Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

БДЖ получи първите 19 вагони втора ръка от Германия, чака още 51

Вагоните престояха един ден в Ниш, Сърбия, а през нощта потеглиха за София
Ключови думи: бдж, влакови вагони, втора ръка, германия

В ранните часове на четвъртък България получи първата партида стари вагони, закупени през февруари от Германия, които иначе немците трябваше да нарежат за скрап. Те са 19 и пристигнаха през Унгария и Сърбия, съобщиха от железопътния превозвач. В следващите седмици се очакват още 51. Сделката за тях бе подписана от министър Георги Гвоздейков от ПП-ДБ, докато той все още бе част от „правителството на сглобката“. Той аргументира решението си с това, че БДЖ е доведена до състояние, в което няма достатъчен подвижен състав, с който да изпълнява курсовете. Едновременно с това обаче г-н Гвоздейков продължи дългогодишната традиция, датираща още от 1990-а, България да купува железопътния отпадък на Германия. Така хем плаща за нещо, което там вече е излязло от строя, с което подпомага икономиката на богатата държава, хем ѝ спестява и пари, защото рязането за скрап не е безплатно.

По този начин българският железопътен транспорт затвърждава имиджа си на неприветлив, за разлика от държавите, които изпращат у нас амортизираните си влакове.

19-е вагона са второкласни. Тъй като те са съобразени с германския стандарт за жп електричество и са за 1000 V, няма да могат да се композират с нито един друг вагон, ползван от БДЖ. Това би могло да стане, ако им се направи цялостна подмяна на електрическата система, за да се приведе към българския стандарт за 1500 V. Което пък означава, че освен че са втора ръка, покупката им ще излезе още по-солена, заради новото електрическо оборудване.

Първите изцяло нови влакове България ще получи чак след две години. Това са двуетажни вагони на полската фирма „Щадлер“, които ще пътуват по линиите от София до Бургас и Варна. Сделката за тях бе сключена в края на април. Вагоните обаче ще са у нас след либерализирането на жп транспорта ни, което бе наложено от Европейския съюз. Брюксел изиска България да организира конкурс за превозвач и именно спечелилият го ще получи и двуетажните вагони. Няма гаранция, че това ще е БДЖ. Но има очаквания, че ако е нова частна фирма, или някоя от сега съществуващите големи държавни компании в страните, от които купуваме старите им вагони, вероятно цените на жп транспорта у нас ще скочат значително.

26
Коментара по темата
26.
Урсули Ф. Лайън.
25.05.2024 20:32:02
Са, ше стане ОЩЕ ПО - МЪРЛЯВ!!

***бем ти и шибаните швабски душагубки!
25.
Мариана Базакова
25.05.2024 20:21:51
Уважаеми Господа, до кога ще бъдем сметището на Европа и ще замърсяваме земя, вода и всичко ? Нямате ли малко съвест?
24.
Пецата
25.05.2024 18:23:05
Сделка за милиони с нулев
ефект за БДЖ и с тежък баланс
за ограбена България!
23.
до 17
24.05.2024 17:12:16
Тези с с точни 10 години по-нови от нашите вагони, които пак са немски и купувани на старо. Тоест пак купуваме боклуци вместо нови влакове по плана на ЕС. Ще загубим парите, а тези ги плащаме ние.
22.
До 21
24.05.2024 10:30:37
Не знаех че са втора ръка автобусите! Но благодаря че ме светна! Тъй като съм на този свят от 56 години, за разлика от твоите 5, може и да забравям някои неща!
21.
Мърляви
24.05.2024 10:27:59
Влаковете ни са мърляви, защото хор
Ата са такава стока! Омацани с графити, нацепени седалки и под! Кой го е направил??? Да не е министъра??? Културата на човека се разбира по това, какво му е отношението към света около него! Дайте си сметка вие от кои сте! Да сте видели омазани с графити влакове в Германия и Великобритания????
20.
ама
24.05.2024 09:06:42
Те и в Бургасбус купиха автобуси втора ръка и всички пътуващи се убедихме, че не стават за хора.
19.
1
24.05.2024 07:24:43
Цена 1/10 нови вагони взети на символична цена една десета нови
18.
1
24.05.2024 07:18:58
флегми стига сте плюли..тея вагони са мн Добри
17.
Селтак
24.05.2024 04:36:07
Какъв скрап бе, разбирко? Тези вагони са в пъти по-нови от използваните от БДЖ в момента, а за 20 милиона (цената на десетина нови) се сменя 1/3 от движещия се в момента скрап по линиите на България.
16.
*********
24.05.2024 00:35:37
Коментарът беше изтрит от модераторите, тъй като съдържаше обидни квалификации към Флагман.бг или членове на редакционния екип.
15.
Наблюдател
23.05.2024 23:16:53
Яя, я, вундабаар!!!
14.
путкин
23.05.2024 22:41:37
флегманците цепят мрака отново, били за скрап вагоните ама нанайци. Тези вагони имат още много живот. Поддържани са си в Германия и всичко им е топ. Тукашните вагоноремонтни заводи и след години няма да могат да направят нови вагони с подобно качество. Още ми е смешно като се возихме в "новите" вагони 84-44 дето при скорост 90км/ч почват да изпадат в потресаващо трусащ резонанс от талигите. Има и плюс де, махаш камъните в бъбреците...
13.
13
23.05.2024 22:40:34
Отдавна има частна фирма с лиценз, която ще извършва пътнически превози и това е ПИМК. А фалиралото БДЖ трябваше да се даде на концесия вместо да се разскапва толкова години.
12.
Да
23.05.2024 21:58:13
Сера на европата!Докато сме с тях все втора ръка ще бъдем!
11.
Абе,
23.05.2024 21:31:17
стари, стари,ама на цената на нови ! Стара българска традиция...
10.
до 3
23.05.2024 21:21:30
Че не е българска, не е; че не е държава изобщо от 35 години, не е... Само се чудя с какво смяташ, че ще смениш "пометените"... С поредните национални предатели, които да ни "оправят", във вулгарния смисъл на думата?
9.
По принцип
23.05.2024 21:15:57
не съм против много неща "втора ръка", които всъщност сега са по-качествени от нови боклуци, но за скрап ли наистина става дума...? ЗАКУПЕН скрап? Каква сделка само! Да живее джугейската дружба!
8.
Дебилната Гвоздейка
23.05.2024 21:04:17
Абе тоя шушляк наясно ли е,че немците започнаха да разкарват тези вагони от IC/EC Интерсити/Евросити влаковете още преди 20 години.И какви са тези двуетажни дето ще пътувам с тях до София.На запад се използват за близки разстояния.Гвоздейката и другите дупетати що не седнат те да се лашкат 400 км с тях,ами се бутат в колите на НСО?
Тоз тъпунгер да беше взел поне 3 серия на немските ICE.
7.
възмутен
23.05.2024 20:58:22
Опитаха се да кажат , че тези вагони са за скорост до 200 км в час, което е абсурдно , но добре ,че по въпроса взе отношение компетентно лице от БДЖ като замаза положението , като каза, че инфраструктурата на железниците е до 160 км в час. Това също не е вярно защото до колкото знам от личен опит че скоростта по нашата жп мрежа е не повече от 130 км. час.
6.
Само Споко!
23.05.2024 20:53:04
98% от автомобилите на Ганьо са втора, трета, пета и осма ръка от Германия, НО влаковете, в които Ганьо се вози трябва да са чистак нови немски и разбира се да пътува за без пари.
5.
възмутен
23.05.2024 20:51:41
За пореден път Гвоздейков доказа, че е некомпетентен по отношение на жп транспорта. Не знам са какво толкова заслужи пред ГЕРБ да остане като министър в служебния кабинет, но дано по скоро излезе от това направление защото още много поразии ще нанесе на жп транспорта!!!
4.
Любопитен
23.05.2024 20:47:31
Трета ръка свършиха ли ?
3.
Колонията Бългапия
23.05.2024 20:44:42
Вместо държавата да поръча на българският завод да изработи вагони и така да осигури работа на хиляди български семейства, тя предпочита да купи втора ръка от Германия !

СЕГАШНАТА НИ ДЪРЖАВА НЕ Е БЪЛГАРСКА !

ИЗЛЕЗТЕ НА 09.06 И ДА ГИ ПОМЕТЕМ !
2.
Учен от БАН
23.05.2024 20:40:04
Да бъдат проверени за свършвано. Немците обичат да омизерват всичко.
1.
:)
23.05.2024 20:23:57
най развития транспорт в Европа, а тука се прави всичко възможно да не съществува железопътна инфраструктура, същото се случва и с някои летища важното и пристанища.
  Добави Коментар
Мистерията с 3-г. мъртво момиче на гръцки плаж се заплита: Имала е множество удари по лицето Момичето е било облечено в бански костюм в ярък нюанс, но в същото време е било очевидно недохранено и бито Пеевски изпълни заявката си за Антикорупционната комисия Искането му е подписано от всички депутати от парламентарната група на ДПС-Ново начало
Смут в любимото имение на крал Чарлз. Защо служителите бягат Кралят отдавна е известен със страстта си към градинарството Почина първият вокалист на Iron Maiden Пол Марио Дей Той си отиде на 69-годишна възраст
Илиана Раева срази руската треньорка Шаталина: „Загубата в Токио явно боли!“ Президентката на БФХГ защити с плам и факти българските гимнастички след обидни коментари за външния им вид от рускинята Вера Шаталина Защо губим 60% от водата и ще има ли стратегия за ВиК сектора у нас? ВиК операторите запушват дупки, действа се архаично и хаотично
Август идва с гръм и мълнии През първата седмица на новия месец не се очакват екстремни жеги Мистериозен обект навлиза в Слънчевата система Допуска се възможността това да е извънземен сондаж, изпратен на разузнавателна мисия
Израел остава стратегически пазар за българския туризъм Министър Мирослав Боршош обсъди перспективите на израелския туристически пазар с представители на Israir Airlines Сряда е ден за нежни и въздушни сирници, които не се пържат, а се топят в устата За най-добра текстура, претрийте изварата през сито – така ще стане кадифена и нежна
Как тази риалити звезда се промени - от Биг Брадър до майка за пример Сексбомбата разкри как риалити форматът променя живота ѝ завинаги След призива на банките домакинствата се втурнаха да внасят левове През юни новооткритите депозити скочиха с над 20% спрямо май