Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Най-опасните пътища за камиони са в България

Ключови думи: път, магистрала, камион, българия, опасни пътища

България е с най-опасните пътища за шофиране на тежкотоварни автомобили в Европа, според проучване на британска компания за технологии и логистика, цитирано от БНТ. Международните шофьори се оплакват от разбитите пътища, километричните опашки по границите, липсата на места за почивка и системното нарушаване на правилата за движение, които често водят до инциденти с фатални последици.

"Дунав мост" при Русе е сред най-рисковите участъци за водачите на тирове. Стоян Георгиев е зад волана вече 25 години, но продължава да е нащрек, когато стигне българо-румънската граница. В Румъния си оправиха пътищата, по-главните пътища, а по нашите пътища с 50 не мога да карам", казва шофьорът Стоян Георгиев.

"Много дупки, вижда се, че е асфалтирано, пък в следващия момент е хлъзгаво при малко дъжд, да не говорим, ако има заледяване", допълва колегата му Красимир Анков. Рисковите ситуации на пътя са всекидневие. "Наскоро имах катастрофа защото едни хора бяха решили да запълват дупки на обяд, на булевард "България". Един колега пред мен му беше изгаснал буса и аз докато го видя и го ударих", разказва Димитър Касабов.

Действително в България се случват доста произшествия с товарни автомобили. По-голямата част на пътищата в България както и на този, на който се намираме в момента - Русе-Велико Търново, е с две ленти за движение, тоест една в посока. Има големи наклони на изкачване, на спускане, лоши условия на движение, което предизвиква водачите на тежкотоварни превозни средства да предприемат маневри, свързани с изпреварване, навлизане в насрещната лента за движение", обясяни автоекспертът Свилен Костадинов.

Затова експертите препоръчват ограниченията за автомобили и камиони в конкретна отсечка да бъдат различни.

"При спускане на този вид композиции 50 км е добре да се спускат, за да може да предприемат спиране. Да не се увеличава скоростта, особено когато са натоварени, но този вид ограничение пък е прекалено малък за водачите на леки автомобили и мотоциклетите", смята Костадинов.

През миналата година в Русенска област е имало 1057 пътнотранспортни произшествия. Загиналите са 29, а ранените - 455 души.

2
Коментара по темата
2.
d-r Mengele
18.03.2023 21:23:33
Само в тая ш*бана страна (не казвам държава, защото такава отдавна няма) се слагат ограничения на пътищата, защото са калпави. Навсякъде другаде пътищата се оправят и ограниченията се лагат по съвсем други причини.
1.
Аз знам!
18.03.2023 19:07:24
Бургаските?
  Добави Коментар
Ученичка от Варна даде страхотен пример Реши да изчисти подлез в града Алкохол менте уби над 20 души Шок в Индия
16-годишен реши да се прави на Майк Тайсън Но не да нокаутира на ринга в професионалния бокс, а погазвайки закона в България  Култов финал в "Ергенът" Вики си избра гадже
Корекция в движението по "Хемус" На 14 и 15 май движението от 384-и до 386-и км в посока Варна ще се осъществява в аварийната лента за геодезическо заснемане Тръмп: Рубио ще участва в преговорите между Украйна и Русия Важно събитие предстои в Турция
Сензационна информация за Родриго Мисли за смяна на тима Зеленски: Путин се страхува от директни преговори с мен Президентът на Украйна с тежки думи
Майски сняг заваля в... Стара планина Кметът на София с важно решение за учениците 14 май - неучебен ден за училищата в столицата
Тренират усилено с... Фарниев Ген. Атанасов: Кой натисна копчето на Радев, наричат го президента Боташ заради заробващата сделка  Всеки ден плащаме по 1 милион за този договор, каза председателят на Комисията за контрол на службите