Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Какъв е самолетът L-39ZA „Албатрос“, който катастрофира край „Граф Игнатиево“

Ключови думи: Албатрос, новини, министерство на отбраната, Флагман

Учебно-тренировъчен самолет L-39ZA "Албатрос" катастрофира при подготовката на утрешните демонстрации за авиошоуто в Граф Игнатиево, пише Труд.

Какъв е самолетът L-39ZA „Албатрос“

„L-39ZA „Албатрос“ е високоманеврен реактивен учебно-боен самолет, предназначен за първоначално и напреднало летателно обучение, както и за първоначално обучение и усъвършенстване на летателните умения на екипажите по бойно използване“, посочват от Министерството на отбраната.

На 17 септември 2016 г. България чества 30-ата годишнина на L-39ZA „Албатрос“. Министерството на отбраната публикува видеоклип, с който я отбелязва.

Българската поръчка за този тип самолети датира от 1985 г. – общо 36 самолета, разпределени в две ескадрили.

Първата от тях е от състава на втори и учебно-боен авиополк (УБАП), базиран на летище „Каменец“.

Тя получава 12 самолета през 1986 г. и още няколко през 1987 г. Втората ескадрила получава 12 броя L-39 ZA през 1990 г. През 1987 г. е доставен и тренажор TL-39, монтиран във ВНВВУ „Георги Бенковски“ – Долна Митрополия, коментира авиофорум „Гражданска авиация“.

Първата група български пилоти – общо 10 души, както и инжерено-технически състав, заминават на курс за приучване на новия самолет през март 1986 г.

Той се провежда в учебния център на ВВС на Чехословакия в Кошице.

Курсът е с продължителност два месеца. През месец май летателният и инженерно-техническият състав са допуснати до полети и експлоатация на самолета с отлични резултати.

Първият L-39Z A с борден номер 827 каца на българска земя и е зачислен в 2-и УБАП, летище „Каменец“, на 1 септември 1986 г.

Новият самолет служи за замяна на остарелите самолети за повишено летателно обучение УМиГ-15 и МиГ-17 в една от ескадрилите на 2-и УПАБ, а другата по това време лети на МиГ-21. След извеждането от въоръжение на МиГ-21, и двете ескадрили на полка в „Каменец“ са превъоръжени с L-39 ZA.

През юни 2006 авиобаза „Каменец“ е закрита и самолетите са включени в състава на новообразуваната Военновъздушна учебна база „Георги Бенковски“ – Долна Митрополия.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Семпъл, но много вкусен сладкиш - днес го направих с малини, вчера с ягоди, а утре ще пробвам с боровинки Следвайте тази изпитана рецепта и се насладете на съвършенството на вкусовете Бойко Борисов: „Балкански поток” няма да се продава на американски хедж фонд Той коментира и решението НС да не гласува предложението за провеждане на референдум за еврото
Ченге менте измами 79-годишен шофьор Младият мъж спрял до дядото и започнал да лъже на поразия Тези 3 зодии ще ви донесат само страдания, махнете ги от живота си Представителите на тези знаци имат изключително трудна природа и е добре да не се хабите за тях
Черпят най-железните имена На 14 май светата Църква почита Св. Исидор Интересно събитие в Царево Градът се включва в международната инициатива Европейска нощ на музеите 2025 г.
Катастрофа на пътя Бургас-Варна, пострадаха 3 жени За щастие инцидентът не доведе до големи контузии Футболна супер вечер на 14 май – 7 купи, 7 финала, една вечер, в която всичко се решава
Драма на пешеходна пътека в Бургас 25-годишен мъж е с контузии Брутална кражба в Бургаско Удар с лопата и задигане на портфейл в село Русокастро
37-годишен мъж с неприятно провинение в Бургас Кара дрогиран В средата на май: Сняг заваля в... Майска изненада в родни села