Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Ледът, който блокира корабите в Азовско море, стига до четирийсет сантиметра

Диян ДИМОВ, изпълнителен директор на Пристанище Бургас
Ключови думи:

Диян Димов е изпълнителен директор на Пристанище - Бургас и председател на постоянната комисия по бюджет и финанси в Общинския съвет. Използвам една от почивките на първата сесия, която се провежда в Морското казино, за да разбера нанесла ли е щети на порта силната буря в началото на месеца. От терасата на казиното се вижда как точно в този момент в пристанището влиза поредният контейнеровоз.

- Г-н Димов, тези дълги сесии не пречат ли на вашата работа?

- Този режим ми е познат отдавна, тъй като в пристанището сме свикнали да работим и по 24 часа на ден. Освен това въпросите, които се решават тук, в много случаи съвпадат с въпросите, които се решават там – социална, културна, транспортна сфера, бюджет, финанси – това са теми, които за едно голямо предприятие като нашето са ежедневие.

- При вас обаче се работи технократски – поставя се въпросът и се вземат решения. Не ви ли се струва, че тук се губи много време в изказвания, основно политически, това не ви ли изнервя?

- В Общинския съвет има много партии, всяка има собствено мнение и това е реалната демокрация, а целта е с решенията, гласувани с мнозинство, да се постигне най-добрия резултат. При нас също има дебати всеки ден на оперативките. Нормално е да съществуват различни мнения за решаване на един и същи въпрос.

 

Не се изнервям от дългите дебати в общинския съвет, и на нашите оперативки в пристанището стават горещи дискусии, казва Диян Димов

- След бурята има ли някакви щети в пристанището?

- Абсолютно никакви щети, работим с обичайния ритъм. Щетите са единствено в Азовско море, тъй като от 16 януари морето е замръзнало и имаме над 100 000 тона непристигнали товари. Това са въглища, кокс, заготовки  за комбината в Дебелт, което пък нарушава обработката и износа на тази суровина.

- Къде са блокирани корабите?

- Основно в Мариупол и на Керченския пролив, в момента над 200 кораба чакат проводка по леда.

- Огромни ли са таксите, които трябва да се плащат за този непредвиден престой?

- Таксите се поеха от корабособствениците, но самата обстановка се усложни, защото районът на Украйна и Русия е изключително производствен, натоварен…

- Наши екипажи са блокирани в самото море?

- Има и наши, но основно са чужди кораби. Някои са блокирани на кей, други -  в определени участъци в морето. По данни от вчера (22 февруари – б.а.) ледът достига на места до 40 сантиметра.

- Бедстващи ли са тези кораби, има ли някаква опасност за тях?

- Не, никаква опасност. Просто не могат да превозят товарите си.

- И вие в момента бездействате?

- Не, обработваме два контейнеровоза. В сряда завършихме единия, а в момента виждате да пристига другият – „Екватор“. Идва от турското пристанище Амбарли. Тези кораби носят обикновено от 300 до 500 двайсетфутови контейнера. Ние обработваме по 30 на час, което означава, че в рамките на 11 – 12 часа ги разтоварваме. Трябва да ви кажа, че по отношение на контейнерите имаме над 50 процента ръст от началото на годината.

- Това наистина е огромен успех. С какво портът ни стана по-атрактивен – ниски такси или…

- С привличането на една от най-големите корабни компании - Мерск - от юни месец миналата година Бургас стана разпределителна точка на много товари за Южна България, имаме и транзитни контейнери, които оттук поемат към Украйна и Русия. От началото на годината е открита нова линия от Италия през Гърция – Бургас – Одеса с хладилни контейнери и през 10 дни тук идват по сто контейнера с банани.

- Защо предходното правителство, което работеше в една чудесна икономическа обстановка, не успя да постигне това и пристанището ни пустееше?

- Въпросът е какви цели и задачи си е поставял всеки един управленски екип. Нашата първа задача беше да стабилизираме финансово предприятието, която мисля, че вече изпълнихме и на втория етап – да превърнем Бургас в основно пристанище на Черно море за България и Европейския съюз. Потенциалът на порта е бил години наред разпиляван, ние просто успяхме да го концентрирахме.

6
Коментара по темата
6.
?
27.02.2012 17:36:35
ЧетириЙСЕТ? Баво бе!
5.
Баранов
25.02.2012 11:01:34
Посоката ти е вярна , Деян Димов ! Действай в нея ...
4.
някой
24.02.2012 21:38:35
От няколко месеца Маерск е непрекъснато в устата на г-н Димов и негова най-голяма гордост.Защо не отиде до контейнерния терминал и да го снимате на фона на лунното поле, което ще откриете там?
3.
алоооооооооо
24.02.2012 16:45:23
четирийсет сантиметра ,ДА НЕ СА ДВЯ ПО ДВАЙСЕТ ИЛИ ТРИЙСЕТ ДЕВЯТ КЯ ЕДНО ,неграмотници от де пода надолу
2.
оная
24.02.2012 12:55:04
да ебам и бананите по 2.90 на магазина
1.
Папазов
24.02.2012 12:11:50
С две контейнерни линии Бургас никога няма да стане основно пристанище на Черно море.Във Варна акостират пет контейнерни линии, а да не говорим за Констанца.
  Добави Коментар
Показа се почти гола Изпълнителката се глези във Франция Политическо напрежение в РСМ Една от партиите в коалиция ВРЕДИ минава в опозиция
Киселова решава за предложението за референдум Ще има ли гласуване в Народното събрание? Температурите днес ще са... Между 15 и 20 градуса в най-топлите часове от денонощието
Незрящият Виктор Асенов пробяга 80 км на Асеновградски баири въпреки дъжда  Несломимият и водачите му започнаха състезанието още в 7.00 сутринта в събота Добри Митрев: Еврозоната е последната стъпка за благоденствуващо и проспериращо общество Напълно сме готови за членството в нея, каза председателят на Управителния съвет на Българската стопанска камара
Да се откажем ли от православието заради войната в Украйна? Проф. Янакиев лобира за учебниците на Костов Не съм против „Религии и добродетели“, но не бива в учебниците да има руски опорки  Скандал с Макрон Някои твърдят, че се е дрогирал във влака за Киев! От Франция категорично отрекоха
Взима важно решение Васил има 2 рози, дамите пък са двойно повече Тошко Йорданов: Политиците са слуги на народа, да го оставят да гласува на референдум за еврото! Има достатъчно време до конвергентния доклад, за да може Конституционния съд да вземе решение дали е законен или не
Много е болна Кели от "Женени с деца" почти не излиза от къщи Буря в "Ергенът" Мартин и Даниела с първи скандал, след като заживяха в едно имение