Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

По-важно е колко ядете, отколкото кога

Ключови думи: колко ядете, диета, периодично гладуване

Ново проучване на изследователи от Медицинския факултет на Университета „Джон Хопкинс” е проследило хранителните навици на повече от 500 души в продължение на шест години. Учените са установили, че промяната на теглото се влияе най-много от размера и честотата на храненията, а не от интервала от първото до последното хранене. Проучването оспорва популярното разбиране, че периодично гладуване е полезна стратегия за отслабване, пише New Atlas.
 
Периодичното гладуване, наричано още хранене с ограничено време, е диетична стратегия, при която всички хранения се консумират през кратък период от време всеки ден. Тези прозорци могат да обхващат от шест до 10 часа, което води до това, че човек по същество гладува до 18 часа всеки ден.
 
От гледна точка на загуба на тегло учените спорят дали техниките на периодично гладуване са ефективни, защото предизвикват истински метаболитни промени или просто карат човек да яде по-малко храна. Проучване, публикувано миналата година, например, установи сходни резултати от загуба на тегло между хора, които се хранят с ограничено време и ядат през целия ден, когато и на двете групи са дадени едни и същи диетични ограничения с контролиран прием на калории. 

Друго по-ранно проучване на периодично гладуване без диетични насоки показва, че участниците, които са били ограничени да се хранят от осем часа всеки ден през този период, инстинктивно намаляват калорийния си прием с около 300 калории на ден.

Това ново изследване на екипа от Университета „Джон Хопкинс” използва различен подход. Вместо да насочват близо 550-те участници да следват конкретен модел на хранене, учените просто проследяват ежедневните часове и размери на хранене и ги свързват с моделите на загуба на тегло за период от шест години.
 
Всеки участник в проучването използва приложение за смартфон, за да записва времето за сън, събуждане и хранене в продължение на няколко седмици. Това позволи на изследователите да проследят времето от първото до последното хранене за всеки субект, както и времето от събуждането до първото хранене и времето от последното хранене до заспиването.
 
Анализът разкрива, че няма връзка между времето на прозореца за хранене на човек всеки ден и промените в теглото през шестгодишното проследяване. Така че няма голяма разлика за загубата на тегло, ако човек яде всичките си хранения всеки ден през по-кратък прозорец спрямо по-дълъг период.
 
Говорейки пред CNN , водещият изследовател на проучването Уенди Бенет отбеляза, че няма сигнали в данните, които да предполагат, че компресирането на храната в малък прозорец всеки ден играе роля в загубата на тегло. „Въз основа на други проучвания, които излязоха, включително нашето, ние започваме да мислим, че времето на хранене през деня най-вероятно не води веднага до загуба на тегло“, подчерта Бенет.
 
Това, което направи разлика в теглото обаче, беше общият брой средни и големи хранения, които човек яде през деня. Така че вместо да има потенциална метаболитна причина за каквито и да било ползи за загуба на тегло от ограниченото време хранене, тези констатации предполагат, че простото ядене на по-малки хранения, по-рядко, е това, което в крайна сметка води до загуба на тегло.
 
„Въпреки че експерименталните проучвания предполагат, че ограниченото във времето хранене може да подобри циркадните ритми и да играе роля в метаболитната регулация, нашето проучване не откри връзка в популация с широк диапазон от телесно тегло“, пишат изследователите в проучването. „Важно е, че открихме връзка между яденето на по-чести и по-големи хранения на ден и увеличаването на теглото, което показва, че общият общ прием на калории е основният двигател на наддаването на тегло.“
 
Всичко това, разбира се, не означава, че стратегиите за периодично гладуване няма да помогнат на някой да отслабне. Но това, което изглежда все по-ясно е, че ползите от загуба на тегло, които понякога се наблюдават при тези хранителни стратегии, може да се дължат основно на намален калориен прием. И периодичното гладуване със сигурност може да бъде полезен начин да помогнете на някого да контролира по-добре своя калориен прием, но това не означава, че можете просто да ядете колкото искате в кратък шест или осем часов прозорец всеки ден и все пак да очаквате да отслабнете.

Източник: Профит

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Полудяха ли германците или те дойдоха - има 14 хил. сигнала за НЛО Небето над Германия предизвика невиждан интерес, но експертите имат земно обяснение за огромната част от загадъчните светлини Абитуриенти, проверете осигуровките си! Завършилите училище, които още не работят и чакат началото на следването си, сами покриват здравните си вноски в периода между двата статута
Над 1 млн. души евакуирани в Китай, тайфунът "Долфин" удари с ветрове до 151 км/ч Стихията достигна провинция Чжъцзян, затвори транспортни връзки и повиши риска от наводнения и свлачища В пет български общини няма нито една медицинска сестра Опан, Трекляно, Копривщица, Дългопол и Ковачевци са останали без нито един специалист по здравни грижи, а в други 104 общини работят най-много по десет
Хиляди българи в Гърция с важно предупреждение: Red Code за пожари, вятърът стига до 9 бофорта Атика, Крит, Цикладите и редица егейски острови са сред рисковите райони, извънредната готовност остава в сила и в понеделник Яйца полетяха по Албин Курти в парламента на Косово (ВИДЕО) Опозиционната депутатка Тиме Кадрияй атакува премиера в оставка след поредно искане за отсрочка на заседанието
Кошмар на АМ Тракия: Катастрофи и аварирали коли направиха километрична тапа между Нова и Стара Загора Колоните се движат с едва няколко километра в час, полиция регулира трафика, няма данни за тежко пострадали Костадинов: Казахме първи, че дронът край Кардам е украински Лидерът на Възраждане говори за акт на агресия, докато Министерството на отбраната не открива данни за преднамерена атака срещу България
Левски излетя за Казахстан с огромния Airbus, който вози ЦСКА до Баку Сините наеха Airbus A330-203 за дългия чартърен полет до Туркестан преди решителния реванш с Кайрат 1,3 тона кетамин за 100 млн. евро откриха на кораб край Индонезия 65 чувала с дрога били скрити на борда, службите следели кораба още от февруари
Как живее Роман Абрамович след Челси: Турция, суперяхти и край на футболните вечери 59-годишният милиардер почти изчезна от публичността, състоянието му остава около 9,3 млрд. долара, а Великобритания се готви за съдебна битка за £2,5 млрд. Месец преди убийството на Георги Кузев: Двама от обвиняемите заснели друг "нощен лов" в Пловдив В иззет телефон разследващите открили клип как момчетата преследват мъж, когото определили като наркоман, а обяснението им било, че вършат работата на държавата