Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Meta обмисля забрана за политическата реклама в Европа

Ключови думи: мета, фейсбук, политическа реклама, забрана

Директори на американската технологична компания Meta обсъждат забрана за политическа реклама в Европа след опасения, че нейните социални мрежи като Facebook и Instagram няма да могат да изпълнят предстоящите разпоредби на ЕС, насочени към онлайн кампаниите, пише Financial Times.

Регулаторите в Брюксел изготвят нови закони, които да влязат в сила през следващата година. Те целят да принудят големите интернет групи да разкриват повече за политическите групи, които стоят зад онлайн кампаниите, и към кои потребители се прицелват, предава investor.bg.

Ръководената от главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг Meta е загрижена, че дефиницията на политическите реклами в плана ще бъде толкова широка, че ще бъде по-лесно да се откажат всички платени политически кампании в сайтовете на компанията, твърдят двама източници на Financial Times, запознати със случващото се в компанията.

По думите им ходът се обмисля сериозно, тъй като потребителите до голяма степен не се интересуват от подобно съдържание и приходите, генерирани от политически реклами, са малки в сравнение с останалата част от бизнеса.

Между 2019 и 2020 г. компанията е генерирала под 800 млн. долара приходи от политическа реклама в САЩ, твърди изследователската група Insider Intelligence. Това е по-малко от 1% от общите рекламни приходи на гиганта за същия период.

Източниците, запознати с въпроса, предупреждават, че разговорите между висшия мениджмънт на Meta продължават и някои са против забраната на политически реклами. Окончателно решение ще бъде взето, след като ЕС постигне съгласие за дефиницията на това какво представлява реклама в новите си разпоредби, допълват източниците.

Meta не е отговорила на запитването за коментар.

В зората на изборите в САЩ през 2016 г. социални мрежи, включително Facebook, TikTok и Twitter, бяха критикувани, че не успяват да овладеят дезинформацията и конспирациите, за да предотвратят изборната манипулация.

Зукърбърг в частност отказва проверката на фактите в политическите реклами с аргумента, че частните компании не трябва да бъдат „арбитър на истината“. Въпреки това Meta временно спря политическата реклама преди и по време на важни гласувания, например при президентските избори в САЩ през 2020 г.

Съгласно предложенията на ЕС, групи като Facebook и Google ще бъдат принудени да бъдат по-прозрачни относно начина, по който разпространяват политическа реклама, като например показват колко струват рекламите, кой им е платил и колко хора са гледали съдържанието.

Европейската комисия, Европейският парламент и страните членки на ЕС трябва да съгласуват окончателното определение за политическа реклама до 5 юни съгласно новата регулация.

Но институциите в ЕС изглежда имат широк консенсус с описанието на ЕК за политическата реклама като популяризиране на послание от „политически играч, или което може да повлияе на резултата от избори“.
Свързани статии

    ЕС иска да затегне правилата за политическата реклама онлайн
    ЕС иска да затегне правилата за политическата реклама онлайн

Регулаторите в Брюксел обаче не са съгласни относно обхвата на ограниченията, които регламентът може да наложи на технологичните гиганти по отношение на достъпа до потребителски данни с оглед таргетиране на политическа реклама.

 

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Джордж Клуни се отказва от сцените с целувки във филмите си Холивудската звезда обясни, че с годините приоритетите му са се променили и сцените с интимност вече не са част от професионалния му път Медиците от КОЦ-Русе: Спасяваме животи, но заплатите ни намаляват Казват ни, че пари няма, споделят те и настояват за финансова ревизия 
Мъркането разкрива повече за котките от мяукането Анализ със софтуер за разпознаване на реч показа, че нискочестотното мъркане съдържа уникални звукови характеристики, докато мяукането еволюирало като комуникация с човека Почина Карл Карлтън – легендата зад хита "She’s a Bad Mama Jama" Звездата от Детройт, чиято музика беляза цели поколения, си отиде след дълги здравословни проблеми, но остави вечен отпечатък с хитовете си
Уроки или стрес? Как да разпознаем негативната енергия и кога да потърсим лекар Народните вярвания свързват личните неуспехи с уроки, докато съвременната медицина търси причината в психическото и физическото натоварване Четири знака, че тялото ви има недостиг на витамин С Нисък прием на витамин С засяга ставите, кожата и дори настроението - научете какви сигнали подава тялото и какво да промените в диетата си
Украински подводен дрон удари руска подводница за 400 млн. долара в Новоросийск Новият дрон "Sub Sea Baby" на украинските сили е нанесъл сериозни щети на руска подводница, способна да изстрелва крилати ракети "Калибър", сочи информация от СБУ Две лекарки осъдени за смъртта на дете в Сливен Момиченцето починало след погрешно назначено лечение и липса на навременна консултация със специалист, а присъдата подлежи на обжалване
16-годишна наръга ученичка с нож в Атина Пострадалото момиче е настанено в детска болница, а гръцките власти провеждат разпити за изясняване на обстоятелствата Синът на Роб Райнер арестуван след смъртта на родителите си в имението им в Калифорния 32-годишният Ник Райнер е задържан с гаранция от 4 млн. долара
Сватбена игра в Германия завърши с бой и ранена булка Напрежение по време на традиционната игра с жартиера предизвика масова разправия с хоспитализирани и полицейско разследване Националния исторически музей връчи наградата „Лъв - Пазител на наследството“ на кмета на Царево Марин Киров е отличен в знак на признание за усилията и ангажираността му към съхраняването на историческото богатство на региона