Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Машинист предотвратил катастрофа на влакове?

Абсурдно е да се сравнява ситуацията в Калотина - Запад с трагедията в Гърция, коментира Данчо Георгиев от НКЖИ
Ключови думи: влак, НКЖИ, Данчо Георгиев, Варужан Апелиян

Машинист е получил указание да потегли на червен светофар от гара Калотина-Запад, съобщава Нова телевизия. 

На 3-ти март е можело да стане влакова катастрофа. В 14:02 часа машинистът получава команда “тръгвай” от дежурния гаров служител. Влакът е пътувал от Димитровград, Сърбия, към гара Драгоман в София. Заради отказа на машиниста влакът закъснява с 22 минути. А подалият командата гаров служител е отстранен от поста си, след като машинистът е отказал да изпълни командата и е подал сигнал за нарушение към прекия си началник. 

“Абсурдно е да се сравнява ситуацията в Калотина - Запад със ситуацията в Гърция. Действително има такъв случай. Грубо потъпкване на правилата за движение на влаковете от страна на дежурния ръководител, който беше отстранен от работа и сменен от началника на гарата’”, категоричен е директорът на “Управление движението на влаковете и капацитета” в НКЖИ Данчо Георгиев. 

Той уточни, че риск от катастрофа е нямало, “защото междугарието е било свободно”.

“Пълен абсурд е! Никой в тази държава не би си позволил да мине на червено по указания. Такива е имало от немарливост и от нежелание за изпълнение на служебните задължения от страна на дежурния ръководител”, добави Георгиев. 

Той обясни, че на червен сигнал се преминава в случай на повреда на осигурителната техника. “Но за целта има нормативно разписани документи, при които на машиниста на влака се връчва писмена заповед и се определят условията за заминаване от гарата”, посочи експертът от НКЖИ. 

В този случай е имало технически проблем, който се изразява в повреда на локомотива на товарен влак, който е потеглил от гара Калотина-Запад за Калотина и следствие повредата се е върнал обратно към гарата, с което е блокирал междугаровата осигурителна техника.

Експертът по пътен транспорт инж. Варужан Апелиян обясни, че преди 10 години на същото място има катастрофа между пътнически и служебен влак. Според него причината е била отново минаване на червено. 

Друга причина, за която говори инж. Апелиян, са слухове за пренасяне на контрабанда. “Ако системата не работи, т.е. работи се на телефонен способ - всичко е възможно”, каза той.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Магнитни бури връхлитат Земята Най-чувствителните хора трябва да са внимателни След победите над Германия и Словения, трети повод волейболна България да се усмихне Възможно е да срещнем аутсайдер в осминафиналите
Никола Цолов предизвика фурор край морето Пилотът се срещна с много фенове Украинец отиде в Русия да снима филми за възрастни, последва го тежка съдба За 5 години той не получи документи за пребиваване в РФ, сега е зад решетките
Млад моторист се заби в крава и загина Трагедията се случи отвъд океана Мечка се разхожда из голям роден град Изненадваща ситуация в Ловеч
Толкова пиян шофьор скоро не е хващан в Бургас Дрегерът едва не се счупи Учителка съблазни ученик, ще лежи в затвора Драма отвъд океана
Не правете тази грешка зад волана, може да е фатална Защо не трябва да държим волана с една ръка? Българи юнаци! "Лъвовете" доминират в индивидуалните класации на Световното България е на осминафинал на Мондиала
Конър Макгрегър се отказва от надпреварата за президент на Ирландия Макар да се отказа от политическата сцена, той обеща да продължи да работи за доброто на страната 1156 българи с доход над 1 млн. лв., декларираха ги пред НАП Нашенец изкара 70 млн. лв. от продажба на акции