Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Особеностите на шофирането в Пловдив

Ако искате успешно да се справите с тази невъзможна мисия, наречена управление на МПС в Пловдив, свикнете с мисълта, че това наистина е невъзможно. Когато и да тръгнете, ще закъснеете
Ключови думи: новини, Флагман, Бургас, Пловдив, шофиране в Пловдив

В Пловдив управлението на МПС е сериозен процес, на моменти твърде сериозен, и към него трябва да се подхожда с нужната отговорност. Колите станаха твърди много, което прави този процес сложно и рисково занимание. За да шофира в Пловдив един водач определено трябва да притежава качества, които не се нужни на колегите му в повечето областни градове, а дори и в София.

Купонът наречен шофиране започва обикновено някъде около седем сутринта. Започва тогава, защото всички, които трябва да бъдат някъде в осем, знаят, че за да избегнат адските сутрешни задръствания, трябва да са в колите по-рано. Проблемът е, че това знаят всички и общо взето обезсмисля решението.

За да бъде шофирането в Пловдив сравнително успешно, всеки филибелия знае няколко златни правила, които се предават по наследство.

Първото е, че се кара бавно и без резки движения. И това не е продиктувано от някаква местна етика, а защото се знае, че просто няма смисъл да се бърза и нервничи. Така или иначе, ще се закъснее. Защо е нужно да се рискува и да се хабят нерви.

Второ, тук се приема добре, ако не си ползваш задължителното предимство. Често ще поискат това от теб в задръстванията и по кръстовищата. Добре е, човек да се съобрази, защото след сто метра и на него ще му се наложи да се вмъкне някъде, или да се пристрои извън правилата. Обикновено затова се проявява разбиране, но е задължително е да се благодари с пускане на аварийните светлини. Не го ли направите, ще ви вземат за кюнлия. Кюнлията най-общо казано е човек, който не е местен, а и най-вече пренебрегва местните неписани правила.

Трето, трябва да се приеме, че трафикът е проблемен и бавен. Истинският филибелия знае, че уличната инфраструктура е предвидена за град с жители не повече от 100 000 жители и гледа философски, че по пътя от точка А до точка Б ще може да прегледа пощата си, да отговори, както и да напише коментар в социалните мрежи. Всичко това често се прекъсва от телефонните разговори, които се водят дълго и напоително. Често в колата по този начин се подреждат задачите за деня, диктува се служебна и лична информация, изглаждат се конфликти, или се влиза в нови. Въобще време има за всичко. Толкова неща се отхвърлят, че след пристигането на месторабота спокойно може да се премине към пиене на дълго кафе и бистрене с колегите на актуалните клюки.

Винаги тези разговори започват как градът се е напълнил с навлеци от цяла България, които прецакват трафика, тъй като не са запознати с местните нрави. Всъщност в това има доза истина.

Пришълците или кюнлиите, както наричат пловдивчани новите си съграждани, са лесно разпознаваеми.

Първо, колите им обикновено са с регистрация от Кърджали, Смолян, Хасково, Ямбол и т.н.

Второ, считат, че е нормално да се движат по начин, който прави традиционните задръствания неизбежни, дори когато в момента има някакъв прозорец.

И трето, паркират навсякъде, без да се съобразяват, че местата през блоковете и кооперациите са разпределени от дълги години и всяка промяна на установеното, докарва до лудост останалите. Това адски дразни местните и е абсолютна предпоставка за тежък конфликт с непредвидими последици.

И накрая, ако искате успешно да се справите с тази невъзможна мисия, наречена управление на МПС в Пловдив, свикнете с мисълта, че това наистина е невъзможно. Когато и да тръгнете, ще закъснеете. Винаги нещо ще прецака нещата. За да намерите място за да паркирате в центъра или около него, ще изгорите толкова гориво, че за левовата му равностойност, ще можете да се возите на такси три дена. И не на последно място, ако имате голяма, скъпа и мощна кола, заметете я с нещо, малко, непретенциозно и компактно. Ползите ще са многопосочни. И емоционални и финансови.

*Публикацията е от ФБ страницата на адв. Тодор Христов

2
Коментара по темата
2.
Адв. Тодор Кръстев
23.11.2022 21:28:49
Не Христов, а Кръстев. Много сте сладки от този сайт.
1.
1
22.11.2022 12:58:36
Топ сте-Хапсолютно вярно! Водачите на мепесетата /месТни или "вносни"/ги води стадният нагон-да" лашка таралясника" винаги,навсякъде,за щяло и нещяло.Маса хора в широк център или по райони могат да се предвижат до раб.място пеша за 30 мин.до/от,ама "що пъ дъ съ минъ"..И..въздухът замина-да се тровим вкупом активно и колективно!Мхм.
  Добави Коментар
Магнитни бури връхлитат Земята Най-чувствителните хора трябва да са внимателни След победите над Германия и Словения, трети повод волейболна България да се усмихне Възможно е да срещнем аутсайдер в осминафиналите
Никола Цолов предизвика фурор край морето Пилотът се срещна с много фенове Украинец отиде в Русия да снима филми за възрастни, последва го тежка съдба За 5 години той не получи документи за пребиваване в РФ, сега е зад решетките
Млад моторист се заби в крава и загина Трагедията се случи отвъд океана Мечка се разхожда из голям роден град Изненадваща ситуация в Ловеч
Толкова пиян шофьор скоро не е хващан в Бургас Дрегерът едва не се счупи Учителка съблазни ученик, ще лежи в затвора Драма отвъд океана
Не правете тази грешка зад волана, може да е фатална Защо не трябва да държим волана с една ръка? Българи юнаци! "Лъвовете" доминират в индивидуалните класации на Световното България е на осминафинал на Мондиала
Конър Макгрегър се отказва от надпреварата за президент на Ирландия Макар да се отказа от политическата сцена, той обеща да продължи да работи за доброто на страната 1156 българи с доход над 1 млн. лв., декларираха ги пред НАП Нашенец изкара 70 млн. лв. от продажба на акции