Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Бургас напуска туристическо сдружение на Фрапорт, работило само за развитието на Северното Черноморие

Изп. директор на "Фрапорт туин стар мениджмънт еърпорт" АД Франк Кванте е председател на Борда на директорите на Алианса
Ключови думи: Новини, Флагман, Бургас, Франк Кванте, Димитър Николов, летище Бургас

Община Бургас ще напусне „Алианс Българско Черноморие“, който беше създаден преди три години, за да популяризира туризма в Бургаска и Варненска област. Това става ясно от докладна записка на кмета Димитър Николов до Общинския съвет, с която той иска разрешение да прекрати членството на общината в сдружението.

Идеята за Алианса на теория бе много добра – да се обединят силите на общините, бизнеса и Министерството на туризма за популяризацията на туристическия продукт. Имаше и ясна методология за определяне на членския внос – процент от туристическия данък.

Начело на сдружението обаче застанаха представители на „Фрапорт туин старт мениджмънт еърпорт“ АД, концесионер на двете морски летища. Главният изпълнителен директор е председател на Борда на директорите, а в него влиза още един представител на „Фрапорт“ – Христо Тодоров, както и Мария Шишкова, мениджър на хотели „Мелия“ и Мартин Захариев от квотата на Националния борд по туризъм. (с голяма вероятност Мартин Захариев ще бъде предложен за министър на туризма утре, б.р.)

За този период Алиансът не постигна никакви резултати – не успя да привлече държавната власт и разчиташе единствено на членския внос на общините, а средствата са разходвани основно за „маркетингови посещения“ в Европа.

За изминалата година единственото им „постижение“ е да доведат в България инфлуенсъри от Германия. Става въпрос за 9 души, за които се твърди, че имат сериозно влияние на немския пазар. От снимките, които са публикувани става ясно, че приоритетно са били по Северното Черноморие.

В сайта пък Южното Черноморие на практика не съществува. Рекламира се Албена, Златни пясъци и Варна. Това е причината и Община Бургас да поиска да напусне Сдружението.

Маркетинговият подход на "Фрапорт": Дори на официалната страница на летище Бургас се рекламират плажовете от Северното Черноморие

„Видно от дигиталната платформа под бранда Българско Черноморие се рекламира и развива Северното Черноморие. Не се полагат очакваните усилия по позиционирането на Южното Черноморие като атрактивна туристическа дестинация. Не е спазена и направената заявка за подпомагането на Община Бургас в политиката и за осигуряване на въздушен трафик до важни европейски дестинации и системно се нарушават целите, посочени в Споразумението“, пише в докладната си до ОбС кметът Димитър Николов.

Припомняме, че в момента се обсъжда идеята за създаване на ново сдружение – Фонд за развитие на Летище Бургас, в което да влязат 13-те общини от региона, концесионера на терминала и Министерството на туризма, да се избере експертно ръководство, което да влиза в преки разговори с авиокомпаниите, а не да разчита на посредничеството на „Фрапорт“. (ВИЖТЕ НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТИЕ)

 

 

21
Коментара по темата
21.
Патриот
18.03.2024 09:52:36
Качество и добавена стойност към морето ни трябва а не навъсени мутри лошо отношение и полуфабрикати.
20.
Олив
18.03.2024 07:37:38
Проблемът не е в оператора на летището, а в съотношението качество/цена, което туристите получават. Качество в бургаско от години няма, а цените са вече по-високи от Гърция и Испания. Добавете към това и липсата на традиционните за региона руснаци - и ето я трагедията. И пет летища да имате, пак няма да има туристи!
19.
До летеца
17.03.2024 22:51:04
Засега като редовни нормални линии и двете летища нямат голям потенциал, София плюс две три ежедневни дестинации и за двете летища. Като нискотарифни обаче има много потенциал, самите общини са заинтересовани да развиват туризъм и икономика, колкото повече развитие, толкова повече полети. Бургас има повече дадености, но в момента Варна опитва нелоялна конкуренция и затова се повдига въпроса. Просто трябваше да има различен концесионер за да има реално развитие, Пловдив също увеличава полетите си въпреки че е близо до София и е отлично свързан, още повече че започнаха от нулата, Фрапорт докараха Бургас от нещо значимо до нулата.
18.
летец
17.03.2024 21:54:33
При всички случаи едно от двете морски летища е излишно и пазарът бавно строшава рентабилността и посещаемостта на южното Черноморие.
17.
ТурисТъ
17.03.2024 21:16:35
Къде са туристите и почиващите, след като доскорошният служебен министър на туризма Илин Димитров чертаеше хубава картина за сезон'2023?
В емблематичното за Черноморието ни име "Слънчев бряг" "все едно е паднала бомба" - това е цитат на зам.-председателя на Съюза на собствениците в Слънчев бряг
Ако не са украинците, хотелите ще са банкрот! Но и те скоро ще секнат, Украинските бежанци бягат от България в Гърция заради по-високо заплащане!!!
А в Турция...Турция регистрира над 6,3 милиона пътувания на руснаци до края на 2023 г.

Да се възстановят полетите до Русия! И България ще мнооого happy))))
16.
Цугцванг
17.03.2024 20:42:04
И като напуснат де ще идат? Фрапорт продължава да си е собственик на двете летища. Бургас е в цугцванг с любезното съдействие на Геп
15.
Симо
17.03.2024 20:32:22
Абсолютна истина е,че преди Фрапорт, Бургас посрещаше и изпращаше повече хора от Варна- лесно проверим факт.От известно време живея в чужбина.Страшно неудобен е транспорта ми от/до Варна.Часовете са такива,че маршрутка не върви в 4 сутринта или след 9 вечерта.Всичко това оскъпява.Ако имаше линия до Бургас,щях да се пребирам по- често.Самолетите не са само за туристи- знаете колко народ работи в чужбина...
14.
Йоки
17.03.2024 18:53:07
Хахаха, Ристьо тодороофф, тая лисица мазна.... Щом е набъркана нищо добро не чакайте! Разровете се повечко да видите къде работи жена му. За жалост в държавата е пълно с такива, натикани навсякъде и реално няма конкуренция никъде, а само удобни , послушни хора.
13.
НАТО
17.03.2024 18:39:19
Южното Черноморие по посещаемост и леглова база е два пъти по голямо от северното Черноморие. Морето е с по чиста вода и пясък и по малко камъни. Летището на Варна не става за товарни самолети. Разваляйте дослука че тая ясла край няма.
12.
до общината
17.03.2024 18:28:54
Кажете ние жителите на южните общини как можем да помогнем за развалянето на концесията?
На всичко сме готови, дори и блокади към аеропорта през лятото когато фрапорт и тим събират огромните пачки
11.
До 10 ти
17.03.2024 18:25:06
Ще платим на майка ти с бургаски кебапчета. Доволна ще остане....
10.
Сгрешиха
17.03.2024 18:16:00
Голямата грешка на кметовете беше , че още когато работещите на летището стачкуваха и искаха да не се дават двете летища на един концесионер никой не застана зад тях. Те знаеха нещата как ще се развият , сега май е късничко .
Колата като се обърне пътища много са казали умните старци.
9.
muhihaho
17.03.2024 18:08:50
Вий бургашки селяни ,платете неустойката при разваляне на концесията-30 години ЯДОХТЕ КЮФТЕТА И НЕ РИУАХТЕ А ?
8.
Бебо
17.03.2024 17:52:31
Награда във вид на Златен скункс за директора на Фрапорт!
7.
Закривай
17.03.2024 17:48:40
Всичко е ясно, машинациите на Фрапорт и ТИМ са ясни на всички, изнагляха до краен предел и на всички им писна. Разваляне на концесията, всичко друго е отстъпление, Фрапорт се провалиха, ТИМ ще наглеят винаги, компромис тук ще е загуба. Разваляне и всеки да се развива според нуждите си реално.
6.
Сссссс
17.03.2024 17:46:18
Абе туй варна някъде до Добрич ли беше.
5.
1303
17.03.2024 17:31:58
само празни приказки
4.
Мяууууу
17.03.2024 17:30:36
Гагаус ер.добре дошли в кенефа....
3.
Бс
17.03.2024 17:30:29
В далечната 2006 работих в Сл бряг.От Бургас караха трансфери туристи за Варна.Двумилионният пътник,минал през летището го даваха по тв и беше от нашия хотел.Южното Черноморие има повече леглова база и винаги е имало повече почиващи.Фрапорт тенденциозно лъжат за данните и пренасочиха линиите до Варна.За местните това е ясно.
2.
Ааааа
17.03.2024 17:22:14
Те варна магистрала нямат затова искат поне самолети да има.столицата на тим.
1.
Минчо
17.03.2024 17:16:25
Всички са навързани като свински черва. Тя работата отдавна е ясна, просто сега вдигат пушилка колкото да замажат очите на хората.
  Добави Коментар
Близки и приятели на Пейо Пеев на протест, гневни са заради домашния арест на Габриела Те настояват за справедлив съдебен процес и тежка присъда за убийците на авиоинженера Ритуали срещу болести се изпълняват в Светла сряда  Вижте какви са обичаите
Естония прие закон за гласуване по мобилен телефон Промяната в закона трябва да влезе в сила през октомври и няма да може да се използва за изборите за Европейски парламент през юни Кой е най-опасният вид предателство: 22 любопитни факта за изневярата Някои изненадващи факти по тази сложна тема
Край на заблудите – защо той не е сродната ви душа Признаците, че нямате връзка със сродната си душа, както предполагате 5 от най-верните зодии в любовта На тях винаги може да се разчита във връзките
След празниците: Време е за разтоварващи дни - ето как да отслабнете бързо Черешите са чудесен плод за прочистване на организма 6 грешки с възпитанието, които ни провалят като родители Опитвате се да отгледате перфектно дете
Донка Байкова: Българите не сме дебели от преяждане, а от неправилен режим Как да прочистим тялото след празничното преяждане Защо наричат босилека - царска билка Историята на босилека се проследява до древни времена
Напитките, които унищожават тялото отвътре Тези напитки не трябва да заменят консумацията на вода Ето я новата лимузина на Путин Бронираното возило със система за нощно виждане