Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

До 3 години разширяват “Тракия” с по едно платно от София до Пловдив, но се появи един сериозен проблем

Този участък от аутобана е най-натоварен и спешно се нуждае от разширяване, защото се образуват подобни тапи
Ключови думи: новини, Флагман, магистрала, Тракия, разширяване на Тракия

До 3 години може да започне разширението на магистрала “Тракия” между София и Пловдив. Целта е към нея да се добавят по една лента за движение в посока и габаритите ѝ да станат 33,50 метра вместо сегашните 27. Това съобщи от парламентарната трибуна регионалният министър Андрей Цеков в отговор на въпрос, зададен от няколко депутати от “Възраждане” от регионите на Пловдив и Ямбол, пише 24 часа.

На 29 септември пътната агенция е сключила договор с фирма, която да извърши оценка на въздействието върху пътната безопасност на предстоящия проект. Тя е избрана след обществена поръчка и ще е готова с оценката до пролетта на 2024 г.

“Но и така е ясно, че капацитетът на магистралата вече е изчерпан особено в тази част, която е между столицата и разклона за магистрала “Марица”. Това лесно се установява по преброителните устройства. Те показват, че средно на ден по магистрала “Тракия” преминават по 15 200 превозни средства, а специално в участъка между София и Пловдив са по 33 600 на ден. През летния сезон и през почивните дни дори тези цифри се надвишават и всичко показва, че капацитетът на магистралата е изчерпан”, каза министър Цеков.

На този етап е твърде рано да се говори колко би струвало подобно разширение, сметките може да се правят едва когато има готов технически проект, обясни министърът. След оценката на пътната безопасност обаче първо трябва да се направи идеен проект, техническият е на следващ етап. На практика, докато се стигне до избор на фирма изпълнител и първа копка, ще минат около 3 години, каза Цеков.

Според запознати една от идеите е първо да се направи законодателна промяна, която да позволи новите ленти за движение да се изградят върху сегашния сервитут на магистралата. Той се простира до 8 метра встрани от магистралата и принадлежи към нея. В противен случай трябва да се установи чии са земите около аутобана и да се отчуждават, а това би погълнало средства колкото да се строи нова магистрала.

Има още едно обстоятелство, което прави задачата трудна - тунелът “Траянови врата” няма как да се разшири, тъй като това е равносилно на прокопаването на нов тунел. На практика трите активни ленти за движение, които ще се получат след разширението, ще трябва да се свият до две в тунела. Това означава, че в района след Ихтиман редовно ще се образуват тапи, когато трафикът е голям. Същото ще се получава и откъм другата страна в другата посока на движение.

На забележката на депутатите, че сроковете за разширяването на аутобана са прекалено разтегливи, министър Цеков отговори, че в момента се готви пакет от промени в Закона за устройство на територията и други закони и наредби, които да облекчат бюрократичната тежест поне когато става дума за обекти от национално значение. Но при всички случаи етапите не може да се прескачат и на практика, ако не минат 3 години до началото на строителството поне две години ще са необходими със сигурност.

13
Коментара по темата
13.
Димитър
13.11.2023 21:27:21
Господа прости драскачи, правите ли разлика между ленти и платна?
12.
преминаващ
13.11.2023 09:49:55
Тунела не е проблем, лентите са 3 броя. Новите тунели са с 2 ленти, без аварийна. Ограничението е 80 км/ч. Виадуктите....? А към някого от коментиращите : - Нека не виним тези с по-старите коли. Знаем защо е така.
11.
АПИ=ОПГ
12.11.2023 10:05:46
Хаха, тунела... Ами виадуктите? = на тунела. Щото по света при такива интервенции добавят лента и към виадуктите, нали се сещате: усилване на колони, подмяна и разширение на носещите трегери...
10.
пътен инженер
11.11.2023 18:16:54
Хвърлям си дипломата на магистър, ако следващите 10 години този проект стане истина.
9.
Бургазлия
11.11.2023 16:12:38
Именно заради тунелите няма как да се разшири от софия до там.
По добре е само от траянови врати към Бургас да са четери ленти
8.
Селския
11.11.2023 14:13:23
Дачия клуб ??? Вие май не сте в час !? Ами....чисто нова Дачия е равно на 15 годишен Мерцедес примерно !! От опит Ви го казвам !! На 85000 бркакувах Дачията
7.
Дачия клуб
11.11.2023 14:07:12
Номер 2 е напълно прав. Защо трябва да се дават толкова много пари за глупости, след като трафика го правят безработни измекяри с таралясници, които по принцип трябва да пътуват с влака.
6.
XX
11.11.2023 12:56:32
До 5

"Убедих се че в Бг безсмислени проекти за крадене бол" - а как мислиш е в германия?
5.
Гражданин
11.11.2023 11:18:44
Убедих се че в Бг безсмислени проекти за крадене бол, влаковете леш,пътищата нямат алтернативни
4.
1303
11.11.2023 11:06:18
2 е прав
3.
до 2
11.11.2023 10:56:30
Фарклек или както дзверо се е писал, вместо да ми се тиквиш във новинарския сайт купи на хората автомобили или си емигрирай. Държавата ли оправяш ? Акъл може много да се дава, труд не.
2.
Фарскейп!!!!!
11.11.2023 10:33:21
Вместо да дават пари и да правят излишно богати определени хора, по-добре да забранят движението на коли над 10-12г.
И без това, всеки втори цървулан, дими и кади по улиците, 2лв да оправи кочината си няма, ама седнал и кара!!!!!!!!!!!
1.
Тц
11.11.2023 10:16:47
Ганя на 2 платна не може да кара и хвърчи в дясното платно.Ще дерибейства и на 3 платна.Бг шофьорите нямат културата на западняците,където трафикът е по- интензивен,но всеки спазва ред и дистанция!
  Добави Коментар
Джордж Клуни се отказва от сцените с целувки във филмите си Холивудската звезда обясни, че с годините приоритетите му са се променили и сцените с интимност вече не са част от професионалния му път Медиците от КОЦ-Русе: Спасяваме животи, но заплатите ни намаляват Казват ни, че пари няма, споделят те и настояват за финансова ревизия 
Мъркането разкрива повече за котките от мяукането Анализ със софтуер за разпознаване на реч показа, че нискочестотното мъркане съдържа уникални звукови характеристики, докато мяукането еволюирало като комуникация с човека Почина Карл Карлтън – легендата зад хита "She’s a Bad Mama Jama" Звездата от Детройт, чиято музика беляза цели поколения, си отиде след дълги здравословни проблеми, но остави вечен отпечатък с хитовете си
Уроки или стрес? Как да разпознаем негативната енергия и кога да потърсим лекар Народните вярвания свързват личните неуспехи с уроки, докато съвременната медицина търси причината в психическото и физическото натоварване Четири знака, че тялото ви има недостиг на витамин С Нисък прием на витамин С засяга ставите, кожата и дори настроението - научете какви сигнали подава тялото и какво да промените в диетата си
Украински подводен дрон удари руска подводница за 400 млн. долара в Новоросийск Новият дрон "Sub Sea Baby" на украинските сили е нанесъл сериозни щети на руска подводница, способна да изстрелва крилати ракети "Калибър", сочи информация от СБУ Две лекарки осъдени за смъртта на дете в Сливен Момиченцето починало след погрешно назначено лечение и липса на навременна консултация със специалист, а присъдата подлежи на обжалване
16-годишна наръга ученичка с нож в Атина Пострадалото момиче е настанено в детска болница, а гръцките власти провеждат разпити за изясняване на обстоятелствата Синът на Роб Райнер арестуван след смъртта на родителите си в имението им в Калифорния 32-годишният Ник Райнер е задържан с гаранция от 4 млн. долара
Сватбена игра в Германия завърши с бой и ранена булка Напрежение по време на традиционната игра с жартиера предизвика масова разправия с хоспитализирани и полицейско разследване Националния исторически музей връчи наградата „Лъв - Пазител на наследството“ на кмета на Царево Марин Киров е отличен в знак на признание за усилията и ангажираността му към съхраняването на историческото богатство на региона