Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Министерството на туризма спря поръчката за инфлуенсърите

720 хил.лева трябваше да бъдат дадени на чужди ютубъри и инстаграмъри, за да популяризират България 
Ключови думи: Продуценти, инфлуенсъри, новини, Флагман

Министерството на туризма спря обществената поръчка за 720 000 лв. с ДДС за реклама на България чрез организиране и провеждане на тематични турове за чуждестранни журналисти, снимачни екипи, блогъри, влогъри, инфлуенсъри и експедиенти, съобщи специализираният сайт TravelNews.

Причината е грешки в заданието, които не могат да бъдат отстранени по време на процедурата. В техническата спецификация на обществената поръчка не са поставени изисквания относно минимални критерии/насоки, които да бъдат прилагани от изпълнителя при извършването на подбора на участниците във всеки заявен тур. Няма критерии относно резултати, които следва да бъдат постигнати от осъществяване на съответния тур с оглед представяне и популяризиране на туристическа дестинация България, като брой публикации/ отразявания в съответната медия, блог, влог или инфлуенсър канал по отношение на участниците в тематичния тур за печатни и електронни медии, блогъри, влогъри и инфлуенсъри от целеви и перспективни пазари; брой публикации/ излъчвания на продукцията по отношение на участниците в тематичния тур за снимачен екип от целеви и перспективни пазари; брой туристически програми/пакети за дестинация България, предлагани от участниците в тематичния тур за представители на туроператори и туристически агенти от целеви и перспективни пазари.

Освен това не са поставени конкретни изисквания за обем и обхват, както и начините за постигане на дългосрочната ангажираност на инфлуенсъри, които да популяризират България регулярно, в рамките на 6-12 месеца. В техническата спецификация няма критерий за извършване на мониторинг и анализ на постигнатите резултати от осъществяване на всеки тур.

Обществената поръчка беше обявена от Министерството на туризма в началото на декември 2022 г. Изпълнителят трябва да бъде определен по критерия най-ниска цена за доведен журналист или инфлуенсър, чрез формиране на обща цена за 9 човека. Договорът ще е за 1 година или до изчерпването на ресурса. Интересен момент е, че комисията по обществената поръчка е открила липсата на изисквания чак през март, след отварянето на ценовите оферти на кандидатите и осъществяване на класиране, коментирахаюристи.

На първо място е определена “Хотелтв” ООД с цена от 69 260 лв. без ДДС, за да доведат 9 инфлуенсъри и журналисти, която фирма е свързана с известния продуцент Никола Тупарев.

На второ място е пиар агенцията “АПРА” ООД с цена от 91 900 лв. без ДДС, която вече изпълнява една поръчка на министерството, и на трето – ДЗЗД “Алпин Туризъм 2023”, в който консорциум влизат три фирми – „Приорити консултинг“ ЕООД (консултантска компания с опит в изготвянето на проекти, собственост на Асен Кръстев), пиар агенцията "ОТ-ДО Консулт" ЕООД на Олга Лозанова, (сестра на известния медиен експерт Георги Лозанов) и туроператора „Елфи турс“ ЕООД на Ваня Овчарова.

Оферти бяха подадени още от туроператорите „Бългериън голф турс“ ООД и „Аргус травел интернешънъл“ ЕООД, които са отстранени от процедурата.

Новата поръчка с изчистените грешки се очаква да бъде обявена до края на март. Кандидатстването е в рамките на месец и разглеждането на оферти отнема още толкова. Реално договор може да има чак през юни, ако няма жалби по процедурата.

Бъдещият изпълнител трябва да предложи организация, подготовка и изпращане на покани до чуждестранните журналисти, снимачни екипи, експедиенти и други участници от съответните пазари. Списъкът трябва да бъде одобрен от възложителя и да е с обосновка за избора на участниците, спрямо спецификата на тура, логистика, самолетни билети, хотелско настаняване, осигуряване на трансфери и вътрешен транспорт. Изпълнителят трябва да предложи програма на всеки тур, включваща цялостна организация на пътуванията, кои обекти ще бъдат посетени, маршрути и тематика, заложени минимум 3 броя атракции, анимации и дегустации, характерни за дадения регион. Туровете да бъдат между 3 и 7 дни.

Настаняването трябва да бъде в хотели 4 и 5 звезди, съобразени с маршрутите и близостта на туристическите обекти. Храненето в заведения с категория 2 или повече звезди – закуски, 3-степенно меню за обяд и вечеря, с включени напитки. Менюто следва да представя български и традиционни ястия и напитки. Гостите трябва да бъдат придружени от екскурзовод, притежаващ документ за правоспособност. Представител на Министерството на туризма също трябва да бъде предвиден в групите.

Изпълнителят трябва да осигури разрешения за достъп и заснемане на включените в тура обекти, както и заплащане на съответните такси, билети и др. Фирмата трябва предварително да подготви прескит с информация за туристическите обекти, които ще бъдат включени в зададения маршрут, представена по интересен начин на хартиен и електронен носител на съответния език за всеки представител на медиите и да бъде одобрен от възложителя. Допълнително да има медицински застраховки на пристигащите групи, застраховка и лиценз на превозното средство в страната, което да бъде оборудвано с климатик, телевизор и микрофон за предружаващия екскурзовод, безжичен интернет и напитки.

Изпълнителят трябва да предложи тематичен тур за представители на печатни и електронни медии, блогъри, влогъри и инфлуенсъри от целеви и перспективни пазари. Продължителност на тура да е 5-7 дни за 8 човека. Темите са културни забележителности, морски туризъм, зимен туризъм, занаяти и обичаи, гурме и вино, голф, СПА и уелнес, еко и приключенски туризъм. Следващият тематичен тур е за 6 човека снимачен екип при същите условия. Третият е за представители на туроператори и туристически агенти с продължителност 3-7 дни. Групата да е до 8 представители на бизнеса, като им бъдат организирани и бизнес срещи, посещения на места за настаняване и за провеждане на MICE събития – конференции, семинари, конгреси, фестивали, концерти и други.

До момента подобни дейности за водене на чужди журналисти в България нямаха ефект за рекламата на туризма. Причината беше, че нямаше ясни и прозрачни критерии, по които се избират чуждите журналисти и медиите, които представляват. Най-популярните чужди журналисти, инфлуенсъри и блогъри не са идвали в България. Много е важно да има контрол, отчет на публикациите и достигнатата публика, коментираха пред TravelNews от туристическия бранш. В противен случай просто ще бъдат изхарчени едни пари за екскурзии. От бранша обаче са категорични, че подобна дейност трябва да има, но да бъдат канени наистина популярни лица с много читатели и последователи.

5
Коментара по темата
5.
до 1
20.03.2023 15:46:58
За да ти дойде в кафенцето някой турист нали трябва да е взел самолетен билет, да е резервирал спане и да е решил да си прекара почивката в България изобщо
4.
Дааааа
20.03.2023 12:19:53
Кинаджиоте искат и цоцат от държавата. Музиканти, певци искат и цоцат от държавата, театъра цоца от държавата. " Учителите " цоцат от държавата. Полицаите цоцат от държавата. Политиците цоцат от държавата. Но най много и жестоко източва държавата БИЗНЕСА, частните престъпници. Само за обикновенните хора НВМА, само тях тях няма нищо от държавата, въпреки, че те, работниците, пълнят хазната
3.
Иво
20.03.2023 12:17:46
МФ да стопира поредния обир, тази ОП е измислена за рушвети.
2.
!!!!!!!!!!!!
20.03.2023 12:11:51
Бизнеса източи държавата и тя фалира
1.
Идеално
20.03.2023 12:10:36
Държавата няма право да дава от моите, нашите пари, за частните хотелиери и мутренските плажове. Частниците да си рекламират бизнеса сами. Моето кафенце, защо не го рекламира държавата ?
  Добави Коментар
Певицата Лияна е родена с тежка бронхиална астма Кашлицата била толкова силна, че част от белия ѝ дроб се изместил – диагноза, която би пречупила мнозина О, боже! Това Зуека ли е Той си е същият – просто по-мъдър
Доброволци от Кока-Кола ХБК отбелязаха 60-годишнината на Кока-Кола в България със засаждане на дървета в Морската градина в Бургас С инициативата „Моят зелен град“ тази есен бяха засадени общо 180 дървета в София, Пловдив и Бургас И църквата вдигна цените Поскъпването на църковните свещи е тъжна стъпка, която допълнително отдалечава хората от вярата и храма, смятат миряни
С тези хитрини прогоних молците от гардероба си Вместо да посягаме към химически препарати, можем да се доверим на силата на природата Президентът Румен Радев призова за освобождаването на Никола Саркози Днес той е в затвора и се нуждае от нашата подкрепа и съпричастност, с които да изразим истинската си благодарност, каза държавният глава
62-ма педагози от бургаски детски градини преминаха успешно обучение в БДУ Образователният курс имаше за цел да подпомогне повишаването на професионалната подготовка на специалистите, ангажирани с развитието и грижата за най-малките деца Колко е за гол с пета или най-странните залози за Вечното дерби От автогол и дузпа до гол с пета — букмейкърите вдигнаха залозите за Вечното дерби на ново ниво
Започват засилени полицейски проверки по граничните зони  Ще се проверяват български и чужди граждани, за не връчени фишове и наказателни постановления Община Царево монтира димни детектори в домовете на възрастни хора преди зимата Съвместна инициатива с Пожарната служба цели да предотврати инциденти с отопление на дърва в отдалечени населени места
Няколко тактики, как да поставим граници на децата си в интернет Дигиталният свят крие и рискове – от кибертормоз до опасно съдържание и злоупотреба с лични данни Фондация „Димитър Бербатов“ награди бургаския ученик Стоян Балтов В категория „Наука“ за ученици от V до VIII клас Стоян бе един от тримата номинирани и получи едно от най-големите отличия за млади таланти в страната