Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Илин за Илон: Като министър нямаше как да не отиграя вдигнатата топка

Ключови думи: илон мъск, илин димитров, министър, туризъм, Белоградчишките скали

Случаят с публикуването на снимка на Белоградчишките скали от основателя на Tesla и SpaceX Илон Мъск и последвалата покана от Министерството на туризма той да посети България имаше голям и позитивен ефект за региона. Туризмът очаква рекорден зимен сезон, като цените ще са 20%-30% по-високи. Това каза Илин Димитров, министър на туризма, в ефира на предаването "Бизнес старт" с водеща Роселина Петкова.

"Като министър на туризма нямаше как да не отиграя вдигнатата топка - реално погледнато, с два поста и един туит не сме слизали от всички водещи заглавия и това струва нула лева на министерството... Това изцяло кореспондира с нашата кампания за реклама и популяризиране на България - за 2023 г. сме заложили в бюджета да ни посетят 300 блогъри, влогъри и журналисти. Трябва да се дигитализираме и да влезем в телефоните на хората", категоричен е Димитров.

Министерството на туризма е изпратило официална покана към Мъск, както и към създателите на играта Elden Ring - с която Мъск обърка пейзажа на Белоградчишките скали - с идея за провеждане на косплей фестивал в региона, каза Димитров.

Министерството ще продължава да инвестира в реклама на сектора чрез социални мрежи, а в момента се подготвя и новата стратегия за 2023 г., която трябва да включва повече B2B срещи в други държави, каза Димитров. България трябва да стане и партньор на световните туристически изложения, в които участва, тъй като това дава много повече възможности. Страната вече е партньор на изложението в Полша и е изпратила заявки за това за Берлин и Лондон, но ще трябва да отдели сериозни средства, каза Димитров.

Той допълни, че България изостава значително от бюджетите за реклама на съседните Гърция и Турция, които харчат съответно 250 млн. и 430 млн. евро.

"Ние имаме 18 млн. лева за реклама - от тях 6-8 млн. отиват за изложения и ние оставаме с 10-12 млн., което реално е нищо", пресметна Димитров.

Заради голямото разнообразие на природни и културни забележителности в България е трудно да се избере един фокус за реклама и развитие, смята Димитров. Преди да се инвестира в даден регион, трябва да се провери какво може да поеме наличната там туристическа инфраструктура. Освен зимния и морски туризъм, трябва да се наблегне и на целогодишните културно-историческите маршрути като спа и винен туризъм. Министерството очаква рекорден зимен сезон с между 5%-15% повече туристи след агресивната рекламна кампания за зимните курорти. Принос за това има и ограниченията на цените на тока и намалената ставка от 9% ДДС, каза Димитров.

Той смята, че в помощ на страната ни е и геополитическата ситуация - "всички европейски курорти около нас поскъпнаха значително, ние успяхме да удържим цените с много малки ръстове от 20%-30%, а не в пъти както в курортите в Централна Европа".

Дългогодишните проблеми с персонала в сектора остават. Над 8000 бежанци са започнали работа в сферата на туризма, а се разисква и подписване на рамково споразумение между турски и български браншови организации за обмяна на кадри.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Сполетя го голям ужас Прегази симпатична животинка с болида си Направи разтърсваща изповед Прея е имала тежко детство
Див екшън в голям роден град Охранители на дискотека пребиха трима мъже в Русе Ваня Григорова разкри защо напусна групата на БСП, привиждат й се канибали Социалистите сами умират и без да правя нова партия, каза тя
Кара кола за 500 бона Тони Стораро е любител на бързите автомобили Заляха я с критики тговорът на Парис Джексън обаче не закъсня и е отвъд официалния изказ
Три земетресения в страна от Балканите За щастие те са с малък магнитуд Това са най-нараняваните зодии Добрината на тези знаци кара останалите да се възползват от тях и да ги наранят
Регистърът на неактивните е само първата стъпка към разкриване на „скрития“ потенциал 18-годишен е със спукан череп и кръвоизлив след падане от тротинетка Младежът е транспортиран в болница в София с опасност за живота
Ще реставрират знакова сграда в Поморие След преустройството, сградата на Стария съд ще се превърне в „Дом на културата и традициите“ и ще служи като културен център Сигнал до Флагман.бг: Редно ли е табелата на този павилион в Морската да заема цяло паркомясто? Ето какво отговориха от Общината