Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Възобновяването на проекта „Бургас-Александруполис“ е крайно наложително, твърди експерт

Ситуацията в бургаската рафинерия е същата като при вицепремиера Симеон Дянков преди 12 години, предупреждава някогашен радетел на проекта
Ключови думи: бургас александруполис, лукойл нефтохим, концесия, росенец

Корупцията и кражбите за милиони левове у нас вече се оправдават с геополитиката. И ето ви резултата:

Прекратиха концесията на пристанище Росенец, от което последва увеличаване на бюрокрацията, нарастване на разходите, затрудняване работата на бургаската рафинерия, прекратяване на инвестиционната й програма. Същинската цел - да се въведе режим на особено управление, след което определени фирми да използват Росенец за внос на нефт и нефтопродукти. За хората от „кухнята“ е очевидно, че това е възможно само ако рафинерията спре да работи. За столичните жълтопаветни политици обаче припомням, че не откриват топлата вода. Преди 12 години вицепремиерът Симеон Дянков също спря работата на рафинерията, макар и с различни мотиви, но с подобни гръмки обещания, че това няма да се отрази на пазара на горива. Само след седмица се наложи спешно да моли производството в Бургас да се възстанови в старите обеми.

Сега няколко депутати, водени от  Иво Мирчев, внасят закон за незабавното прекратяване на дерогацията на ЕС за внос на руски нефт. Основания – да бъдат намалени приходите на Русия от износ на нефт. Това е лъжа! Първо – нашите около 8 млн. тона нефт годишно са незначителна част в сравнение с количествата, които Русия изнася за Китай, Индия, Турция и други страни от ЕС. Второ – целта е фирми, близки до властта, да внасят евтини нефтопродукти, произведени в Турция от преработката на руска суровина и да ни ги продават прескъпо.Трето – идеята е не да се управлява сложното производство, а да се сложи ръка на паричните потоци и да се отклоняват средства към „правилните” хора и партии! За маскиране на тази цел дори се предвижда като представител на държавата в нефтения завод да бъде доведен чужденец, вероятно американец, за да звучим геополитически коректно.

Ето това е причината МС да не създава условия за преминаването на производството в Бургас към неруски нефт. Но какво става с рекламирания през последната година петролопровод от Александруполис до България. Новината е , че е проектиран да достигне до Стара Загора! А „Лукойл-Нефтохим” все още си е до Бургас. А мисли ли се за необходимите допълнителни резервоари за нефт, ако се разчита само на транспорт през Босфора? Закъснения от 30 дни за този трафик е обичайно през зимния период!. Ясно е, че вината за рязкото повишаване на цената на нефтопродуктите в България и евентуалните прекъсвания на производството, ще бъде стоварена върху „Лукойл-Нефтохим” – нормално българските политици, когато сами са виновни за предизвикана от тях каша.

В така създалата се ситуация е абсолютно наложително спешно да се възобнови проектът „Бургас –Александруполис”, който предвиждаше да се транспортира нефт на компанията „Шеврон”, добиван от тях в Казахстан. Проектът предвиждаше напълно да захранва българската рафинерия. Разбира се, този проект винаги е бил, е и ще бъде против интересите на нашия югоизточен съсед, но е с големи икономически ползи за България. Още повече, че вече има заявен частен инвеститорски интерес.

 

*Инж. Пламен Русев е настоящ председател на Бургаската морска асоциация и в периода 2005-2011 г.бе член на Съвета на директорите на енергийния проект с евентуалноу частие на България и Русия - петролопровода "Бургас – Александруполис".През 2012 г. международната компания „Болкан пайп лайн“ прекрати проекта заради  неизпълнение на финансови  задължения по наша вина

Кубрат Пулев с коментар за сензационния бой между Джошуа и Джейк Пол "Това не е истински мач", смята Кобрата, но не отписва напълно съперника на Ей Джей Украински дрон унищожи изтребител МиГ-29 в Крим Атаката на военното летище "Кача" е осъществена от специалното звено "Примари" на ГУР
Организират специална вечеря за Путин в Индия, президентът на Русия отговори с красноречив жест Лидерът на Кремъл наруши официална традиция, за да покаже топло отношение към домакина Транспортираха много болна жена директно в моргата, впоследствие тя почина Голям скандал на Острова
Защо трябва да имате краставица в колата си през зимата Тя съдържа естествени масла и предпазва прозорците от замръзване, сочи великобтирански експерт Чуден хляб, изпечен в плик – винаги перфектно мек и с хрупкава коричка!
Ямболски джигит и немски гастрольор паркираха безплатно на ул. "Лермонтов" в Бургас, но кой изтръгна ограничителните колчета Пореден случай на безнаказана наглост в центъра на града  Поставете сол на прозореца тази зима и забравете за влагата и конденза През есента и зимата разликата между топлия въздух в помещението и студените стъкла е голяма
Шофьор свали сам скоба от колата си и си тръгна Полицията извършва проверка Националният форум „Учители вдъхновители“ събра образователни експерти от цялата страна в Бургас Винаги сме подкрепяли инициативи, които поставят учителя в центъра на промяната, този форум е още една стъпка към по-силна и устойчива общност от педагогически специалисти, каза ректорът на Бургаския държавен университет проф. д-р Сотир Сотиров
Зверска катастрофа едва не праща в гроба Веско Маринов – счупени ребра и месеци в болница! И до ден днешен черпя на 5-и юли, разказва певецът 71% подкрепят протестите срещу бюджета, почти 50% искат оставка на кабинета Недоволството от проектобюджета за 2026 г. се засилва, а протестите срещат широка обществена подкрепа, включително и сред негласуващи българи