Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Възобновяването на проекта „Бургас-Александруполис“ е крайно наложително, твърди експерт

Ситуацията в бургаската рафинерия е същата като при вицепремиера Симеон Дянков преди 12 години, предупреждава някогашен радетел на проекта
Ключови думи: бургас александруполис, лукойл нефтохим, концесия, росенец

Корупцията и кражбите за милиони левове у нас вече се оправдават с геополитиката. И ето ви резултата:

Прекратиха концесията на пристанище Росенец, от което последва увеличаване на бюрокрацията, нарастване на разходите, затрудняване работата на бургаската рафинерия, прекратяване на инвестиционната й програма. Същинската цел - да се въведе режим на особено управление, след което определени фирми да използват Росенец за внос на нефт и нефтопродукти. За хората от „кухнята“ е очевидно, че това е възможно само ако рафинерията спре да работи. За столичните жълтопаветни политици обаче припомням, че не откриват топлата вода. Преди 12 години вицепремиерът Симеон Дянков също спря работата на рафинерията, макар и с различни мотиви, но с подобни гръмки обещания, че това няма да се отрази на пазара на горива. Само след седмица се наложи спешно да моли производството в Бургас да се възстанови в старите обеми.

Сега няколко депутати, водени от  Иво Мирчев, внасят закон за незабавното прекратяване на дерогацията на ЕС за внос на руски нефт. Основания – да бъдат намалени приходите на Русия от износ на нефт. Това е лъжа! Първо – нашите около 8 млн. тона нефт годишно са незначителна част в сравнение с количествата, които Русия изнася за Китай, Индия, Турция и други страни от ЕС. Второ – целта е фирми, близки до властта, да внасят евтини нефтопродукти, произведени в Турция от преработката на руска суровина и да ни ги продават прескъпо.Трето – идеята е не да се управлява сложното производство, а да се сложи ръка на паричните потоци и да се отклоняват средства към „правилните” хора и партии! За маскиране на тази цел дори се предвижда като представител на държавата в нефтения завод да бъде доведен чужденец, вероятно американец, за да звучим геополитически коректно.

Ето това е причината МС да не създава условия за преминаването на производството в Бургас към неруски нефт. Но какво става с рекламирания през последната година петролопровод от Александруполис до България. Новината е , че е проектиран да достигне до Стара Загора! А „Лукойл-Нефтохим” все още си е до Бургас. А мисли ли се за необходимите допълнителни резервоари за нефт, ако се разчита само на транспорт през Босфора? Закъснения от 30 дни за този трафик е обичайно през зимния период!. Ясно е, че вината за рязкото повишаване на цената на нефтопродуктите в България и евентуалните прекъсвания на производството, ще бъде стоварена върху „Лукойл-Нефтохим” – нормално българските политици, когато сами са виновни за предизвикана от тях каша.

В така създалата се ситуация е абсолютно наложително спешно да се възобнови проектът „Бургас –Александруполис”, който предвиждаше да се транспортира нефт на компанията „Шеврон”, добиван от тях в Казахстан. Проектът предвиждаше напълно да захранва българската рафинерия. Разбира се, този проект винаги е бил, е и ще бъде против интересите на нашия югоизточен съсед, но е с големи икономически ползи за България. Още повече, че вече има заявен частен инвеститорски интерес.

 

*Инж. Пламен Русев е настоящ председател на Бургаската морска асоциация и в периода 2005-2011 г.бе член на Съвета на директорите на енергийния проект с евентуалноу частие на България и Русия - петролопровода "Бургас – Александруполис".През 2012 г. международната компания „Болкан пайп лайн“ прекрати проекта заради  неизпълнение на финансови  задължения по наша вина

Автомобил бе ударен от мълния цели три пъти, ето какво се случи Видеорегистраторите на автомобили, които са били близо до мястото на инцидента, са заснели случилото се Трагедия! Блок остана без тераси след прекъснато саниране, бивш футболист падна и загина Балконите на хората са напълно открити и с изрязани парапети, което доведе до смъртен случай
Meteo Balkans: Екстремно суха почва в България Според последните сателитни измервания на почвената влажност от неделя, 17 август 2025 г., голяма част от Балканите е изправена пред сериозен дефицит на влага през това лято Нагли търговци измислят собствен курс евро - лев В повечето случаи умишлено и без причина повишават цените на стоките
Колоездачна обиколка променя движението в участък от Подбалканския път От 14:15 ч. до 16:40 ч. поетапно ще се ограничава движението в 9-километровия участък от разклона за Мирково до Челопеч Числата на седмицата: Средната заплата у нас - над 2500 лева 41% от българите не могат да си позволят едноседмична почивка
Още рокади в полицията Направени са преназначения Мъж се удави в морето край Царево Мъж на 59-години беше изваден от морето в района на Попския плаж в Царево.
Белият дом оглежда Будапеща за преговорите между Тръмп, Путин и Зеленски Унгария е фаворит благодарение на премиера Виктор Орбан След дъжд качулка! Подготвят промени след инцидента в Несебър Премиерът Росен Желязков възложил на съответните министри и агенции да направят необходимите предложения за нова нормативна регулация на тези дейности
Емил Тонев ще оглави НСО Това предложи кабинетът Борисов: Няма страшно, нали българите ходят в Гърция, там е в евро Президентът Тръмп направи една ювелирна операция, аз съм оптимист за мира, заяви лидерът на ГЕРБ