Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Надяваме се до края на годината да стартираме работните проекти за етажни паркинги в жк „Възраждане”

В офиса на зам.-кмета по строителство, инвестиции и регионално развитие инж. Чанка Коралска Флагман разговаря с нея за бъдещето на паркирането в Бургас и за новите кръгови движения
Ключови думи: чанка коралска, бургас, етажни паркинги, възраждане, кръгови кръстовища

Инж. Чанка Коралска е зам.-кмет по строителство, инвестиции и регионално развитие на Община Бургас. Разговаряме с нея във връзка с идеята на екипа на Димитър Николов за изграждането на етажни паркинги в ж.к."Възраждане".

- Инж. Коралска, трафикът в Бургас от дни е истинско изпитание за нервите на шофьорите. Паркирането също е невъможно. Какво прави Община Бургас за решаването на тези проблеми?

- Това е в резултат на факта, че хората стават все по-материално състоятелни и си купуват повече автомобили. Така се поражда другият въпрос - трябва да се намери място, където тези коли да нощуват. Община Бургас работи по този проблем усилено и не от днес, а от години. Виждате, че там, където правим нови улици, винаги опитваме да увеличим паркоместата. С ремонтите на междублоковите пространства също се опитваме да осигурим на живущите максимална възможност за паркиране. Знам, че това е недостатъчно и затова търсим всеки възможен свободен общински терен да бъде превърнат в подходящо място за пракинг.

Така възникна идеята за проведената анкета. Избраните в нея терени Димитър Николов преди няколко години забрани да бъдат продавани, въпреки че са отредени за жилищно строителство. Те са потенциално подходящи да бъдат изградени етажни паркинги. Направихме обратна връзка с гражданите - имаме идентифицирани три терена, които получиха най-много гласове като потенциално възможни. Те са разположени между други сгради и изграждането трябва да се случи на калкан с вече съществуваща сграда.

Процедурата е сложна - преминава освен през обществено обсъждане, през изменение и на Подробния устройствен план (ПУП). Надяваме се да нямаме жалби в съда, след като всичко бъде одобрено и процедурата премине за няколко месеца, ще пристъпим към същинското проектиране.

Изграждането на три такива паркинга няма да реши на 100% проблема с паркирането. Община Бургас продължава да идентифира и други терени.

- А какво се случва с идеята за паркинг над пазара "Краснодар"?

- За района на "Краснодар" има и одобрения и несъгласия. Там идеята е да се изгради едно надземно ниво, което да запази пазарната площ и да се направи второ ниво, използвайки денивелацията между двете улици, между които е изграден пазарът. Но това, като че ли, е един процес, който ще бъде малко по-дълъг, защото изисква повече предпроектно проучвателни работи, за да може отново да предложим на гражданите една по-изчистена концепция.

- Каква е вашата идея? Да запазите напълно пазарът и върху него да има паркинг?

- Идеята е половината терен да бъде върху нивото на съществуващата сграда, да се преустрои пространството, да има помещения, които да са много по-удобни за хората, които ползват пазара. В момента смятам, че има още какво да се желае като организация на това пространство.

- Хората изразиха притеснения, че там така трафикът ще влезе по малките улички на жк „Възраждане”.

- Трафикът така или иначе го има. Реално няма да вкараме допълнителни хора вътре, защото там ще паркират хората, които ползват пазара и търговските обекти, както  хората, които живеят в комплекса. Нека да стане ясно, че паркингите в жк „Възраждане” ще обслужват основно тези, които живеят наоколо.

- За колко места ще бъдат паркингите, които сте идентифицирали като терени?

- Касае се за 50-60 места в позиции 1, 2 и 5 от анкетата. Възможно е тази бройка да бъде увеличена, в зависимост от начина, по който ще се преминава от едно ниво на друго. Когато терените не са с голяма площ, подходящ начин за качване на автомобилите по етажите е с асансьорна платформа. Но когато е факт изменението на Подробния устройствен план и няма жалби по него, тогава с конкретното проектно решение ще можем да дадем яснота кой паркинг с какъв капацитет ще е.

- От картата, предоставена от Община Бургас като част от анкетата, паркинг 3 изглежда като най-голям. С колко места ще разполага той?

- Това е паркингът на "Краснодар", който може да реализира между 100 и 150 места. Пред нас предстои предизвикателството да предложим достатъчно добър вариант като концепция за това място, за да могат хората да го разберат и осмислят, и да ни дадат възможност да тръгнем напред с реализацията.

- Тези паркинги ще бъдат част от Синята зона, ще се заплащат допълнително? Каква е вашата концепция?

- Има различни варианти. По всяка вероятност няма да са напълно безплатни. Обсъждали сме вариант, с който и аз съм съгласна, да има възможност да се паркира по същия начин, по който в момента е организирано паркирането в жк „Възраждане”. Т.е. - запазва се както почасовото паркиране, така и годишния абонамент.

- Кога може да започне реалното изграждане и откъде идва финансирането?

- Финансирането ще бъде смесено. Ще търсим държавни средства, които се предоставят на общините за проекти, както и ще вложим собствени. По-важно е наистина да направим тази промяна на ПУП-а, да се отредят терените и в края на годината да стартираме с работните проекти.

- На друга тема - къде предстои да се изградят кръгови движения в Бургас и ще облекчи ли това трафикът, според вашите експерти?

- Кръговите кръстовища се доказаха като един доста добър начин за регулиране на трафика. Това е и европейска тенденция. Преди 15 години стартирахме плахо с кръговото кръстовище на "Трапезица", но виждаме колко лесно вече е движението там. Сега, в етап изграждане, е кръгово кръстовище, което се намира на едно доста проблематично място за Бургас - между улиците „Димитър Димов” и „Никола Петков” в жк „Изгрев”. Там се развързва цялото движение за комплекса и към околовръстното. Получи се добър вариант и се надявам до края на годината да сме готови. В момента съвсем умишлено забавяме строителството, защото не искаме да възпрепятстваме летния сезон.

- Другите, които се предвиждат, къде ще бъдат?

-Предвиждаме две кръгови кръстовища на бул. „Захари Стоянов” - първото е на връзката за кв. Горно Езерово, а второто на първия вход към жк „Меден рудник”. Комплексът е доста голям и доста населен - един малък град, който има нужда от оптимизация на тези две кръстовища, които към момента са светофарно регулирани.

 

Мащабна руска атака по Киев, има загинали Ранени са над 50 човека, поне 2 са жертвите Рибена чорба в чаша за сладолед и таратор с повече лед, отколкото кисело мляко - това са измамите по морето Комисията за защита на потребителите с ясно предупреждение към ресторантьорите
Гунди бе класиран в Топ 100 на най-добрите нападатели, ясно е защо Стоичков не фигурира Лудогорец влезе в групи на евротурнирите след драма срещу хървати Продължения в Разград при сериозно числено преимущество за "зелените"
Очакват се валежи в страната Максималните температури ще бъдат между 25° до 30°, за столицата ще е около 24 Посочиха най-здравословното място за живеене Край морето, според американски учени
На 131 години почина най-възрастната жена в Турция Тя има 7 деца и 110 внука Отиде си голямата германска спортистка Далмайер Тя бе едва на 31 години
Жандармерия пази къщите на евакуираните от Плоски, хората говорят за чудо след пожара Над 300 души са били принудени да напуснат домовете си и още не могат да се върнат в селото Кремъл осъди декларация на българския парламент Размяна на "любезности" между София и Москва
Японската "Баба Ванга" предрекла днешното цунами и коронавируса Ето подробности Олио или свинска мас: Коя мазнина да изберем за пържене? За готвене при високи температури експертите препоръчват да се използват мазнини с висока точка на димене