Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Внимание! Вижте схемите, с които туроператорите ни мамят!

Те нямат право да ограничават реда и срока за рекламация на туристическите пакети
Ключови думи: туроператор, флагман

Туроператори ни цакат с разни схеми. Бъдете внимателни. Един от тях е включил в офертата си за организирано туристическо пътуване "БОНУС пакет МАКСИМАЛНА СИГУРНОСТ" в случай на смърт на пътуващия. Това съобщи в ефира на телевизия Bulgaria ON AIR  Габриела Руменова от  "Ние, потребителите" и обясни, че това е нелоялна търговска практика.

Съгласно Закона за задълженията и договорите при двустранните договори, ако задължението на едната страна се погаси поради невъзможност за изпълнение, договорът се разваля по право. В случая и за двете страни има обективна невъзможност - нито мъртвият може да плаща, нито туроператорът може да предостави туристическа услуга на мъртвец. Следователно, и да не е налице „бонус пакетът“, в тази хипотеза туроператорът ще бъде длъжен да възстанови заплатената сума на наследниците на починалия.  

Руменова посочи и че в актуалните общи условия на туроператори има редица несправедливи уговорки, които представляват и нарушение на действащото потребителско законодателство, включително на европейски директиви, сред които и тази за неравноправните клаузи в потребителските договори. 

Тя даде примери с клаузи, с които туроператорите си запазват правото да променят датата и часа на заминаване, при включени самолетни полети да потвърдят часа на отпътуване от 5 до 7 дни преди началото на пътуването, да връчат окончателната програма в деня на заминаването, без да се предвижда официално туристите да могат да се откажат от договора на основанието на тези промени и да получат парите си обратно. Същевременно, при отказ от пътуването по желание на потребителя, той дължи до 100% от таксата като неустойка.

Експертът коментира и куриозния случай, при който мъж поръча през интернет сешоар, а получи буркан с марихуана. „Като се абстрахираме от криминалния аспект и от куриозния привкус на казуса, трябва да кажем, че при сгрешени от търговеца поръчки, потребителят има право да предяви рекламация и следва да си получи обратно всички пари, включително и за куриерските разходи.“. Друг вариант за уреждането на спора е търговецът за своя сметка да изпрати повторно реално поръчаната от клиента му стока.  
 

1
Коментара по темата
1.
предложение
02.05.2024 20:24:41
дайте и схемите с които хотелиерите мамят работниците със заплащането, заради което после реват че им трябват 30 000 работника
  Добави Коментар
Направи гръмко изказване за Русия От Кремъл отдавна искат мир, твърди Лукашенко Новият папа е голям фен на... Лъв Четиринадесети е привърженик на италианския Рома
Много се харесват Памела Андерсън и Лиъм Нийсън - това ли е новата звездна двойка? Преследва я маниак Мъж тормози Анистън
Продават на загуба Бившата двойка иска да се отърве от имение Спират им парите? Скандал със Семен Новиков и Кирил Милов
Притеснителна информация за Варна Наркотици отведоха трима в арестите Извънредно: Крум Зарков се оттегля като секретар на президента Причината е идеята за референдум за еврото
Задава ли се потоп в областите Бургас и Ямбол  BG-ALERT с предупреждение за опасност Див екшън в Перник Четирима младежи са задържани
Голям проблем с водата в... Село Полковник Серафимово Гръмна бомба за него Ще води "белия балет"