Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Китай настъпва, Европа е принудена да рестартира автомобилната си индустрия

Ключови думи: китай, европа, автомобилна индустрия, рестарт

Volkswagen, Renault и Stellantis мислят за немислимото, проучвайки възможностите за свързване със заклети конкуренти, за да произвеждат по-евтини електрически автомобили и да отблъснат екзистенциалните заплахи.

Тъй като китайските съперници и Tesla Inc. разкриват конкурентните слабости на най-големите европейски производители на масови автомобили, стана ясно, че чувството за спешност нараства и подходът да се работи както досега е губещ вариант.

Налице е "перфектно признание, че в бъдеще компаниите, които не са пригодени да се изправят срещу китайската конкуренция, сами ще се поставят в беда", заяви в интервю миналата седмица Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на Stellantis NV - компанията, създадена от сливането през 2021 г. на италианския Fiat и френската PSA Group. Преди това той е казвал, че европейската автомобилна индустрия е изправена пред "кървава баня", ако не се адаптира, предава dnes.bg.

Притиснати от забавянето на темповете на въвеждане на електрическите превозни средства, ръководителите на автомобилни компании обсъждат идеи, вариращи от обединяване на ресурсите за разработка до обединяване на предприятия в рамките на европейските граници, за да се конкурират по-добре в условията на промяна, която се случва веднъж на поколение. Предстоящите месеци са от решаващо значение.

Според BloombergNEF, вместо да изместят бензиновите автомобили, продажбите на напълно електрически автомобили през тази година ще нарастват с най-бавния темп от 2019 г. насам, като неочакваното забавяне на темпото ще засили конкуренцията. Дори за Tesla забавянето, което доведе до широко разпространено намаление на цените, оказа влияние. Спадът от 20% на акциите през тази година е изтрил около 150 млрд. долара от пазарната й капитализация - повече от два пъти стойността на VW.

Сред неблагоприятните фактори за сектора са правителствата, които намаляват стимулите, фирмите за отдаване под наем, които се сблъскват с нарастващите разходи за ремонт, и потребителите, които са все по-разочаровани от политиките за климата, засягащи джоба им. Изборите в САЩ и Европа биха могли допълнително да подсилят настроенията срещу електрическите превозни средства, точно когато наближава критичната точка.

През 2025 г. в Европейския съюз влизат в сила по-строги правила за емисиите, което означава, че производителите трябва да продават повече автомобили, задвижвани с батерии, или ще бъдат подложени на големи глоби. Според изчисленията на Bloomberg, базирани на данни на компанията и регулаторните органи, при малко вероятния най-лош сценарий Volkswagen AG може да бъде санкциониран с над 2 млрд. евро (2,2 млрд. долара), ако не успее да намали в достатъчна степен емисиите на автомобилния парк.

Тъй като натискът върху европейските производители на автомобили да продават повече електрически превозни средства се засилва, китайските производители, подкрепяни от държавата, навлизат на охлаждащия се пазар с модели, които често са по-добри и по-евтини.

Например цената на Dolphin на BYD Co. е с около 7000 евро по-ниска от тази на аналогично оборудвания VW ID.3, който германският автомобилен производител първоначално представяше като Beetle на ерата на електромобилите. Китайският производител ще подчертае европейските си амбиции, като покаже няколко електрически модела на автомобилното изложение в Женева следващата седмица, включително луксозен SUV, конкуриращ Mercedes-Benz G-класа.

Ако европейските автомобилопроизводители не успеят да разработят работещ план Б, има опасност от сътресения в индустрията, в която работят около 13 милиона души и която представлява 7 % от икономиката на ЕС.

"Ние похарчихме милиарди като индустрия, за да направим електрическата мобилност възможна", заяви Холгер Клайн, главен изпълнителен директор на ZF Friedrichshafen AG, германски производител на части, в който работят около 165 000 души по целия свят. "Сега въпросът е: Имаме ли правилните параметри?"

Главният изпълнителен директор на Renault SA Лука де Мео се застъпва за алианс, подобен на обединението, което създаде европейски производител на самолети, който да се конкурира с Boeing Co. чрез обединяване на активите в Германия, Франция, Испания и Обединеното кралство. Изпълнителният директор твърди, че един "Airbus на автомобилите" би спомогнал за споделяне на огромните разходи за създаване на евтини електрически превозни средства, като същевременно би им позволил да се възползват от по-големия мащаб.

Интересът към по-широкото споделяне на разходите нарасна в края на миналата година, когато Renault представи концепция за електрически градски автомобил, който би струвал по-малко от 20 000 евро - половината от цената на ID.3 на VW. Инициативата на Де Мео е вдъхновена от японските автомобили тип "кей". Популярните миниавтомобили се произвеждат от няколко производители и получават преференциално третиране от регулаторните органи.

Появяват се различни подходи. Таварес от Stellantis открито обсъжда интереса си към сливания и придобивания, докато други са по-фокусирани върху по-малко трънливи сътрудничества.

Миналата седмица де Мео от Renault омаловажи спекулациите за голяма комбинация, като заяви пред телевизия Bloomberg, че гъвкавостта е по-важна от размера. Той потвърди, че разговорите за съвместна платформа за електромобили продължават "наляво и надясно", съобщи Bloomberg TV Bulgaria.

"Много сме отворени за споделяне на този вид инвестиции, защото е много трудно да се правят пари с малки автомобили", каза де Мео, който преди това е работил за Volkswagen, както и за Fiat. "Опитваме се да намерим начин."

Сътресенията в Европа могат да се разпространят и в САЩ, където General Motors Co. и Ford Motor Co. също намаляват инвестициите си в електромобили и са заявили, че са отворени за партньорства с други компании. Администрацията на президента Джо Байдън обмисля да даде на производителите повече време за преминаване към електрически автомобили, съобщи през уикенда New York Times.

Прочети още на: https://www.dnes.bg/eu/2024/02/23/kitai-nastypva-evropa-e-prinudena-da-restartira-avtomobilnata-si-industriia.599292

 

4
Коментара по темата
4.
Ххх
25.02.2024 17:00:55
Как па никой от Европа не постави въпроса за субсидираното автомобилостроене в Китай, благодарение на което те напреднаха толкова?
3.
XX
24.02.2024 12:36:34
Тия паразитират от години на гърба на европейските данъкоплатци.
Без милиардните дотации да са фалирали още преди 10 години заради скъпата си и некачествена продукция.
2.
Верно е
24.02.2024 11:23:56
Бринг йор дриймс ще ги съсипе!
1.
още малко
24.02.2024 09:18:16
се натискайте за екология и ще видим къде ще стигнете......
  Добави Коментар
Сърцето няма почивка- провери го безплатно в УМБАЛ „Дева Мария“ През август тече кампания за безплатни кардиологични прегледи за жени над 50 години В тази държава минималната заплата е над 1 000 евро месечно България остава в дъното на списъка с минимална заплата от 551 евро на месец
Тръмп наложи 15% мита на Северна Македония Ставката за македонски продукти през април беше 33% Как да реагираме, ако попаднем на пожар в гората? Експертите напомнят – подготовката и правилното поведение при бедствия могат да спасят животи
Написа хаплив коментар за Димо Алексиев, Ралица Паскалева го "захапа" Телевизионният водещ Митко Павлов отговори с ироничен коментар, в типичния си хаплив стил, като напомни, че човек трябва да понесе отговорност за действията си, особено ако е рецидивист Куршум отне най-важните мъже в живота на черната вдовица Първите двама са публично убити, а Славков се самоуби миналата седмица
Британец от Кубадин хванат с буркани марихуана и конопена градина в двора 57-годишен английски гражданин е задържан, след като в къщата му край Средец са открити наркотици и засаден канабис Обявиха кога ще изплащат пенсиите за август Остават броени дни
Столичният зам.-кмет Иван Василев: Оставката ми е лично решение, няма натиск Той благодари на кмета Васил Терзиев за добрата работа и пожела успех на него и неговия екип Мохамед пак е най-популярното бебешко име във Великобритания Ноа е на второ място, а Оливър - на трето
Бум на фалшиви резервации по морето, вижте как да се предпазите Проверявайте в Гугъл откъде са снимките и не се подвеждайте от примамливите цени Собственици спират от продажба имотите си, клиентите чакали еврото Очаква се засилен интересен от чуждестранни инвеститори