Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Световният бизнес вече страда от автомобилната стачка в САЩ

Ключови думи: световен бизнес, автомобилна стачка, цени, страда, икономика

Икономическите последици от автомобилната стачка в САЩ започват да оказват влияние върху световния бизнес, пише Reuters. Предприятия – от авиокомпаниите до производителите на автомобилни части – започват да усещат жегата под краката си от продължаващата вече месец стачка на почасовите работници в трите автомобилни производителя от Детройт. Анализаторите предупреждават, че финансовият удар може да се увеличи, ако протестните действия не приключат скоро.

Стачката на Обединените автомобилни работници (UAW) продължава вече 36-и ден, а общите икономически разходи се оценяват на повече от 7 млрд. долара. Компаниите изчисляват разходите за пропуснати приходи в условията на несигурна икономика и постоянна инфлация.

Щетите от стачките ще продължат дълго след като членовете на UAW се върнат на работа“, казва професорът от Мичиганския университет Ерик Гордън, предава economic.bg.

Работниците също така ще внимават как харчат парите си, тъй като заплащането за стачка е по-малко от редовното заплащане, добави той.

Американският превозвач Delta Air Lines по-рано този месец стана една от първите големи компании, които сигнализираха за щети. Оттам заявиха, че че стачката е ограничила „значителен“ обем от бизнеса в Детройт.

Производителят на бои и покрития PPG Industries заяви по-рано тази седмица, че е отразил в прогнозата си за четвъртото тримесечие удар върху печалбата в размер на „няколко цента“ на акция, докато железопътният превозвач Union Pacific заяви, че стачката досега е оказала слабо влияние.

Анализаторите заявиха, че транспортните фирми и доставчиците, които произвеждат части за General Motors, Ford Motor и Stellantis, са сред най-силно изложените на негативните последици от стачката, при която повече от 34 000 работници напуснаха всекидневните си работни места.

„Фирмите за товарни превози доставят много от компонентите, които се сглобяват в автомобилите. Те и техните работници ще пострадат“, коментира Гордън.

Основните доставчици на части като Aptiv, Magna International, Lear и American Axle трябва да представят отчети през следващите седмици, а инвеститорите ще следят за мащаба на финансовия удар, който компаниите могат да понесат.

Очаква се доставчиците да усетят негативните последици от по-ниските обеми през четвъртото тримесечие, но болката няма да бъде равномерно разпределена“, заяви Джон Мърфи, анализатор в BofA Global Research.

Lear и Magna имат двуцифрени експозиции по отношение на продажбите на трите автомобилни производителя, докато Aptiv има експозиция между 8-9%, според последните им годишни отчети.

По-рано тази седмица консултантската фирма Anderson Economic Group оцени икономическите загуби, свързани със заплатите и приходите на доставчиците, на около 2.67 млрд. долара до четвъртата седмица на стачката.

Френският производител на автомобилни части Forvia в петък предупреди за възможни временни съкращения, след като изчисли по-голям ефект от стачката върху продажбите през октомври.

Главният изпълнителен директор на шведската компания Autoliv, най-големият производител на въздушни възглавници и предпазни колани за автомобили в света, заяви пред Reuters, че стачката е оказала много ограничено въздействие, но колкото по-дълго продължи, толкова повече може да се превърне в риск.

Когато имаме такива смущения... в глобалните потоци, това не е добре“, каза главният изпълнителен директор на компанията Микаел Брат.

UAW проведе необичайна кампания от едновременни стачки, свързани с трите автомобилни производителя от Детройт, като поиска 40% увеличение на заплатите (20% от които да се случат незабавно ), подобрения в осигуровките, както и обхващане на работниците от заводите за производство на батерии за електромобили в рамките на синдикалните споразумения.

Засега споразумението остава непостижимо, а акциите на автомобилните производители и доставчиците спаднаха от началото на стачката на 15 септември.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
1156 българи с доход над 1 млн. лв., декларираха ги пред НАП Нашенец изкара 70 млн. лв. от продажба на акции БМВ за половин милион вози Деси! Радев мълчи И от НСО не обелват дума за придобивката
Гала стана копие на Донатела Версаче Тв водещата прилича на сестра-близначка на модната дизайнерка Училищните дворове в Созозопол отново оживяха, 95 първокласници поеха по пътя на знанието С тържествена атмосфера и подаръци от кмета, новата учебна година започва с усмивки, вяра и надежда
Министър Мирослав Боршош откри учебната година в Професионалната гимназия по туризъм „Пенчо Семов“ в Габрово Това, че учениците могат да се обучават в реална среда, е огромно предимство, посочи Боршош Звънецът удари и зад решетките, новата учебна година започва в ЗО – Дебелт Лишените от свобода рецитираха стихове и демонстрираха стремеж към промяна и личностно развитие
Лесна и вкусна панирана коприва, която става за минути Ето я рецептата Търговците в Одрин се хванаха за главите, такова чудо не са виждали скоро Цените са доста приемливи и всеки може да намери продукти по джоба му
Има 12 операции на носа Ако не знаете, че момичето на снимките, които публикуваме, е Райна Караянева преди корекциите, едва ли ще се досетите Триумф за яхт клуб "Черноморец" Две шампионски и една вицешампионска титла извоюваха ветроходците от Бургас на Държавното първенство по олимпийски класове
Откриха обновения стадион във Ветрен За нас най-важното е, че по този начин даваме възможност на децата да спортуват и да се развиват, каза кметът Димитър Николов Гражданската война, която Западът не иска да повярва, че идва Безконтролната имиграция, икономическата стагнация и загубата на доверие в политиците неминуемо радикализират народа