Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Строителството на позабравената магистрала „Рила“ вече има поставен срок

Ключови думи: магистрала рила, краен срок, строителство

Строителството на магистрала „Рила“, за която различни ресорни министри говоря от години, може да започне през 2026-та. Това заяви регионалният министър Андрей Цеков по време на форума „Градовете – среща с бизнеса на Софийска област“, организиран от в. „Капитал“. Според него реализацията на проекта ще окаже огромен ефект върху София – област.

Това ще е трансформационният проект за областта, защото ще подобри движението на хора и стоки“, категоричен е Цеков, цитиран от пресцентъра на ведомството, предава economic.bg.

Той припомни, че в бюджета за догодина са заложени средства за актуализация на идейния проект, извършване на геоложки проучвания, подробен устройствен план и други проектантски дейности. След това ще се направят екологичните процедури и ще се направи технически проект.

Припомняме, че с изграждането на „Рила“ ще се направи връзка между други три магистрали – „Струма“, „Тракия“ и „Хемус“. Дължината на магистралата трябва да е около 100 км, а идеята за нея датира от повече от 20 години. През 2021 г. Форумът за балкански транспорт и инфраструктура напомни, че трасето е планирано да бъде с дължина 140 км, като анализ от 2008 г. показва, че още тогава е струвало почти 1 млрд. лв., а сега сумата ще е значително по-голяма.

През август 2023 г. Агенция „Пътна инфраструктура“ стартира поръчка за проектиране на автомагистрала „Гюешево – Дупница" и така направи първите реални стъпки към реализацията на проекта. 62-километровото трасе е част от позабравената „Рила“. Първоначалната идея на регионалното ведомство бе участъкът да е скоростен път, но предвид натовареността впоследствие бе променен на магистрала.

През септември 2022 г. АПИ отвори идейните проекти на участниците в търга, а ценовите им предложения бяха отворени едва на 16 март 2023 г., или 7 месеца по-късно. Решението за определяне на изпълнител е от 3 юли тази година. Избрана е компанията „Виа – План“ ЕООД с ценово предложение от малко над 1.9 млн. лв.

Срокът за изработване на идейния проект е 150 календарни дни от датата на сключване на договора и включва само времето за проектиране. Контрактът е сключен едва на 13 септември, става ясно от информация в Регистъра за обществени поръчки.

В подкаста на Economic.bg председателят на Форума за балкански транспорт и инфраструктура Петър Мутафчиев коментира, че АПИ трябва да проектира сега цялото трасе, а не само 62 километра от него.
Хибрид между магистрала и скоростен път

Междувременно на 20 октомври АПИ стартира поръчка за оценка на въздействието върху пътната безопасност на магистрала „Рила“ и анализ разходи-ползи за изграждането ѝ. В документацията към поръчката са изброени и някои от основните характеристики на магистралата.

Записано е, че ще е дълга 89 км и ще минава през територията на областите София и Кюстендил. Предвидени са 54 големи съоръжения, 4 тунела с обща дължина 1600 м и 9 пътни възела.

Най-вероятно различните данни за дължината ѝ идват от това, че е планирана да бъде разделена на два лота – ГКПП Гюешево – Дупница и Дупница – АМ Тракия.

В техническите характеристики е упоменато, че обектът е заложен да бъде изграден като скоростен път с проектна скорост от 120 км/ч, т.е. габарит А25.5. Изключение има само за малък участък, който ще е с габарит А29, т.е. магистрала – между пътен възел „Самоков“ и пътен възел „Богоридица“.

 

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Зеленски към Путин: Украйна е готова за преговори „Целият свят чака това от много дълго време", заяви украинският президент Всяко четвърто дете е с психически проблеми Начинът на живот със стрес и социални медии води до стряскащата статистика
Сгафи жестоко Българският посланик смята, че НАТО остава ключов играч в глобалната сигурност, адаптирайки се към новите геополитически реалности, като същевременно остава последователен в основните си принципи на колективна отбрана За нищо на света не съхранявайте този продукт в хладилник Някои продукти изискват специфични условия за съхранение, за да се запазят в най-доброто си състояние, както по отношение на вкус, така и по отношение на безопасност
Тошко Йорданов: В ИТН няма разнобой, отдавна сме посочили, че сме за еврото Референдумът не е чрезвичайна ситуация, каквато се опитват да я изкарат част от партиите Всеки клиент на тази голяма БГ банка да чете, за да не загуби много пари Потребителите получават в електронните си пощи мейл, в който се алармират клиентите на банката, че трябва да "актуализират" документа си за самоличност
Тиктака бомба: Учени засякоха времето до пълното изчезване на живота на Земята Всъщност, колкото и да не ни се мисли за това, рано или късно всичко на Земята ще приключи 60 лева за килограм череши у нас, дори във Франция са по-евтини Трагична година за овошките, не само в района на Кюстендил, но и в страната
Мръсна игра за книжки: Как спират новия контрол над шофьорските курсове Приложение трябва да ги следи, но е пълно с дефекти, заяви шефът на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев Галена плаща 11 бона за училището на големия си син! Фолкпевицата е първият потвърден член в състава на журито в предстоящия сезон на „България търси талант“
Ердоган: Турция е готова да бъде домакин на преговори между Русия и Украйна Предложението за преки преговори между Русия и Украйна на 15 май в Истанбул направи рано в неделя руският президент Владимир Путин Без риск за здравето: Точното количество алкохол на ден Стандартната порция се изчислява по конкретен начин и е различна за мъжете и жените