Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Проект отвори бургаското пристанище за големи кораби

ДППИ представи днес работата по проекта за удълбочаването на акваторията в района на пристанище Бургас
Ключови думи: новини, Флагман, Бургас, пристанище, Янко Мелконян, Анна Натова, Министерство на транспорта, Димитър Николов, Ивайло Иванов

Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) представи днес работата по проекта за удълбочаването на акваторията на пристанище Бургас.

Фирмата-изпълнител направи демонстрация на драгажните дейности, която бе наблюдавана от кмета на Бургас Димитър Николов, зам.-министъра на транспорта и съобщенията Анна Натова, ген. директор на Държавното предприятие „Пристанища инфраструктура“ Ивайло Иванов, депутатите Галя Василева и Андрей Рунчев, изп.директор на „Пристанище Бургас“ Янко Мелконян, Мартин Георгиев, ръководител на управляващия орган на ОП „Транспорт“, представители на Европейската комисия и експерти.

В последните четири месеца бяха извършени мащабни дейности, свързани с капиталното драгиране на басейна между терминал „Запад“ и терминал „Бургас изток 2“, което ще позволи влизането на големи кораби-контейнеровози.

Стойността на проекта е 70 млн.лева, а 63 млн.лева от тях са безвъзмездно европейско финансиране по оперативна програма „Транспортна свързаност“.

„Ползите ще са в няколко направления. На първо място икономически – с достигането на заложените параметри до кота 15,50 ще дадем възможност тук да акостират по-големи кораби и ще увеличат товарообема на пристанище Бургас, което от една страна води до по-високи такси и данъци, а от друга страна ще има наемане на допълнителна работна ръка“, коментира пред Флагман.бг ген. директор на ДППИ Ивайло Иванов.

Той посочи и екологичните предимства, защото с реализирането на проекта, ще се намали срока за маневриране, подход и обработка на товари, а това съкращаване на времето ще доведе до по-малко отделяне на въглеродни окиси.

Зам.-министърът на транспорта Анна Натова с новия изп.директор на Пристанище Бургас Янко Мелконян(вдясно) и кметът Димитър Николов на палубата на кораба "Бургос"

Реализацията на този проект е свързана и с изграждането на нова кейова стена за корабно място №28 на терминал „Бургас-Запад“, част от пристанище за обществен транспорт Бургас.

„БМФ Порт Бургас“ в момента изгражда дълбоководно корабно място, което ще позволи приемането на голямо тонажни кораби. Към момента изграждането на 28 корабно място е в напреднала фаза. Очакваме до края на годината да завършим и в началото на следващата година да го въведем в експлоатация, заяви от своя страна Иво Наков, юрисконсулт на „БМФ Порт Бургас“.

Зам.-министърът на транспорта и съобщенията Анна Натова подчерта, че това е първият мащабен проект на ДППИ по програма „Транспортна свързаност“.

„Бургас не спира да се развива като един модерен пристанищен град. Радостно е, че министерство на транспорта и съобщения и ДППИ допринася за това развитие на Бургас. Изпълнението на този проект ще отвори врати за приемането на по-големи кораби и увеличи капацитета на пристанището и така той ще стане атрактивно и конкурентно способно“, допълни зам.-министърът на транспортна и съобщенията.

Анна Натова подчерта, че ДППИ има амбициозна програма, те са свързани, както с морските пристанища, така и с речните. Един интересен проект е изграждането на зарядна инфраструктура за алтернативни горива. Има предвидени средства за рехабилитация на вълнолома в Бургас.

Вижте повече във видеото:

Ген. директор на ДППИ Ивайло Иванов и депутатите Галя Василева и Андрей Рунчев наблюдават презентацията, направена от фирмата-изпълнител. Драгажните дейности бяха извършени за рекордон кратък срок - 4 месеца 
Удълбочаването бе направено от -5 до -16 метра и ще позволи навлизането в акваторията на големи кораби
Това е платформата, с която бяха извършени драгажните дейности. Тя е една от най-добрите в света 

 

Мъж поискал съвет от ChatGPT и се озова в болница с хранително натравяне Изкуственият интелект убедил мъжа да замени солта с токсично съединение Кога е най-доброто време да измервате теглото си? В един и същи ден можете да отчетете до 2 килограма разлика в теглото си, в зависимост от приема на храна, течности и физическо натоварване
Скандал в музикалните среди: Русенският латино дует Торино и Пашата се раздели Един от най-обичаните български латино дуети - Торино и Пашата - сложи край на съвместната си работа ChatGPT 5 харчи ток колкото половин България САЩ и Китай няма да имат проблем, но удавената в зеленизъв Европа може да страда много
Оставаме в капан: Едва до 100 лв ще обменят в евро пощите без заявка Националният пощенски оператор ще бъде основният участник в този процес в населените места, където няма банки и финансови институции Машинистът на дерайлиралия товарен влак край Пясъчево: 38 години съм в тази професия, но чак такова нещо не ми се беше случвало Движехме се с 58 км/ч при позволени 60 км/ч, това коментира 
Безрасъдният шофьор помел автобус в София, бил зад волана още от април, парадира с пачки и дрифтове Това показва справка в Тик Ток профила на водачът Тя е на 56 г., а засенчи всичките си млади колежки Есил Дюран се пусна по дупе от плажа
Николета и Ники Михайлов не могат да продадат „Дома на мечтите“ Цената не е упомената и ще се обсъжда само със сериозни клиенти Майчинските скачат до 1200 лв. От 1-ви януари 2026 г. майките, които се върнат по-рано на работа, да получават 75%, а не на 50% от сумата, предлага Борислав Гуцанов
Николай Димитров: Даваме пространство за изява дори на най-младите творци в Несебър Разгледайте експозицията „Несебър през детските очи“  до началото на септември, ето къде Нов силен трус върна ужаса във... Трусът е регистриран на 68 км от град Петропавловск Камчатски