Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Обсъждаме етажен паркинг под или над пазара „Краснодар” в Бургас

Няма да има разлика в цената за абонамент в Синята и Зелената зона след промените, коментира управителят на ОП „Транспорт” Пламен Димитров
Ключови думи: синя зона, зелена зона, промени, транспорт, бургас, пламен димитров, оп транспорт, интервю

Пламен Димитров е управителят на Общинското предприятие „Транспорт” към Община Бургас. Говорим с него за бъдещите промени в Синята и Зелената зона в града, за платеното паркиране като цяло и за етажните паркинги.

- Г-н Димитров, какви са мотивите Зелената зона в Бургас да стане целогодишна?

- Основното ни съобръжение са исканията на живущите в района. Това предложение е ръководено изцяло и единствено от желанията на хората, които споделят, че има наистина сериозен проблем с паркирането.

- Ще има ли промени в периода на действие на Зоните за платено паркиране?

- Зелената зона ще работи с лятно и зимно работно време. Лятното ще е от понеделник до неделя, от 11 ч. до 20 ч., както е било досега. Причината за това е, че зимата районите не са толкова натоварени и затова тя ще функционира от 9 ч. до 19 ч.

- Сам казахте, че районът не е натоварен през зимата. Защо тогава се налага въвеждането на целогодишна работа на зоната?

- Когато на 30 септември престане да работи Зелената зона, всички коли, които са в съседство в Синята зона, се местят и настава хаос.

- В подзоните на Синята зона ще има ли промени?

- Предлагаме обединяване на голяма част от подзоните в по-големи такива. Към момента в Синята зона има 28 подзони. Те ще бъдат намалени до 9. В Зелената зона са 6 и те ще станат 4. Така наречената „Хибридна зона” изцяло преминава в обхвата на Зелената зона и тя ще има същото работно време, което описах преди малко. Любопитна добавка към всичко това е, че паркоместата край Турското консулство, където сега зоната е Синя, ще влязат в обхвата на Зелената зона, тъй като там са в непосредствена близост до Морската градина и плажа и през лятото има голямо струпване на автомобили.

- Промените в подзоните означават ли, че хората със стикери ще имат по-голям избор за това къде да паркират колите си?

- Точно това е целта ни. Затова зоните се обединяват. Съобразихме се този път зоните да се разделят от големи улици и булеварди.

- Ще има ли разлика в цената?

-На този етап не е предвидено при почасовото паркиране. Притежателите на стикери в Зелената зона в момента плащат 25 лв. за първа кола. Това са по 5 лева на месец. Същата е и сумата за Синята зона. Когато обаче Зелената стане целогодишна, вместо да работи 5 месеца в годината, тя ще работи 12. И съответно цената ще бъде приравнена на 5 лв. по 12 месеца или 60 лв. годишно. Това ясно е описано в докладната и в предложението ни. Увеличение има, но то е заради увеличението на времето. Почасовото остава 1 лв. на час.

- Какво се случва с идеята за червената зона?

- Идеята още стои на дневен ред и най-вероятно също ще бъде реализирана. Но тъй като от различните политически формации в града излязоха най-различни предложения, сега се провеждат обсъждания, за да открием най-работещия вариант.

- При положение, че ще има толкова много зони за платено паркиране, е редно да има алтернатива.

- Към момента администрацията започна да работи по проекти за евентуално изграждане на етажни паркинги. Обследват се определени парцели, които са публична общинска собственост. Провежда се и анкета с живущите в тези зони. Основният въпрос е колко и какви паркинги биха предпочели те. Евентуално ще се пристъпи към изграждането на такива съоръжения.

- Може ли да бъдете по-конкретен. Кои места се обследват?

- Както знаете, проектира се паркингът на ул. „Ген. Гурко” да стане двуетажен. Отскоро в администрацията се говори, че под целия парцер на пазар „Краснодар” може да се изгради подземен паркинг на 2-3 нива и спрямо исканията на живущите ще се прецени къде да бъде поместен пазара - на най-горното или на най-долното ниво. Той се запазва, но под него или над него се изгражда паркинг. Има няколко парцела общинска собственост по ул. „Дебелт”, които също са подходящи за такива проекти. А добрата новина е, че първият етажен паркинг скоро ще е реалност. Той ще се намира в жк „Зорница”, в близост до новата детска болница.

*В интервюто са използвани въпроси и от други медии

 

Тези зодии са най-големите флиртаджии на зодиака Ето кои са те  Българите бедни, но не щат под наем - 85% живеят в собствено жилище 85% имат свой апартамент, в Европа процентът е под 70
Задържаха мъж, пребил жена си Боят е предшестван от скандал Барикадиралият се бивш полицай в Пловдив се е предал
7 храни, които не трябва да ядете преди лягане Хапването на някои определени храни може да възпрепятства добрия сън Извадиха далака на жената от катастрофата с НСО, кракът ѝ е смазан 58-годишната Красимира е медикаментозно приспана
Намериха кокаин, трева и патрони в дома на Дъмпела Дъмпела бе задържан за намушкването в сърцето с нож ММА боеца Благой Иванов-Багата Роберт Фицо е бил опериран за втори път По-рано днес полицията претърси дома на заподозрения за атаката срещу словашкия премиер
Путин заяви, че Русия няма да превзема Харков Руските въоръжени сили постигат напредък всеки ден  Река в Италия преля и предизвика мащабно наводнение Екстремното време удари особено силно северните италиански области Венето и Ломбардия
Хирург забрави компрес в тялото на пациентка и я уби Случаят е от началото на 2023 г. Костадинов призова Петков и Божанков да се оттеглят от предизборната надпревара Защо причинителите на катастрофата не са задържани, пита лидерът на "Възраждане"