходимо да се доведе този процес докрай, включително и чрез провеждане на пълноценна информационна кампания, която да разясни предимствата и ползите за хората и бизнеса от въвеждане на еврото.

Финансовият министър направи ретроспекция на извършените дейности отноно комуникационата кампания досега и проблемите, възникнали пред нея през последните години.

"Постоянната промяна на ръководствата на институциите и техните визии за управление и реализиране на политики също са оставили своя отпечатък, което е видно и от забавянето на пълноценна кампания по отношение на еврото", каза Петкова.

По думите ѝ информационната кампания за еврото е разписана подробно още в началото на 2021 година, когато министър на финансите е Кирил Ананиев. В неговия мандат са изготвени работният вариант на комуникационната стратегия за информация и публичност на присъединяването на България в еврозоната и проектът за националния план за въвеждане на еврото в Република България.

"Фактите показват, че подготовката е започнала навреме, но двете служебни правителства след това, както и редовното правителство впоследствие не са работили с темпо, необходимо за подготовка и стартиране на информационната кампания“, каза Петкова.

По думите на финансовия министър първата информационна стратегия е приета през ноември 2022 година с решение на Координационния съвет за подготовка на Република България за членство в еврозоната, но без заложени средства за реализацията ѝ.

"Оказва се, че няма заложен ресурс в бюджета на Министерството на финансите за изпълнение на кампанията за разлика от разписаната процедура за периода 2021-2024 година, когато тогавашното ръководство на Министерството на финансите планира финансов ресурс с тригодишен хоризонт. За съжаление тези средства са премахнати от план-сметката", каза Петкова, добавяйки, че в резултат на това финансовото обезпечаване на комуникациионите дейности е било осигурено с решение на служебното правителство за допълнителни разходи в размер на 10 млн. лева по бюджета на Министерството на финансите.

Петкова посочи, че в края на 2022 година е възложена, а през март 2023 година е приета работата по договора за разработка и внедяване на интернет страница за въвеждането на еврото в Република България. През март 2023 година е сключен договор за изработване и предостяване на 6 информационни клипа - 30-секунден и 15-секунден вариант за въвеждане на еврото и ползите от членството на страната ни в еврозоната.

"Изработени са три клипа, като договорът е предсрочно прекратен през месец юни, когато министър на финансите е г-н Василев (Асен Василев, бел. авт.) Това са същите клипове, за които впоследствие са сключени договори едва през месец март 2024 година по телевизии с национално покритие - Българска национална телевизия, Нова телевизия и bTV непосредствено преди кампанията за изборите за Европейски парламент", каза Петкова.

По думите ѝ в края на март 2024 година е стартирала и официалната интернет страница, свързана с въвеждане на еврото в Република България, която беше подготвена от екипа на МФ в служебното правителство.

"В месеците на управление на вашето правителство е проведен конкурс за лого, слоган и брандбук на кампанията "Единството е сила". Този слоган и логото са интегрирани в споменатите вече клипове и официалния сайт за еврото", каза Петкова.

Финансовият министър добави, че всичко, което трябва да бъде направено, за да получат българските граждани и бизнес коректна информация относно еврозоната, ще бъде направено.

2
Коментара по темата
2.
Данаил петкoof
12.03.2025 12:06:52
Като влезе еврото в България шшше пукнем от ГЛАД всички маймуни в България
1.
ТБС
08.03.2025 15:43:23
На тая шибана пачавра и кажете, че без референдум, нарушават Конституцията и ще бъдат преследвани. Дано да е от закона, ама трудно.
  Добави Коментар
Тежък инцидент с ел. тротинетка в Средец, 42-годишен мъж е със счупен прешлен на гръбначния стълб Мъжът е блъснат от автомобил Депутатите излизат в лятна ваканция Продължителността й е мечта за мнозина
Искате да направите курбан за здраве? Добре, но подгответе няколко хиляди Ще са ви нужни минимум 2 хил.лева Защо трябва да се търси второ мнение при повреда на колата Американец си спести близо 7000 долара
Български национал направи супер изненадващ трансфер Отиде в Тел Авив Хеликоптери и самолети се борят срещу огъня в Струмяни, заваля и дъжд Хората от района се надяват природата да помогне
Подгответе се за незабравим купон! "Вълкът" Руши ще превземе сцената на Амфитеатъра в Созопол на 1 август Побързайте, за да станете част от това незабравимо шоу, местата са ограничени!  Къде изчезнаха българските зеленчуци от пазара, 2/3 са вносни Слънчевото време се отразява добре на гроздето
Мащабна руска атака по Киев, има загинали Ранени са над 50 човека, поне 2 са жертвите Рибена чорба в чаша за сладолед и таратор с повече лед, отколкото кисело мляко - това са измамите по морето Комисията за защита на потребителите с ясно предупреждение към ресторантьорите
Гунди бе класиран в Топ 100 на най-добрите нападатели, ясно е защо Стоичков не фигурира Лудогорец влезе в групи на евротурнирите след драма срещу хървати Продължения в Разград при сериозно числено преимущество за "зелените"