Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Ледът, който блокира корабите в Азовско море, стига до четирийсет сантиметра

Диян ДИМОВ, изпълнителен директор на Пристанище Бургас
Ключови думи:

Диян Димов е изпълнителен директор на Пристанище - Бургас и председател на постоянната комисия по бюджет и финанси в Общинския съвет. Използвам една от почивките на първата сесия, която се провежда в Морското казино, за да разбера нанесла ли е щети на порта силната буря в началото на месеца. От терасата на казиното се вижда как точно в този момент в пристанището влиза поредният контейнеровоз.

- Г-н Димов, тези дълги сесии не пречат ли на вашата работа?

- Този режим ми е познат отдавна, тъй като в пристанището сме свикнали да работим и по 24 часа на ден. Освен това въпросите, които се решават тук, в много случаи съвпадат с въпросите, които се решават там – социална, културна, транспортна сфера, бюджет, финанси – това са теми, които за едно голямо предприятие като нашето са ежедневие.

- При вас обаче се работи технократски – поставя се въпросът и се вземат решения. Не ви ли се струва, че тук се губи много време в изказвания, основно политически, това не ви ли изнервя?

- В Общинския съвет има много партии, всяка има собствено мнение и това е реалната демокрация, а целта е с решенията, гласувани с мнозинство, да се постигне най-добрия резултат. При нас също има дебати всеки ден на оперативките. Нормално е да съществуват различни мнения за решаване на един и същи въпрос.

 

Не се изнервям от дългите дебати в общинския съвет, и на нашите оперативки в пристанището стават горещи дискусии, казва Диян Димов

- След бурята има ли някакви щети в пристанището?

- Абсолютно никакви щети, работим с обичайния ритъм. Щетите са единствено в Азовско море, тъй като от 16 януари морето е замръзнало и имаме над 100 000 тона непристигнали товари. Това са въглища, кокс, заготовки  за комбината в Дебелт, което пък нарушава обработката и износа на тази суровина.

- Къде са блокирани корабите?

- Основно в Мариупол и на Керченския пролив, в момента над 200 кораба чакат проводка по леда.

- Огромни ли са таксите, които трябва да се плащат за този непредвиден престой?

- Таксите се поеха от корабособствениците, но самата обстановка се усложни, защото районът на Украйна и Русия е изключително производствен, натоварен…

- Наши екипажи са блокирани в самото море?

- Има и наши, но основно са чужди кораби. Някои са блокирани на кей, други -  в определени участъци в морето. По данни от вчера (22 февруари – б.а.) ледът достига на места до 40 сантиметра.

- Бедстващи ли са тези кораби, има ли някаква опасност за тях?

- Не, никаква опасност. Просто не могат да превозят товарите си.

- И вие в момента бездействате?

- Не, обработваме два контейнеровоза. В сряда завършихме единия, а в момента виждате да пристига другият – „Екватор“. Идва от турското пристанище Амбарли. Тези кораби носят обикновено от 300 до 500 двайсетфутови контейнера. Ние обработваме по 30 на час, което означава, че в рамките на 11 – 12 часа ги разтоварваме. Трябва да ви кажа, че по отношение на контейнерите имаме над 50 процента ръст от началото на годината.

- Това наистина е огромен успех. С какво портът ни стана по-атрактивен – ниски такси или…

- С привличането на една от най-големите корабни компании - Мерск - от юни месец миналата година Бургас стана разпределителна точка на много товари за Южна България, имаме и транзитни контейнери, които оттук поемат към Украйна и Русия. От началото на годината е открита нова линия от Италия през Гърция – Бургас – Одеса с хладилни контейнери и през 10 дни тук идват по сто контейнера с банани.

- Защо предходното правителство, което работеше в една чудесна икономическа обстановка, не успя да постигне това и пристанището ни пустееше?

- Въпросът е какви цели и задачи си е поставял всеки един управленски екип. Нашата първа задача беше да стабилизираме финансово предприятието, която мисля, че вече изпълнихме и на втория етап – да превърнем Бургас в основно пристанище на Черно море за България и Европейския съюз. Потенциалът на порта е бил години наред разпиляван, ние просто успяхме да го концентрирахме.

6
Коментара по темата
6.
?
27.02.2012 17:36:35
ЧетириЙСЕТ? Баво бе!
5.
Баранов
25.02.2012 11:01:34
Посоката ти е вярна , Деян Димов ! Действай в нея ...
4.
някой
24.02.2012 21:38:35
От няколко месеца Маерск е непрекъснато в устата на г-н Димов и негова най-голяма гордост.Защо не отиде до контейнерния терминал и да го снимате на фона на лунното поле, което ще откриете там?
3.
алоооооооооо
24.02.2012 16:45:23
четирийсет сантиметра ,ДА НЕ СА ДВЯ ПО ДВАЙСЕТ ИЛИ ТРИЙСЕТ ДЕВЯТ КЯ ЕДНО ,неграмотници от де пода надолу
2.
оная
24.02.2012 12:55:04
да ебам и бананите по 2.90 на магазина
1.
Папазов
24.02.2012 12:11:50
С две контейнерни линии Бургас никога няма да стане основно пристанище на Черно море.Във Варна акостират пет контейнерни линии, а да не говорим за Констанца.
  Добави Коментар
Шерцингер гледа българско предаване Направи й впечатление пантомима Гери от Игри на волята потъна в скръб (СНИМКА) Инфлуенсърката загуби майка си
Какво се случва с Крисия и Никола Цолов? Гаджета ли са? В Национален парк „Пирин“ откриха мъж, обявен за починал преди години Служители на парковата охрана открили мъжа, който проявил агресия, когато му били поискани  лични документи за да му бъде написан акт за нарушението
Не купувам безобразно скъпата Нутела, а си я приготвям сама у дома от обикновени банани: Здравословна и вкусна! За разлика от класическата Нутела, тя не съдържа палмово масло или рафинирана захар Тази течност може да предотврати редица здравословни неприятности Какаото е много полезно, сочат експерти
Тайна съставка прави перфектни тези палачинки Рецепта без дупки за солен и сладък пълнеж! Масова стрелба до България Има жертви в Гърция
Подарък за учителите в Деня на будителите: Увеличават заплатите им Kонкретните параметри все още се обсъждат със синдикатите и директорите, посочи министърът Сърбин с гръмко изказване за Мони Николов Подчерта, че Симеон е бижу в спорта
Вкусна, топла и ароматна гъбена супа с пиле Идеална за студените есенни дни Наводнение във Варна Получиха се водопади