Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Ето колко пари на данъкоплатците изкарчиха партиите за реклама

Средствата за медийно отразяване на кандидатите заемат най-голям дял от общите разходи за предизборните кампании
Ключови думи: партии, избори 2024, медии, реклама, Флагман

В първите 10 дни от предизборната кампания 40 участници в местните избори са похарчили общо 830 635 лв. без ДДС. Това сочат данните от традиционния за  (ИРПС) мониторинг на медийната реклама по време на предизборната кампания. В него са включени официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.

Най-много средства за реклама са отделили парламентарно представените формации. Първи са партия ГЕРБ с 220 005 лв. без ДДС. С малко под 100 000 лв. ги следва коалицията ПП-ДБ с 93 630 лв., „Възраждане“ с 92 703 лв. и БСП за България с 91 386 лв.Така разходите за медии на четирите формации представляват 60% от всички средства, вложени до момента за медийна реклама.

Докато кандидатите на ГЕРБ, ПП-ДБ и „БСП за България“ избира разнообразни медийни канали – електронни, печатни и онлайн, за да достигат до избирателите си, то „Възраждане“ е насочила 72% от разходваните досега ресурси за реклама в телевизия Евроком. Към 9 октомври 25 от включените в мониторинга медии са публикували информация за сключени договори с участници в изборите.

На първо място по разходвани средства се оказва в. „24 часа“, където формациите са насочили 154 783 лв. Вестникът е предпочетен както от парламентарно представени формации като ГЕРБ, „БСП за България“, ПП-ДБ, така и от по-малки и нови субекти.

На второ място е БНТ с 139 287 лв., следвана от телевизия Евроком със 109 806 лв. Тарифите на БНТ и БНР се приемат от Министерския съвет, като цените за отразяване на кампанията на двете обществени медии обичайно са значително по-ниски от тези на търговските медии.

Средствата за медийно отразяване на кандидатите заемат най-голям дял от общите разходи за предизборните кампании. За партиите е изключително важно как подбират медийните канали, през които да достигнат своите избиратели и потенциални симпатизанти.

Според изборното законодателство тарифите на медиите „не могат да надвишават средните пазарни цени за търговска реклама през последните 6 месеца преди началото на предизборната кампания”. Освен това цените и условията за отразяване трябва да са едни и същи за всички партии, коалиции, инициативни комитети и регистрирани кандидати. Според изборното законодателство медийните услуги се заплащат от политическите субекти преди съответното излъчване или публикуване.

*В случаите на договор, сключен от местна коалиция, сумите са причислявани към водещата формация – обичайно тази, която е дала името си на местната коалиция или пък е по-голяма. Така, ако в дадена община имаме коалиция между ГЕРБ и СДС, средствата са начислени в графата на ГЕРБ.

Данните са от традиционния за Институт за развитие на публичната среда (ИРПС) мониторинг на медийната реклама по време на предизборната кампания. В него са включени официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.

7
Коментара по темата
7.
А ДПС не са изхарчили и стотинка?
02.06.2024 12:34:37
Иначе за ДПС не се споменава хихи. Що ли? Я кажете колко ви платиха, за да ги прибавим към другите разходи за билбордове, черен PR и т.н. Има кой да им следи разходите, нищо, че повечето медии са техни
6.
ЗА СВЕЩИ ДА ГИ ДАДЕТЕ
02.06.2024 08:15:57
Вашта мама....!!!!
5.
Разкешват яко
02.06.2024 06:05:28
С наши пари ли си купуват ромски глас .
4.
ТБС
02.06.2024 01:56:44
Това значи, че герберастите и педерастите не плащат за реклама у флегмани, а им пускат безплатно. Въпреки това уродите не спират да харчат пари, които не са заработили. Паразити.
3.
Хахаха
02.06.2024 01:42:21
Ми то затова няма пари за елементарни неща като например веднъж годишно да се профилактира градската канализация за да не стават наводнения например . И т.н.
2.
до 1
01.06.2024 20:08:19
Що думаш? Ужасих се като ми се crash-на ad blocker-ът и видях на какво всъщност прилича този сайт!
1.
Професорът
01.06.2024 19:45:06
Ех флагман тъжно, че никой не Ви базари за реклама.
  Добави Коментар
Защо някои хора виждат "светлина в края на тунела", когато умират Учени дадоха обяснение Унгария ще съди ЕС заради руския газ Словакия обмисля подобен ход
Голямо разочарование за Мъри Стоилов в Турция Гьозтепе отпадна за Купата УЕФА зарадва футболна България! Ще сме домакини на голям форум EURO U19 ще се проведе у нас
Български шофьор реши да кара по тротоара Дори даде мигач, докато слаломира до пешеходка с куче Екшън с морски дрон в Румъния Той е локализиран и унищожен в близост до Констанца
Знаете ли, че във Формула 1 влиза нов отбор? Пилотите му са познати лица, екипът се цели високо Кадилак ще започне кампанията с представяне по време на Супербоул Мистериозно устройство на пътя върши двойна работа Шофьорите не натискат бясно газта, а бандити могат да бъдат заловени
Рускиня сподели как се живее до 114-годишна възраст "За да живееш дълго и щастливо, трябва да работиш и да се отнасяш към всички с доброта", каза достолепната жена Европейският главен прокурор Лаура Кьовеши се срещна с Георги Георгиев Тя е на важна визита в България
Шофьорите, пътуващи към Гърция могат да използват алтернативни трасета през пункт "Илинден" Агенция „Пътна инфраструктура“ прави това уточнение във връзка с временното спиране на трафика през граничен пункт „Промахон“ Натали от "Ергенът": Събуди се, народе Младата жена подкрепя протестите срещу Бюджет 2026