Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Румънските тираджии недоволни от въздушния Шенген, бил само прах в очите

Въздушният и морският трафик в Румъния е минимален в сравнение със сухопътния, независимо дали става дума за хора или стоки
Ключови думи: тираджии, Румъния, Шенген, работодатели, превозвачи

Представители на най-голямата организация на товарни превозвачи в Западна Румъния смятат, че споразумението за частично приемане в Шенген за морския и въздушен транспорт на страната е само ход с цел измама и призовават румънското правителство да ускори действията си за присъединяване и по суша през 2024 г., като се има предвид, че румънската икономика и общество "са дълбоко засегнати от опашките по границите", предаде за БТА румънската агенция Аджерпрес.

Заместник-председателят на Асоциацията на работодателите на товарните превозвачи "Европа 2002" (APTE 2002) Дорин Поп заяви пред Аджерпрес в четвъртък, че частичното присъединяване към Шенген няма да има видими ефекти върху икономиката и обществото.

"Това, което Румъния получи от преговорите с Австрия, е само прах в очите, а може би дори не и това. Въздушният и морският трафик в Румъния е минимален в сравнение със сухопътния, независимо дали става дума за хора или стоки. Летищният контрол за документите все още ще съществува, а километричните опашки по сухопътните граници ще останат", заяви Поп, цитиран от БЛИЦ.

Той добави, че в сряда следобед опашката от камиони на границата с Унгария е била четири километра, а времето за чакане на леки автомобили на изхода е било от няколко часа.

"Опашките по границите оказват силно влияние върху обществото и икономиката. Като представителна организация на бранша на товарните превози ние сме много разочаровани от това споразумение и настояваме за активизиране на действията и преговорите за осигуряване на конкретна дата за присъединяване през 2024 г. и със сухопътните граници", отбеляза Дорин Поп.

Той заяви, че ако сухопътните граници останат извън Шенген, 2024 г. ще бъде много трудна година за превозвачите, "защото пътните такси ще се увеличат в цяла Европа, застраховките на товарите и камионите са поскъпнали, както и полиците за застраховка "Гражданска отговорност" на превозните средства. Всички тези разходи в крайна сметка ще доведат до повишаване на цените на рафтовете".

Асоциацията на работодателите на товарните превозвачи "Европа 2002" е със седалище в западния румънски град Арад и представлява около 2200 компании в бранша, които управляват над 15 хил. камиона.
 

2
Коментара по темата
2.
ХХ
31.12.2023 19:04:52
Тия евро боклуци ни се изплюха в лицето, а нашите продажни, малоумни, инфантилни " политици" се опитват да ни убедят, че са ни помазали с миро.
1.
Много ясно
31.12.2023 13:21:29
Колко малоумен трябва да си да не го разбереш...
  Добави Коментар
Горя жилище в Пловдив Жена е в болница Голяма авария във Варна Много хора са без вода
Пролетно надиграване на учители в Айтос Педагозите станаха хоротропци, учениците – зрители Самоубийство в Стара Загора Жена се хвърли от блок
Носталгия ли? Ето с какъв безумен хонорар върнаха Зуека Сумата бързо е накарала актьора да размисли Русия подкрепя 30-дневно прекратяване на огъня в Украйна, но с "отчитане на нюансите" Русия няколко пъти заяви, че въвеждането на продължително примирие зависи от създаването на механизми за наблюдение
Експерт със смразяващи данни за доходите на българите Проучването на ИПИ показва нарастване на процента бедни на годишна база спрямо 2023 г. Баба Ванга вдъхнови румънски хит  „Очите ѝ затворени, но вижда всичко“
Такси блъсна и уби мъж на пешеходна пътека Тежкият инцидент е станал тази сутрин в Русе Варненци на протест с искане за зоополиция Те настояват за по-строг контрол и ефективни наказания
Какво пропусна Путин в речта си за Деня на победата? Той се нуждае от този култ към победата, който създаде Най-богатите са виновни за 2/3 от глобалното затопляне 10% от милионерите на планетата причиняват най-големите щети на околната среда