Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

До няколко месеца оставаме без влакове

Ключови думи: влак, бдж, машинисти, работници

България е застрашена да остане без влаково движение до няколко месеца заради липса на кадри, които да управляват движението на влаковете. Става въпрос за дефицитни и специализирани кадри като ръководители движение и маневрени стрелочници.

Недостиг на специалисти има и в други професии като машинисти, ремонтен персонал, като навсякъде причината е една – ниски заплати и много по-добри условия и заплащане в частния бизнес, пише transportal.bg. Недостигът на дежурни ръководители вече принуждава ръководството на железниците да закрива гари, за да може да окомплектова с персонал съседните им гари.

„Положението при нас е трагично“, коментира дежурен ръководител в района на Варна, пожелал да остане анонимен. „При нас не останаха хора, най-качествените избягаха при частните жп превозвачи, където заплатите са между 60 и 80% по-високи. Няма млади хора, а част от колегите, с които едва свързваме графика вече са си пуснали или приготвили молбите за напускане. Началниците ни правят всичко възможно да търсят хора и да запазят останалите, но с трици маймуни не се ловят“ От НКЖИ — най-голямото държавно предприятие у нас, признаха, че има сериозен проблем със специализирания персонал, като в момента има 846 свободни бройки за специалисти.

От компанията обаче смятат, че няма непосредствена опасност от спиране на влаковото движение. Количествен и качествен дефицит на персонала се наблюдава най-вече в големите градове и промишлени центрове. Средна възраст в компанията, която е най-големият работодател в страната, е 50,9 г., съобщават от НКЖИ. Работната заплата за ръководител-движение е 1660 лв., а за стрелочник – 1310 лв. по данни от компанията.

В същото време заплатата на стрелочник в частна жп компания започва от минимум 1800 лева. Според синдикатите не се предвижда увеличение на заплатите на служителите в жп транспорта до края на годината. Такова ще има от 1 януари догодина, когато се очаква увеличение на минималната работна заплата. Очакваното увеличение обаче ще е с не повече от 20% и отдавна е изядено от инфлацията.

Не са ясни и намеренията за справяне с кадровата криза на транспортният министър Георги Гвоздейков, който както всички свои предшественици досега се занимава единствено с обществените поръчки и кадрови промени по върховете на БДЖ.

Досега обаче думи като „сигурност“, „кадри“, „заплащане“ отсъстват в публичните изяви на министъра, който от началото на управлението си не намери време да обяви публично екипа и приоритетите си за разлика от своите предшественици Христо Алексиев и Николай Събев.

17
Коментара по темата
17.
Някои си
09.09.2023 14:13:56
При частник, месечно:
Стрелочник -1500/1800лв.
Машинист, маневрен - 1800/2200лв.
Машинист, влакова работа - 2500/3400лв.
В заплатите влиза и допълнителното възнаграждение (бонуси), периодични, презразпределени за месец.
- Всеки месец, ваучери - 200лв.
Извънредния труд е отделно.
В БДЖ, се подиграват с персонала.
За машинистите в БДЖ ПП, разни допълнителни изпити/тестове за да се изплатят допълнителни финансови средства (жълти) стотинки.
Измислено от директорката на човешки ресурси Десислава Стоянова в ЦУ на БДЖ ПП, същата не е ли смяна вече... и защо ли се наложи да бъде освободена от частната "Българска железопътна компания"..., някои знаят истината...
16.
Пламен
08.09.2023 11:19:18
Проблема е че като кандидатстваш се чака по 7,8 месеца за обучение и после по няколко за назначаване
15.
Коки
07.09.2023 15:36:01
От Пловдив до София за 9лв.и търсят климатик,плюят и пак са на влака
14.
ВЪПРОС
06.09.2023 22:59:30
Ами ако не останем кво правим за кво ще пишат тъпите флагманци
13.
...
06.09.2023 22:20:41
Оправяте качеството, вдигате цените и давате човешки заплати. Останалото е общи приказки!
12.
Дони
06.09.2023 20:41:11
КАТО ВЛЕЗЕ ЕВРОТО ЩЕ ВИДИТЕ КАКВО ЩЕ СТАНЕ С МАЛКИ ЗАПЛАТИ А ДВА ПЪТИ ПО СКЪПО ОТ ИСПАНИЯ ГЪРЦИЯ НО НАРОДА ЗАСЛУЖАВА ТОВА ЗАЩОТО НЕ ПРОТЕСТИРА ,ЗА МЕН СВЪРШИ АЗ СЪМ НА 85Г ЩЕ КАРАМ НЯКАК НО МЛАДИТЕ С 500 ЕВРО ЗАПЛАТА НЕ СЕ ЖИВЕЕ В АФРИКА 500 ЕВРО Е ЗА 2 СЕДМИЦИ ЗАПЛАТА А НИЕ ФАКИРИ
11.
Кипарис
06.09.2023 19:50:02
Това е системна политика. Доган е в дъното й, както и лобито на Лукойл. Развитието на железниците е в пряка конкуренция с автомобилния транспорт, кинти се захранва от горива. След продажбата на Нефтохим на руснаците на практика започна и разграждането на жп транспорта. НКЖИ е потънало в корупция и постедственост
10.
Фико
06.09.2023 19:25:08
То държава нямаме та влакове ли
9.
Без име
06.09.2023 17:12:13
Частна жп компания??? Те кой релсов път ползват - и кой плаща за подръжкта му? d7
8.
Nnnnn
06.09.2023 15:48:17
И доктори няма да има.
7.
Тройчо
06.09.2023 15:25:27
Ами кат няма БДЖ , ше се возим на Ф16, Страйкъри и Бредлита. Инвестиции в милиарди. Смешници.
6.
Наблюдател
06.09.2023 14:07:15
Това е добра новина, че все още имаме влакове ! Чудя се как все още имаме влакове след цялата разипия в БДЖ.
5.
Възмутен теляк
06.09.2023 14:03:17
Закривай!
4.
От ремонта
06.09.2023 11:28:06
От ден на ден по-лошо става.Заради липсата на хора всеки работи двойно,канят ни да си използваме отпуските,но прекия ти началник отказва да разпише.Дадоха и базите ни за почивка на украинци без да се съобразят ,че с мизерните си заплати можем само нашите мизерни станции за почивка да ползваме.Няма отпуска няма море,още малко и аз ще им кажа да духат,няма да чакам гвоздейков да забие последния гвоздей в ковчега.Сбогом БДЖ ,жалко но все пак приватизацията ще стане неизбежна,защото синдикатите се сдушиха с ръководството,което следва политиката за предизвикан фалит и приватизация.
3.
бай Оня
06.09.2023 11:26:17
Решението е съвсем елементарно. В пазарната икономика работната сила е стока. Цената на една стока се определя от търсенето и предлагането. Щом търсенето на стоките ръководител-движение и маневрени стрелочници превишава предлагането се повишава цената на стоката, т.е. заплатите на този персонал и когато тази цена стигне нормалното си пазарно ниво, стоката със сигурност ще се появи на пазара. Със заповеди, програми и кършене на ръце няма да стане.
2.
При такива заплати е чудно че имате персонал
06.09.2023 10:48:55
Заплатите по 3 и ще намерите персонал. Какви са тези мизерни заплати? Кой е луд да ви работи за жълти стотинки?
1.
Тю тюююю
06.09.2023 09:47:48
Да остава без персонал!Аз съм еди от системата, бях на сравнително високо място в ерархията, но след като започнаха да се гаврят с хората. Да носиш отоговорност за хиляда човека зад машиниста, за 600 ля. казах .. Стига! Вече 15 години им гледам сейра.. карат хора с курсове с 2 месеца стаж да стават дежурни ръководители, диспечери... Мерси. Железничар се става от 5-10 години служба!
А и през 4 години изпити , прегледи.... Какво ме интересуват другите гари и как се работи в тях. Изисква се всеки път специално обучение за конкретната гара, те ме карат да зубря всичко за всички... Мерси за сегашните чисти 1200 лв., който глупак иска .. да работи. Частниците се спукват от извънреден труд и взимат по 8000 - 10000 лева заплата от извънредни, в държавните трябва да си на 0, е как се изхранва семейство вееее.
И да не се притесняват за кадри, скоро всички гари ще минат на компютърно управление и няма да има нужда от паплач,,,, Е не всички.
  Добави Коментар
Синоптици с тревожна прогноза: Иде още по-студено и опасно време Обявен е жълт код за валежи Никога не е късно: Деси Слава записа висше на 42 г., Нелина на 51 г. 100 Кила също влезе в клуба на образованите, завърши гимназия на 37
Мъж от Твърдица простреля с арбалет свой съгражданин Пострадалият дължал пари на извършителя На всеки 10 минути един българин получава инсулт Национален план за борба с болестта все още липсва
Кола падна в 40-метрова пропаст край Златоград Тестът за употреба на алкохол на водача бил отрицателен 5 зодии, които най-често се влюбват в приятел Кои от тях го показват явно и кои го крият до последно
Загиналият Кристиан Екмекчиян - с множество нарушения на пътя Водачът е летял с много висока скорост по правия булевард, а след удар в дърво автомобилът буквално е разполовен Digital4Burgas представи дигиталното бъдеще на региона Технологиите играят значителна роля за подобряване на отношенията със служителите, това стана ясно по време на панелната дискусия за привличане и задържане на кадри в Бургас
Докога ще продължи силната магнитна буря, ударила Земята Ще наблюдяваме ли отново полярни сияния? Греховно вкусни пълнени мекици с извара и кашкавал Тестото се получава много меко и нежно, дори след като мекиците са преседели няколко часа на масата
Обещано: Самолетите F-16 ще се поддържат изцяло в България Това каза служебният министър на отбраната Атанас Запрянов Забраняват вноса на твърде стари автомобили Дават субсидии за предаване на скрап на дизелови коли