Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Голям скандал в ефира на бТВ

Ключови думи: шофьорски курсове, увеличение на цените, автошколи, обучение на шофьори, Йонко Иванов, Ангел Попов, наредба 37, корупция в автошколите, мото-час, методология на изпитите, технологични нововъведения, GPS тракери.

Поскъпването на шофьорските курсове в България предизвиква все повече коментари. Според Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка, увеличението е напълно оправдано и отразява икономическите реалности. "Това не е просто поскъпване, а адаптиране към стандартите в Европа. Очаква се цената на курсовете да се увеличи още, като достигне около 2000 лв.", сподели Иванов в предаването "Тази неделя".

По думите му, крайната цена включва всички компоненти на обучението – практически и теоретични часове, както и изпитите. В момента един мото-час струва 50 лв., а цялата програма може да достигне до 2000 лв. Въпреки това, Иванов подчерта, че цената в България е по-ниска от тази в повечето европейски държави.

Ангел Попов от Европейския център за транспортна политика също подкрепя увеличението, като посочи, че 2000 лв. не са много, ако автошколите стриктно спазват стандартите и наредба 37. Той заяви, че качеството на обучението трябва да бъде безкомпромисно високо, за да подготвя адекватно младите шофьори.

Тема на дебат станаха и корупционните практики в системата. Според Иванов, нововъведенията, като GPS тракери и други технологии, оскъпяват курсовете допълнително, без да гарантират по-добро обучение. Той също така изрази недоволство от липсата на ефективен диалог между регулаторните органи и бранша, подчертавайки, че много предложения на автошколите не са взети предвид.

Попов и Иванов влязоха в спор относно въпросите в изпитните тестове, като Иванов посочи, че някои от тях са нелогични и подвеждащи. Той настоя за повече прозрачност и подобрения в методологията на изпитите.

Очакванията са промените и въвеждането на нови технологии да продължат да влияят както върху цените, така и върху качеството на шофьорското обучение.

4
Коментара по темата
4.
Петър
27.01.2025 11:57:43
Кожодери са инструктурите
Нищъ качествено не преподават. Чного от тях не говорят правилно. Ебачи и т н л. Стро контлол над тях
3.
Прост каруцар
26.01.2025 16:45:08
Били по-ниски от ЕС, а за нашите най-ниски заплати защо мълчи?
2.
Малоумници
26.01.2025 16:24:55
2000 лв не били много, на запад били повече, ние с нищо не може да се сравняваме със западните държави, много сме далече от тях, нищо че сме в един европейски съюз! То и заплататие на запад са други алчни боклуци такива, не като тука смешни и жалки и всеки като тръгне да вдига всичко и инфлацията расте!!!
1.
Бай..,..
26.01.2025 15:43:14
Глупаци - изроди!
  Добави Коментар
Меси подписа договор до 2028 година Остава в Маями Два руски самолета навлязоха във въздушното пространство на Литва  Испански изтребители патрулират района
Спортна надежда уби баща си Жънеше успехи във Формула 3, сега е в килията Обезумял от ревност гурбетчия преби до смърт жена си Пиян и дрогиран я удрял по главата пред невръстните им деца
Огромна трагедия! Момче почина след ухапване от змия Баща му е направил фатална грешка Двама рибари извадиха 292-сантиметрово "чудовище" от язовир Рекордът им може да не бъде признат
Медведев с гръмки думи след санкциите на САЩ срещу Лукойл и Роснефт Ето какво твърди Военнослужещ от Специалните сили пострада тежко при парашутен скок За инцидента са уведомени близките
Китайски джип преплава голяма река Има напълно водонепроницаем корпус ЦСКА готви 2 трансферни удара Иска Балов и Маринов
Полицейска гонка до Варна 39-годишен апаш бяга от ченгетата Осъдиха за 39-и път рецидивист от голям роден град Мъжът е 48-годишен