Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

И това ли знае? Изкуствен интелект следи колко старо е сърцето ни

Ключови думи: изкуствен интелект, старо сърце, нов инструмент, здраве

Нов инструмент с изкуствен интелект (ИИ) разкрива до колко алкохола, тютюнопушенето, лошата диета и липсата на физически упражнения състаряват преждевременно сърцето на човека, съобщи Би Би Си, цитирана от БГНЕС.

Целта е да се намерят начини за забавянето на стареенето на сърцето, за да се намалят рисковете от много свързани с възрастта състояния като инсулт и сърдечни заболявания.

Системата е разработена от екип, ръководен от професор Деклан О'Реган от Лондонския институт по медицински науки (ЛИМН) към Съвета за медицински изследвания (СМИ).

„Когато погледнем лицето на някого, ние умеем да преценяваме дали той изглежда млад или стар за възрастта си, същото е и с органите", казва професор О'Реган.

"Някои хора имат сърца, които са много по-млади, а други имат такива, които са се състарили преждевременно и са по-предразположени към заболявания. Затова искаме да разберем кои са факторите, които водят до това", заяви ученият.

Човек, който твърди, че не води най-здравословния начин на живот, което включва неправилна диета, наднормено тегло и генетична предразположеност към диабет, решава да се подложи на тест за измерване на сърдечното здраве.

Съществуват много начини за измерване на сърдечното здраве, включително сканиране, електрокардиограми (ЕКГ) и измерване на кръвното налягане, но те дават моментна представа за състоянието на сърцето и могат да варират от ден на ден или от месец на месец.

Анализът на изкуствения интелект обаче показва вредите, натрупани през целия живот, вследствие на пиене, пушене, неправилно хранене и липса на физически упражнения, подчертава професор О'Реган.

Процесът включва сканиране на сърцето с ядрено-магнитен резонанс (ЯМР) след тренировка.

Най-ранните признаци на преждевременното стареене могат да бъдат толкова незабележими, че дори експертите кардиолози не са в състояние да ги открият - но изкуственият интелект може да го направи, тъй като е получил данните за 40 000 души с различно сърдечно здраве, както и техните здравни резултати.

Системата анализира стотици дребни детайли в 3D движението на ядрено-магнитното резонансно изследване на участващия в експеримента и ги сравнява с тези на 5000 души на различна възраст, които са водили здравословен начин на живот.

Инструментът изчислява, че възрастта на сърцето на доброволеца е 63 години, само няколко години повече от рождената му възраст.

Според професор О'Реган неочаквано добрия резултат се дължи на скорошни промени в начина на живот на изследваното лице като подобряването на диетата и добавяне на физически упражнения.

„Не знаем дали преждевременното стареене на сърцето се дължи на гените ни и се раждаме с предназначение да имаме по-старо сърце, или по-скоро се дължи на начина ни на живот", каза професорът.

„Също така не знаем дали скоростта на стареене може да бъде променена или може да бъде обратима, което да позволи на хората да се върнат към по-младо сърце, ако имат подходящо лечение", заключи той.

Прочети още на: https://www.dnes.bg/index/2023/08/23/kolko-e-ostrialo-syrceto-ni-izkustveniiat-intelekt-znae-otgovora.580393
 

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Фентанил, купен в Дупница, погубил младия шампион по джудо Димитър Главчев Проверяват се възможни контакти и лица, които биха могли да имат отношение към снабдяването на младия мъж с наркотичното вещество Криминално проявен изхвърли 25 г пико пред църква в Поморие 28-годишният осъждан мъж е задържан за 24 часа, срещу него е образувано бързо производство
20-годишен с 1,75 промила блъсна две паркирани коли в Созопол Младият мъж бил зад волана на Мерцедес, последователно ударил Ауди А4 и Хонда Сивик на ул. Яни Попов АЕЦ Черна вода пред спиране: Румъния обяви извънредно положение до края на август Ако Дунав продължи да спада със същите темпове, вторият реактор на централата трябва да бъде спрян още утре
САЩ удариха кораб, Тръмп обяви пълен контрол над Ормуз, а петролът поскъпна Доналд Тръмп обяви, че американските сили вече имат пълен контрол над Ормузкия проток, докато напрежението около стратегическия морски маршрут отново расте. Това съобщи Ал Джазира.Американският президент заяви пред журналисти в базата "Андрюс", че ситуацията с Иран се развива добре за САЩ и настоя, че Техеран вече не контролира протока. Думите му идват на фона на продължаващата военноморска блокада в Арабско море, т.е. на безопасно разстояние от бреговете на ислямската република.Хаос в Ормузкия проток: И Тръмп ще събира такси от корабите, а Иран удари US бази в 4 държавиАмерикански военноморски хеликоптер MH-60 е атакувал плаващия под панамски флаг товарен кораб "Vela Nova", след като екипажът му не изпълнил многократни предупреждения. По данни на американските сили са изстреляни две ракети Hellfire.Корабът се е движел към иранско пристанище и според Централното командване на САЩ е опитал да наруши блокадата. Това е третият плавателен съд, който американските сили принудително спират след възстановяването на блокадата на иранските пристанища на 14 юли.Иран удари 3 петролни танкера в Ормуз, САЩ и Саудитска Арабия бомбардират проирански проксита в ИракТехеран от своя страна отказва да отвори Ормузкия проток, докато Вашингтон не изпълни поставените условия. Иран настоява за прекратяване на войната и американската блокада, освобождаване на замразените му активи и регионално примирие, което да обхване и Ливан, и Газа.Секретарят на иранския Върховен съвет за национална сигурност Мохсен Резаи заяви, че протокът, който Тръмп обяви, че вече напълно конролира, ще остане затворен до изпълнението на всички искания. В същото време Катар съобщи за сериозен напредък в разговорите между Иран и Оман за бъдещото корабоплаване през Ормуз.Тръмп спря удар по Иран, започват нови преговориВ посредническите усилия се включи и Пакистан. Вътрешният министър Мохсин Накви пристигна в Техеран за разговори с иранското ръководство за прекратяване на конфликта и възстановяване на корабоплаването.Несигурността около Ормуз отново повиши цените на петрола. Фючърсите на Brent достигнаха 89,63 долара за барел, а американският WTI - 83,91 долара. Пазарът реагира на отслабващите очаквания за бързо споразумение между Вашингтон и Техеран. След рекордните жеги идва още по-горещ период заради Ел Ниньо Световната метеорологична организация очаква още по-високи температури към края на годината, докато Европа се бори с жеги, суша и критично ниски реки
Жълт код за жега в цялата страна: До 38 градуса днес, мечтаните дъждове може утре да ни разхладят В планините температурите ще достигнат 27 градуса на 1200 метра и 19 градуса на 2000 метра Кристиано Роналдо и Джорджина вече са семейство: Сключиха брак в Португалия Петте им деца присъствали на церемонията, а двойката потвърди брака със снимка на сватбените халки
Вижте кои зодии ще получат втори шанс в любовта и как Ракът ще бъде изненадан от неочакван ухажор Стрелците да внимават с думите, а Скорпионите ще очароват с лекота Мощно слънчево затъмнение в Лъв на 12 август: Четири зодии влизат в съдбоносен период Явлението съвпада с Новолуние, а според астрологичните тълкувания поставя началото на месеци на освобождаване от стари връзки, роли и модели
Сините вече спечелиха 9,6 млн. евро от УЕФА До този момент българският шампион отстрани Борац Баня Лука, Университатя Крайова и Кайрат Алмати по пътя си в Шампионската лига Левски го направи! На прага е на Шампионска лига Сините се класираха за плейофа